پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

جان مک آفی می گوید از گوگل استفاده نکنید

جان مک آفی بنیانگذار برند و کمپانی مک آفی که زمینه ی اصلی فعالیتش ارائه نرم افزارهای آنتی ویرس و راهکارهای امنیتی است به عموم مردم توصیه نموده تا در استفاده از گوگل احتیاط و یا دست از استفاده از این موتور جستجو بکشند.

مک آفی پس از مدت ها و به صورت غیر منتظره در کنفرانس امنیتی Defcon حضور یافت و در طی یک سخنرانی کوتاه در همین رابطه به حاضرین گفت: گوگل تلاش می کند این ذهینت را در ما پدید بیاورد که اگر چیزی برای مخفی کردن نداریم، نباید نگرانی حریم خصوصی خود و آگاهی دیگران از جریانات مرتبط به آن باشیم.

او در ادامه می افزاید اگر همه ی افراد از همه ی جزئیات زندگی سایرین آگاه شوند، آنگاه چه بر سر رفتارها و روابط انسانی خواهد آمد؟ این مسئله یی است که باید به آن بیاندیشیم زیرا همه ی ما مسائل خصوصی داریم که نمی خواهیم سایرین از آن آگاه شوند. سرکشی دیگران در زندگی شما آزادیتان را از بین خواهد برد، آزادی همه ی چیزی است که من دارم و به آن می اندیشم.

البته صحبت های مک آفی در این زمینه تازگی ندارد و پیش از این نیز گستردگی سرویس های گوگل و تسلط آن بر دیتای کاربران، و احتمال سو استفاده از آنها توسط این کمپانی یکی از بحث های جدی مطرح شده توسط کارشناسان امنیتی بوده است.

  منبع: دیجیاتو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد