پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

دستگیری گردانندگان سایت همسریابی با 20هزار عضو

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات سمنان از دستگیری مدیران سایت همسریابی در سمنان که با جانمایی آرم پلیس فتا در سایت خود اقدام به کلاهبرداری از جوانان می‌کردند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ میراحمدی درباره این خبر گفت: در راستای وظایف این یگان و در جهت کاهش جرایم و تخلفات در فضای مجازی، کارشناسان هنگام رصد سایت‌ها و صفحات اینترنتی، سایتی را به عنوان همسریابی شناسایی و تحقیقات خود برای شناسایی مدیران آن را آغاز کردند. وی افزود: در این ارتباط تحقیقات ادامه یافت و با اقدامات پلیسی و تخصصی، هویت دو متهم که با همکاری یکدیگر این سایت را مدیریت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. 

میراحمدی با بیان این‌که متهمان با استفاده از آرم پلیس‌فتا در صفحه اصلی سایت اقدامات خود را قانونی جلوه داده و جعل عنوان کرده بودند، ادامه داد: متهمان پس از بازجویی‌ها و مشاهده مستندات به جرم خود اعتراف کردند و در بررسی‌های بعدی مشخص شد آنها ظرف مدت 40 روز حدود 20 هزار نفر عضو گرفته و با این روش درآمد زیادی‌را کسب کرده‌اند. رئیس پلیس فتای سمنان گفت: فضای مجازی، فضایی است که براحتی می‌شود در آن تغییر هویت داد. بنابراین کاربران بخصوص جوانان هوشیار باشند که بیشتر افراد با عضویت در این‌گونه سایت‌ها و دادن اطلاعات شخصی خود به افراد ناشناس و پرداخت مبالغ بالا دچار مشکلاتی غیرقابل بازگشت شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد