پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

پاسخ دانشمندان ناسا به اینکه چرا 21 دسامبر، پایان دنیا نیست؟


دانشمندان ناسا اعتقاد دارند که دنیا در سال 2012 پایان نخواهد یافت. بیش از 4 میلیارد سال است که سیاره زمین برقرار بوده و هیچ خطری دنیا را تهدید نخواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ برخلاف ادعاهایی که برخی از افراد مبنی بر قریب‌الوقوع بودن پایان دنیا کرده‌اند، دانشمندان ناسا نظر دیگری دارند که به طور علمی ثابت می‌کند دنیا در حال نابودی نبوده و همه چیز آرام است.

ناسا برای روشن کردن موضوعات مطرح‌شده درباره نابودی زمین، به سوالات موجود با اسناد و مدارک علمی پاسخ داده است که نشان می‌دهد هیچ اتفاق خاصی در بیست و یک دسامبر رخ نخواهد داد.

موضوعات سوال‌ها از این قرار است:

*پایان دنیا

*خاستگاه پیشگویی‌ها

*تاریخ مایاها

*تاریکی کامل

*هم‌ترازی زمین با خورشید

*سیاره نیبیرو/اریس/ایکس

*تغییر قطبیت

*حمله شهاب‌سنگ

*طوفان‌های خورشیدی



سوال: آیا دنیا در پایان سال 2012 با تهدیدی روبرو است؟ بسیاری از وب‌سایت‌های انیترنتی ادعا می‌کنند که 21 دسامبر آخرین روز زمین است.

پاسخ: ناسا دراین سوال، قاطعانه پاسخ می‌دهد که دنیا در سال 2012 پایان نخواهد یافت. بنا بر این سازمان، بیش از 4 میلیارد سال است که سیاره زمین برقرار بوده و دانشمندان معتبر جهانی اعتقاد دارند هیچ خطری دنیا را تهدید نخواهد کرد.


سوال: خاستگاه پیش‌بینی پایان عمر دنیا چیست؟

پاسخ: سیاره کوچک نیبیرو که گفته می‌شود توسط سومری‌ها کشف شده، در حال حرکت به سمت زمین است. ابتدا ادعا شد که این سیاره در سال 2003 با زمین برخورد خواهد کرد، اما وقتی که هیچ اتفاقی نیفتاد، تاریخ آخرین روز دنیا به دسامبر 2012 انتقال یافت که با پایان تقویم قوم مایا برابری می‌کند.

آیا تقویم مایا در 21 دسامبر پایان میابد؟

پاسخ: ناسا این سوال را اینگونه پاسخ می‌دهد، همان‌طور که تقویم شما بعد از بیست و یک دسامبر ادامه خواهد داشت، تقویم قوم مایا نیز تمام نخواهد شد، این تاریح، پایان دوره تاریخی است که مایاها محاسبه کرده‌ بودند، اما همان‌طور که تقویم‌های عادی دوباره از اول ژانویه آغاز می‌شوند، دوره دیگری از تاریخ مایاها نیز آغاز خواهد شد.

نظر دانشمندان ناسا درباره پایان دنیا در چند روز ‌‌آینده چیست؟

آیا برای ادعاهای مبنی بر پایان جهان هیچ مبنایی علمی وجود دارد؟‌ آیا مدرکی وجود دارد؟ ناسا اذعان می‌کند که هیچ مدرکی وجود ندارد و به داستان‌هایی که در کتاب‌ها، فیلم‌ها یا در اینترنت وجود دارد که نمی‌توان اعتماد کرد. هیچ مدرکی علمی دال بر اینکه اتفاقات عجیب‌غریبی در بیست و یک دسامبر رخ بدهد وجود ندارد.


آیا طوفان‌های خورشیدی رخ خواهند داد؟

پاسخ: فعالیت منظومه شمسی، چرخه با قاعده‌ای است که اوج آن هر یازده سال یک بار است. شعله‌های خورشیدی می‌توانند در ماهواره‌های ارتباطی اختلال ایچاد کنند. دانشمندان در حال ساخت وسایلی الکترونیکی هسند که در برابر شعله‌های خورشیدی مقاوم هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد