پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

زمان مفید برای بهره بردن از فوائد چای

 

بررسی ها نشان داده مصرف چای در زمان مناسب و با غلظت مناسب برای سلامت بدن مفید است 

 

چای جزو گیاهان خوراکی طبقه ‌بندی شده است و یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار است که مصرف متعادل آن دارای عارضه‌ی جانبی نیست، ولی به ‌دلیل داشتن کافئین که می ‌تواند تا 4 درصد وزن چای را تشکیل دهد، مصرف بیش از حد آن می ‌تواند عوارضی را به ‌دنبال داشته باشد.

 

چای دم کشیده دارای عطر و طعم مطبوعی است که مصرف آن موجب رفع خستگی در افراد می‌شود اما چای جوشیده دارای رنگ سیاه، بو و مزه‌ای نامطبوع است و مصرف آن موجب بروز یبوست در افراد می‌شود.

  

 

چای به واسطه دارا بودن فلوئور به استحکام و سلامت دندان ها و استخوان ها کمک کرده و مانع از بروز پوکی استخوان در افراد شده و به فعالیت و سلامت کلیه ها نیز کمک می کند.

 

چای سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است و می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود. زمانی که حرارت می‌بیند و دم می‌کشد، تغییراتی را از خود نشان می‌دهد. مواد آنتی اکسیدانی موجود در چای بر اثر حرارت طولانی مدت از بین می‌روند و ارزش غذایی خود را از دست می‌دهد.

 

زمان مصرف نیز مهم است زیرا مصرف چای بلافاصله بعد از غذا موجب دفع آهن از بدن می شود و ممکن است با تکرار زیاد این کار افراد به ویژه دختران جوان مبتلا به فقر آهن شده و مبتلایان به برگشت اسید از معده دچار اختلالات گوارشی شوند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد