پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

استفاده ازپهپادهای نظامی بر فراز شهرها: ترسناک ولی اجتناب ناپذیر

شهردار نیویورک، مایکل بلومبرگ استفاده از پهپادهای نظامی در داخل خاک امریکا را امری ترسناک می داند ولی در عین حال می گوید هیچ راهی برای گریز از آن نمی شناسد. 

آقای بلومبرگ می گوید: «همه مردم برای خودشان حریم خصوصی می خواهند، ولی من نمی دانم چطور می توانند آن را حفظ کنند. مسئله این است که ما داریم وارد یک دنیای متفاوت و کشف نشده می شویم و دوست داشته باشید یا نه، کارهایی که مردم و دولت ها [در این دنیای جدید] قادر به انجام شان هستند هم متفاوت خواهد بود... نمی شود جلوی این جریان ها را گرفت.» 

6 ماه قبل در یکی از گزارش های کنگره امریکا اشاره شد که شاید استفاده از پهپادها در خاک امریکا برای جایگزینی پرسنل امنیتی قابل بررسی باشد و علت این پیشنهاد، قدرت و قابل اعتماد بودن آنها ذکر شده بود. 

تاکنون حداقل 81 نهاد از جمله 17 دایره پلیسی درخواست های خود برای دریافت پهپادها را به سازمان هوا-فضای امریکا داده اند. ولی چیزی که جناب شهردار به آن اشاره دارد، به نظر خیلی فراگیرتر است. گویا او پهپادهایی را مد نظر دارد که به وسیله دوربین هایی با رزولوشن تصویر بسیار بالا، در ارتفاع 5 کیلومتری زمین پرواز کرده و تصاویر شفافی از مردم را به سازمان ها مخابره می کنند. 

بلومبرگ پیش بینی می کند که: «تا پنج سال دیگر همه جا پر از دوربین می شود و ما شفافیت بیشتر و حریم خصوصی کمتری را شاهد خواهیم بود. [نه اینکه با آن موافق باشم، بلکه] هیچ راهی برای متوقف کردنش متصور نیستم.» آقای شهردار معتقد است حالا که در منهتن به تنهایی 2400 دوربین نصب شده و تعداد زیادی دوربین امنیتی هم در سایر مناطق شهری مهم فعال است، پهپادها نگرانی چندانی اضافه نخواهند کرد. 
منبع: نارنجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد