پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

جان مک آفی می گوید از گوگل استفاده نکنید

جان مک آفی بنیانگذار برند و کمپانی مک آفی که زمینه ی اصلی فعالیتش ارائه نرم افزارهای آنتی ویرس و راهکارهای امنیتی است به عموم مردم توصیه نموده تا در استفاده از گوگل احتیاط و یا دست از استفاده از این موتور جستجو بکشند.

مک آفی پس از مدت ها و به صورت غیر منتظره در کنفرانس امنیتی Defcon حضور یافت و در طی یک سخنرانی کوتاه در همین رابطه به حاضرین گفت: گوگل تلاش می کند این ذهینت را در ما پدید بیاورد که اگر چیزی برای مخفی کردن نداریم، نباید نگرانی حریم خصوصی خود و آگاهی دیگران از جریانات مرتبط به آن باشیم.

او در ادامه می افزاید اگر همه ی افراد از همه ی جزئیات زندگی سایرین آگاه شوند، آنگاه چه بر سر رفتارها و روابط انسانی خواهد آمد؟ این مسئله یی است که باید به آن بیاندیشیم زیرا همه ی ما مسائل خصوصی داریم که نمی خواهیم سایرین از آن آگاه شوند. سرکشی دیگران در زندگی شما آزادیتان را از بین خواهد برد، آزادی همه ی چیزی است که من دارم و به آن می اندیشم.

البته صحبت های مک آفی در این زمینه تازگی ندارد و پیش از این نیز گستردگی سرویس های گوگل و تسلط آن بر دیتای کاربران، و احتمال سو استفاده از آنها توسط این کمپانی یکی از بحث های جدی مطرح شده توسط کارشناسان امنیتی بوده است.

  ادامه مطلب ...

10 کاربرد بسیار جالب گوگل

گوگل در همه‌جا حاضر است و به سادگی می‌توان به برخی از جالب‌ترین ابزارهای آن، دسترسی داشت. گوگل دارای محصولات و ترفندهایی است که بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ای، می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی از این محصولات زندگی را آسان‌تر می‌کند و برخی دیگر باعث شگفتی شما می‌شوند.

جستجوی پروازهای ارزان قیمت

بازی آتاری

اطلاعات آماری

مترجم گوگل

اطلاعات رژیم غذایی

فرهنگ لغت گوگل

مبدل واحد‌ها

Google nGrams

Google Sky

جستجوی حرفه‌ای

ادامه مطلب ...

جاسوسی از شما به وسیله ژیروسکوپ تلفن هوشمندتان

ژیروسکوپ در تلفن های هوشمند یک ابزار بسیار جذاب است که امکانات بسیار زیادی به گجت ها بخشید. به طور مثال در بازی هایی مثل Need For Speed تنها با حرکت دادن دستگاه می توانید خودروی خود را کنترل کنید. اما می دانستید عملکرد همین ابزار جذاب را می توان به سادگی استراق سمع کرد؟

محققان دانشگاه استنفرد راهی کشف کرده اند که ژیروسکوپ تلفن های هوشمند را به میکروفون ضعیف تبدیل کنند. نتایج این تحقیقات هفته آینده در کنفرانس امنیتی Usenix منتشر خواهد شد.

آنها بعد از آزمایشات به این نتیجه رسیدند که: ژیروسکوپ علاوه بر اینکه نسبت به ویبره تلفن حساس است (به دلیل درک جهت یابی دستگاه)، بلکه می تواند به صورت لحظه ای فرکانس ارتعاشات هوای پیرامون دستگاه را هم ثبت کند. در مقاله ای که وایرد منتشر کرده آمده:

این دریافت ارتعاشات به اندازه ای است که بتواند بخش کوچکی از کلمات ادا شده در اطراف تلفن را ثبت کند. محققان در آزمایشی شروع به ادا کردن اعداد از ۱ تا ۱۰ کردند و در نهایت تعجب، تنها با یک اسپیکر کوچک توانستند در حدود ۶۵ درصد اعداد را مجددا بشنوند. خطر این موضوع را می توان به طور مثال در بیان شماره کارت اعتباری و رمز آن حس کرد. همچنین در این آزمایش تا ۸۵ درصد اطمینان توانستند جنسیت فرد سخنگو را حدس بزنند. در تستی با حضور ۵ سخنگو در یک اتاق هم توانستند ۶۵ درصد افراد را درست تشخیص دهند.

عموما اپلیکیشن ها برای استفاده از سخت افزار تلفن همراه -مثلا میکروفون، جی پی اس و غیره- نیاز به کسب اجازه از صاحب تلفن دارند. اما دسترسی ژیروسکوپ هیچگونه اجازه ای نمی خواهد و همین نکته نگران کننده این موضوع است.

  ادامه مطلب ...

تقویت حافظه با گوش دادن به تلاوت قرآن

همواره حافظه یکی از مهم ترین پارامترهای موثر در زندگی روزمره انسان مدرن امروز می باشد و بهبود آن می تواند تاثیر بسزایی در بهبود زندگی فرد داشته باشد. روانشناسان روش های متفاوتی را برای تقویت حافظه در سال های اخیر ارائه نموده اند.

 


در حالیکه مطالعات زیادی در باره تاثیر موسیقی بر روی حافظه صورت گرفته است تحقیقات اندکی در مورد تاثیر قرائت قرآن بعنوان یک موسیقی ریتمیک برای افزایش عملکرد حافظه صورت گرفته است. تحقیق اخیر تاثیر قرائت قرآن بر روی حافظه دانش آموزان را مورد بررسی قرار می دهد. روش تحقیق بر اساس آزمایش بر روی گروه های پیش آزمون، پس آزمون و کنترل بوده است. مدرسه ای به صورت اتفاقی انتخاب گردیده و موضوعات فوق الذکر به صورت اتفاقی در بین دانش آموزان دختر کلاس پنجم تقسیم شده است. برای آزمودن حافظه گروه ها آزمایش های Wechsler's digit span و جایگزینی الفبا (ورژن 4) بر روی گروه ها انجام شده است. ابتدا هر دو آزمون را به دانش آموزان دادیم و سپس با استفاده از هدفون قرآن برای دانش آموزان به مدت 15 دقیقه تلاوت گردید، نهایتا آزمون ها یک بار دیگر انجام شد. این ازمون ها برای گرئه کنترل با این تفاوت که برای آنها هیچ صدایی پخش نشده بود نیز انجام گرفت. گروه کنترل هیچ گونه پیشرفتی بر روی حافظه آنها مشاهده نشد. داده ها از طریق آزمون T تحلیل گردید. (عاطفه حجتی و همکاران 2014)



توجه به فاکتور مهم تقویت حافظه در دانش آموزان برای تقویت فرآیند یادگیری آنها بسیار اهمیت دارد. روش های متفاوتی در این زمینه در نظر گرفته شده است اما نمی توان همه ی آنها را برای تمام دانش آموزان در رده های سنی مختلف اجرایی نمود با این وجود با گوش دادن به قرآن به مدت 15 دقیقه در روز بدون استفاده از هیچ مهارت یا تمرین دیگری می تواند حافظه دانش آموزان را تقویت نمود. بنابراین پیشنهاد می شود که مدیران مراکز آکادمیک و مدارس از این روش برای تقویت حافظه دانش آموزان استفاده نموده و دستاورد های آن را مشاهده نمایند.


  ادامه مطلب ...

لبخند تو

ای گل زیبای من لبخند تو آرامش است
چهره‌ی خندان تو خود معنی آسایش است

در جهان چیزی برایم خوش‌تر از روی تو نیست
فکر دیگر در سرم جز تاب گیسوی تو نیست

خالق هستی تو را چون ماه زیبا آفرید
گوشه‌ی ابروی تو در قلب غوغا آفرید

من هواخواه دو چشم مست و شهلای توام
دوست‌دار قامت چون سرو، رعنای توام

بوی مویت عاشقی را سهل و آسان می‌کند
یک نگاه دل‌فریبت مرده را جان می‌کند

عشق زیبایم تویی، محبوب بی‌تایم تویی
ماه شام تارم و خورشید فردایم تویی

دل تویی دلبر تویی، وز حوریان برتر تویی
بی‌دلان را سر منم، از شاهدان سرتر تویی

در دلم شوری به‌پا کرده‌ست عشق ناب تو
نام تو آرام جان و قلب من بی‌تاب تو

بی‌قرارم در نبودت، بودنت سامان من
یک‌دم از یادم نخواهی رفت ای جانان من

حامد گنج خانلو - 13 مرداد 1393

آیا ویندوز ۹ رایگان عرضه خواهد شد؟

برخی منابع خبری احتمال داده اند که مایکروسافت نسخه جدید سیستم عامل ویندوز موسوم به ویندوز ۹ را به رایگان عرضه کند. هدف از این کار قانع کردن کاربران ویندوز ایکس پی به مهاجرت به ویندوزهای جدیدتر است. این سیستم عامل دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی نمی شود. اما هنوز هم میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

بر همین اساس کاربران ویندوزهای ایکس پی، ۷، ویستا و هشت می توانند به رایگان از ویندوز ۹ که در آینده عرضه می شود استفاده کرده و آن را بر روی رایانه های خود نصب کنند. در همین حال قرار است دومین وصله به روزرسان برای ویندوز ۸٫۱ هم یک هفته دیگر در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

کارشناسان یکی دیگر از دلایل عرضه رایگان ویندوز ۹ را ترغیب کاربران به استفاده از خدمات کلود شرکت مایکروسافت می دانند که قرار است در آینده بخش قابل توجهی از درآمد این شرکت را تشکیل دهد. با این کار استفاده از برنامه های مایکروسافت که مبتنی بر خدمات کلود طراحی شده اند نیز افزایش می یابد.

مایکروسافت پیش از این ویندوز ۹ را پلاتفورمی منعطف توصیف کرده بود که پیکربندی آن بر مبنای نیازهای کاربران به سادگی ممکن است.


ادامه مطلب ...

اگه سرعت ویندوز کاهش پیدا کرد چه کار کنیم؟

اکثر کاربران با کندی سیستم عامل ویندوز مواجه شده‌اند و با آن آشنایی دارند. معمولاً کاربران جهت رفع این مشکل، اقدام به نصب مجدد ویندوز می‌کنند. اما سوال اینجاست که آیا واقعاً ما همیشه نیاز به نصب مجدد ویندوز داریم؟

عملیات نصب مجدد ویندوز بسیار ناخوشایند است؛ شما می‌بایست از تمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید، فرآیند خسته کننده نصب ویندوز را طی کنید، برنامه‌های مورد نیازتان را مجدد نصب نمایید و در نهایت، اطلاعات خود را بازگردانید. می‌بینید که چقدر این مراحل آزاردهنده هستند!  ادامه مطلب ...

۵ راه متفاوت برای اینکه بازدهی خود را افزایش دهید

بازدهی بالا یا همان ثمر بخشی یکی از عواملی است که می تواند شما را در کارتان به موفقیت برساند. متفاوت بودن از سایرین و انجام هرچه بهتر فعالیت هایی که بر عهده شما گذاشته می شود، از جمله مواردی هستند که با ثمر بخشی به همراه می آیند. اما چگونه می توان نقش ها را بهتر ایفا کرد؟

چگونه می توان بازدهی انرژی صرف شده را بالا برد و نتایج بهتری به دست آورد؟ ثمر بخشی یک فرمول مشخص ندارد؛ این موضوع تشکیل شده از صد ها راه و تکنیک متفاوت است که برای هر فرد شاید تنها تعداد محدودی از آن ها جوابگو باشد.

۱. روزانه یک هدف دیوانه وار برای خود تعریف کنید

بله این درست است که می گویند کار ها را باید به اجزای ریز تقسیم کرد و با زمان بندی صحیح به سراغشان رفت، اما گاهی لازم است تا این چارچوب شکسته شود تا هیجان در شما بیدار شده و ثمر بخشی شکوفا گردد. برای این منظور بعضی از روزها برای خود هدف هایی دشوار تعیین کنید. برای مثال با خود قرار بگذارید که تا ۱ ساعت آینده حجم نسبتا زیادی از کار را به پایان خواهید رساند. شاید این تصمیم چندان هوشمندانه به نظر نیاید و فشار زیادی را به شما وارد آورد، اما باور کنید همین فشار باعث می شود تا راندمان شما افزایش پیدا کند و در نهایت مقدار زیادی کار، به انجام رسد.   ادامه مطلب ...

چگونه در مرورگر کرومِ اندروید، تبی بسته شده را دوباره باز کنیم

بارها اتفاق افتاده که تصادفا، تبی که در مرورگر باز است را می‌بندیم و برای پیدا کردن مجدد آن صفحه (که اتفاقا بعضی وقت‌ها خیلی هم برایمان اهمیت دارد) دچار مشکل می‌شویم. امروز با یک ترفند ساده، یاد می‌گیریم که چطور تب از دست رفته را به سادگی بازگردانی کنیم.

  ادامه مطلب ...