پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

واگذاری آزمون‌های رانندگی به افسران شاغل

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از تغییر در نحوه برگزاری آزمون اخذ گواهینامه خبر داد و گفت: بزودی آزمون‌های رانندگی از سوی افسران کادر شاغل در راهنمایی و رانندگی اخذ می‌شود.

اسکندر مومنی در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد: هم‌اکنون آزمون نهایی رانندگی از سوی افسران بازنشسته گرفته می‌شود که با واگذاری این مسئولیت به افسران شاغل در راهور به این ترتیب نظارت بر مهارت رانندگی متقاضیان گواهینامه به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.وی با اشاره به تغییر نظام صدور گواهینامه و ده ساله شدن اعتبار گواهینامه‌های رانندگی در کشور افزود: از نیمه دوم امسال نظام صدور گواهینامه‌های رانندگی در کشور تغییر کرده است که بر این اساس از مهر امسال تمام گواهینامه‌های جدید و تعویضی بر اساس آیین‌نامه جدید به صورت ده ساله صادر می‌شود. رئیس‌پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: این گواهینامه‌ها برای افراد تا 65 سال ده ساله، 65 تا 70 سال پنج ساله و بیش از 70 سال دو ساله صادر خواهد شد. 

وی با تاکید بر این‌که از نیمه دوم مهر تاکنون حدود نیم‌میلیون جلد گواهینامه ده ساله در سیستم جدید صادر شده است، اظهار امیدواری کرد تا پایان سال تحول بنیادین در نظام صدور گواهینامه به طور کامل اجرایی شود. رئیس‌پلیس راهور ناجا با اشاره به این‌که بخش دیگری از نظام جدید صدور گواهینامه شامل تغییر تعداد گواهینامه‌ها از شش به سه نوع است، تاکید کرد: این طرح نیز در نیمه دوم امسال اجرایی خواهد شد که بر این اساس از تعدد گواهینامه در کشور کاسته خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد