رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه
شهید چمران اهواز با بیان اینکه تردید از آینده شغلی موجب نوعی رخوت و
بیمیلی در مطالعه و فعالیتهای آموزشی به ویژه در دانشجویان پسر این
دانشکده شده است، دوری از هرگونه استرس، سرخوردگی و یأس و شرکت کردن در
امتحانات با توکل به خدا و اعتماد به نفس را به دانشجویان توصیه کرد.
دکتر علی مطوری در
گفتوگو با خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه
خوزستان، با بیان این مطلب تصریح کرد: متوسط معدل دانشجویان به عنوان
نشانگری از فعالیتهای آموزشی و موفقیت آنها در یادگیری دروس در سطح خوبی
است اما گاهی در بین دانشجویان، افرادی تنها برای رفع تکلیف در کلاسها
حضور مییایند که در بین دانشجویان پسر شایعتر است.
وی خاطرنشان کرد: از نظر موفقیت درسی و
آموزشی دانشجویان دختر فعالتر و با نشاطتر هستند و این امر در پذیرش مقطع
کارشناسی ارشد رشتههای دانشکده الهیات کاملا مشهود است به طوری که در چند
سال اخیر تمام پذیرفته شدگان از دانشجویان دختر بودهاند.
رییس
دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز در مجموع معدل
آموزشی دانشکده را در حدمطلوب و قابل رقابت با دانشگاههای بزرگ کشور مانند
دانشگاه تهران عنوان و تصریح کرد: این امر یک ادعای صرف نیست بلکه پذیرش و
قبولی فارغالتحصیلان این دانشکده در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در
دانشگاههای بزرگ سطح کشور، مؤیدی بر این مطلب است.
مطوری
موفقیت در امتحانات پایان ترم را بدون اهتمام لازم در طول ترم از سوی
دانشجو سخت دانست و افزود: موفقیت یک فرآیند زمان بر است و دانشجویی
میتواند موفق باشد که در طول ترم همراه و همگام با کلاس و استاد حرکت کرده
باشد. اما اینکه بخواهد در 2 هفته باقی مانده تا امتحانات با نمره بالایی
امتحانات را پشت سر بگذارد، سخت است و اگرچه دروس رشتههای تحصیلی این
دانشکده تئوری هستند امّا حجم و تنوع مطالب ارایه شده در طول ترم به قدری
زیاد است که حتی دانشجو نمیتواند در روزهای باقیمانده تمام مطالب و منابع
را مرور کند.
وی درباره توصیههای خود به دانشجویان برای کسب
نتیجه بهتر در امتحانات اظهار داشت: با توکل به خدا و اتکا به نفس دروس را
مرور و مطالعه کنند. خونسردی خود را حفظ کنند و با اعتماد به نفس کامل در
امتحانات شرکت کرده و هر چه میدانید در برگ امتحانی بنویسید؛ البته از
خلاصه نوشتن و زیادهنویسی هم باید پرهیز کنند.
رئیس دانشکده
الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز بعضی تصورات غلط دانشجویان
درباره اساتید را یک عامل منفی تاثیرگذار بر مطالعه آنها توصیف کرد و
توضیح داد: بعضی دانشجویان نسبت به درس یا ستاد یک دیدگاه غیرواقعی پیدا
میکنند؛ برای مثال احتمال میدهد که استاد در هر صورت نمره قبولی به او
نمیدهد که این یک تصور خطرناک است و بر نحوه مطالعه و کیفیت امتحان دادن
دانشجو تاثیر منفی میگذارد.