پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

۵ راه متفاوت برای اینکه بازدهی خود را افزایش دهید

بازدهی بالا یا همان ثمر بخشی یکی از عواملی است که می تواند شما را در کارتان به موفقیت برساند. متفاوت بودن از سایرین و انجام هرچه بهتر فعالیت هایی که بر عهده شما گذاشته می شود، از جمله مواردی هستند که با ثمر بخشی به همراه می آیند. اما چگونه می توان نقش ها را بهتر ایفا کرد؟

چگونه می توان بازدهی انرژی صرف شده را بالا برد و نتایج بهتری به دست آورد؟ ثمر بخشی یک فرمول مشخص ندارد؛ این موضوع تشکیل شده از صد ها راه و تکنیک متفاوت است که برای هر فرد شاید تنها تعداد محدودی از آن ها جوابگو باشد.

۱. روزانه یک هدف دیوانه وار برای خود تعریف کنید

بله این درست است که می گویند کار ها را باید به اجزای ریز تقسیم کرد و با زمان بندی صحیح به سراغشان رفت، اما گاهی لازم است تا این چارچوب شکسته شود تا هیجان در شما بیدار شده و ثمر بخشی شکوفا گردد. برای این منظور بعضی از روزها برای خود هدف هایی دشوار تعیین کنید. برای مثال با خود قرار بگذارید که تا ۱ ساعت آینده حجم نسبتا زیادی از کار را به پایان خواهید رساند. شاید این تصمیم چندان هوشمندانه به نظر نیاید و فشار زیادی را به شما وارد آورد، اما باور کنید همین فشار باعث می شود تا راندمان شما افزایش پیدا کند و در نهایت مقدار زیادی کار، به انجام رسد.  

۲. یک لپتاپ جدید بخرید

گجت جدید همواره انگیزه های بسیاری را نیز با خود به همراه می آورد. اگر پروژه سنگینی بر روی دست شما است و انرژی لازم را برای انجام آن در خود حس نمی کنید، موارد مالی را فراموش کرده و برای خرید یک لپتاپ جدید دست به جیب شوید. کنار گذاشتن لپتاپ قدیمی و انتخاب یک محصول با زرق و برق بیشتر می تواند به شدت راندمان شما را بالا برد. اما قطعا همه ما نمی توانیم دست به چنین حرکت های انتحاریی بزنیم. گزینه بعدی که می تواند باعث بالا رفتن راندمان شود، تغییر زاویه قرار دادن لپتاپ است. برای این منظور شما می توانید از استند های مخصوص زیر لپتاپ کمک بگیرید و یا با توجه به فضایی که در اختیار دارید، موقعیت لپتاپ را نسبت به جایگاه همیشگی آن تغییر دهید. حتی می توانید برای یک روز هم که شده به اتاقی دیگر بروید و کارهای خود را در آنجا انجام دهید.

 ۳. از یکی از دوستانتان درخواست کنید هر ساعت پیشرفت شما را چک کند

مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن از جمله مواردی هستند که به شدت می توانند ثمر بخشی هر فرد را تحریک کرده و باعث پیشرفت شوند. در محیط کار معمولا مسئولین بالا دست نمی توانند روند انجام کارهای تمام کارمندان را به صورت ساعتی کنترل نمایند، پس بهتر است شما خودتان دست به کار شده و از یکی از دوستانتان درخواست کنید تا هر ساعت با شما تماس بگیرد. به این تکنیک شما می دانید که ۱ ساعت بعد باید به دوستتان در مورد پیشرفت کار جواب دهید و بدین گونه تلاش می کنید تا کار را به موقع به انجام رسانید.

۴. کارهایتان را متوقف کنید و مطالعه کنید

بله، درست خواندید. گاهی برای بالا بردن راندمان، نیاز است تا کار را متوقف کنید. یک بعد از ظهر را انتخاب کرده و به مطالعه بپردازید. در این زمان سعی کنید کتاب هایی را مطالعه کنید که به شما برای ادامه کار انگیزه می دهند. خواندن مقاله هایی همچون این مطلب، شما را تحریک می کند و باعث می شود با انگیزه بیشتری به ادامه کار مشغول شوید. همچنین در حین کار فراموش نکنید تکنیک هایی که آموزش دیده اید را به کار گیرید و میزان اثر بخشی آن ها را اندازه گیری نمایید تا متوجه شوید کدام مورد بر روی شما تاثیر بهتری می گذارد.

 

 ۵. میزان نور تأثیر گذار را کشف کنید

شرایط محیطی همواره می توانید نقشی کلیدی را در مورد شکوفایی ثمر بخشی هر فرد، بر عهده داشته باشد. هر یک از ما در محیطی که با ذاتمان سازگاری بیشتری داشته باشد، راحت تر هستیم و می توانیم راندمان بیشتری را از خود بروز دهیم. در محیطی که کار می کنید، تلاش نمایید تا آنچه که بیشتر می پسندید را کشف کنید. برخی از ما ممکن است در محیط های پر نور بهتر عمل می کنیم و اما لزوما این قضیه در مورد همه صادق نیست و شاید محیط های کم نور برای بعضی از افراد مناسب تر باشد. پس هرگاه که فرصت داشتید در بین پارتیشن ها جا به جا شوید و شرایط مختلف را مورد بررسی قرار دهید. شاید وقتش رسیده باشد تا با رئیس خود در مورد جابه جایی دفترتان صحبت نمایید.

منبع: digiato.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد