پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

استاد محی الدین حق شناس" خالق منظومه "شاره که م سنه" درگذشت.

محی الدین حق شناس" خالق منظومه "شاره که م سنه" شاعر و ادیب نامور سنندجی بامداد امروز به دلیل بیماری و کهولت سن در منزل شخصی خود در سنندج درگذشت. مرحوم حق شناس در طول زندگی خود اشعار فراوانی را با زبان کردی و فارسی در رابطه با ویژگی های مردم کردستان و مناطق گردشگری شهر سنندج به روایت در آورد که از مهمترین آنها می توان به شعر "شاره که م سنه" که در وصف شهر سنندج سروده شده بود، اشاره کرد. مرحوم حق شناس علاوه بر مجموعه شعر "شاره که م سنه" که به زبان کردی به چاپ رسیده است، یک مجموعه شعر به زبان فارسی را نیز منتشر کرده و به یادگار مانده است و مجموعه خاطرات و بیوگرافی وی نیز در دست چاپ است. مرحوم محی الدین حق شناس که یکی از برجسته ترین شعرای مردمی بود و از محبوبیت بسیاری در بین مردم برخوردار بود، چندین بار در استان کردستان به عنوان چهره برتر فرهنگی مورد تجلیل قرار گرفته بود. گفتنی است پیکر این هنرمند و نویسنده بزرگ کردستانی عصر امروز با حضور مردم هنردوست شهر سنندج تشییع و به خاک سپرده می شود و مراسم ختم وی نیز به مدت سه روز در مسجد باقرخان وکیل شهر سنندج برگزار می شود.



چند بیت از اشعار زیبای استاد که در مورد شهر زادگاهشان سروده اند.




هه‌رچه‌ن دلواپه‌س بی حورمه‌تی توم

سنه شاره‌که‌م ئه‌وه من ئه‌روم

تا لاکه‌یته‌وه نیه ئاسارم

  خوه‌ره‌تاوه‌که‌ی لچ پاسارم

وه‌ک ئاویه‌رگه‌ل هه‌ر پایدار بی

   له خوام ته‌له‌به دایمه هه‌ر شار بی
به شه‌رتی شه‌ره‌ف کوردگه‌ل بنوینی

      تا دونیا دونیاس تویچ هه‌ر بمینی




یکی از زیباترین آثار استاد منظومه شاره که م سنه است با صدای استاد و با تک نوازی نی استاد جمشید عندلیبی که قسمتی از آن را برای دانلود گذاشته ام.




لینک دانلود آهنگ

نظرات 2 + ارسال نظر

سلام دوست و همکار عزیزم سایت بسیار خوب و عالی دارید
و اگر ازش پشتیبانی بیشتری کنید خیلی عالیتر میشه.
دوست عزیزم من مایل به تبادل لینک با شما هستم
همکار عزیزم در صورتی که با تبادل لینک موافق هستید حتما به سایت من که سایت خودتون هست تشریف بیاورید
و بگید با چه نامی لینکتون کنم و اگر مایل به تبادل لینک بودید من را با عنوان

تی شرت محرم

لینک کنید.

هم اکنون سایت من (رتبه در گوگل 3) . خوشحال میشوم به سایت من یک سری بزنید و نظر زیبا تون را بگید

هم اکنون آمار روزانه سایت من بین 2000 تا 3000 هست.


منتظر نظر زیباتون هستم. یادت نره حتما بیا...

با تشکر
جوان بازار

تو گوگل بزنی
جوان بازار
اولین سایت به ما میرسی

مهدی 24 مهر 1392 ساعت 11:50 http://ruhallah-fa.blogsky.com

با سلام
با مطلبی با عنوان «بذارید خاطره م رو بگم بعد اعدامم کنید» به روزم.
خوشحال میشم تشریف بیارین و نظر شریفتون رو بگید.

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد