پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

امکان استفاده از کارت‌های جدید سوخت در دستگاه‌های خودپرداز

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت با تشریح قابلیت‌های نسل جدید کارت‌های هوشمند بنزین گفت: کارت‌های هوشمند نسل جدید کاربری چند منظوره داشته و امکان استفاده از آن به عنوان ارائه دهنده خدمات مالی الکترونیک نیز وجود دارد.

به گزارش شانا، شهرام رضایی با تشریح قابلیت‌های به‌روز شده در نسل جدید کارت‌های هوشمند سوخت گفت: کارت‌های هوشمند جدید به مرور زمان و بر پایه نیاز شخصی افراد جایگزین کارت‌های قبلی می‌شود و به هیچ وجه نیازی به تعویض اجباری کارت‌های قدیمی نیست.

وی تصریح کرد: در صورت غیرقابل استفاده یا مفقود شدن کارت‌های هوشمند قدیمی، کارت هوشمند نسل جدید برای افراد صادر خواهد شد.معاون فنی سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره امنیت کارت‌های هوشمند سوخت نسل جدید در مقایسه با کارت‌های قدیمی گفت: کارت‌های قدیمی نیز امنیت کامل داشت، اما قابلیت‌های امنیتی کارت‌های جدید بیشتر بوده و در نتیجه امنیت این کارت‌ها بیشتر است.

رضایی با تاکید بر وجود امکانات خرید در مراکز خدماتی و فروشگاهی روی کارت‌های هوشمند سوخت جدید گفت: امکانات مورد نیاز روی کارت‌های جدید تعبیه شده است که در صورت علاقه‌مندی سازمان‌ها و مراکز خدماتی، این امکان برای مشتریان فراهم خواهد شد.وی تصریح کرد: برای مثال این طرح به عنوان پایلوت در متروی تهران اجرایی شده است که در صورت اعلام آمادگی شهرداری، مسافران می‌توانند با کارت هوشمند سوختی که در جیب آنها قرار دارد، از گیت‌های مترو عبور کرده و وجه سفر خود را بپردازند.

رضایی، اتصال کارت‌های هوشمند سوخت به شبکه بانکی را از دیگر قابلیت‌های کارت‌های جدید عنوان کرد و افزود: با تعبیه نوار مغناطیسی در پشت کارت، امکان استفاده این کارت‌ها در دستگاه‌های ای تی ام بانک‌ها وجود خواهد داشت.

رضایی درباره محدودیت‌های موجود در استفاده از کارت‌های هوشمند سوخت جدید گفت: کارت‌های جدید و کارت‌های قبلی تاریخ مصرف نداشته و فقط تعداد استفاده‌ای روی آنها تعبیه شده است که این تعداد نیز بسیار بالا بوده و هیچ‌گونه محدودیتی در استفاده از کارت‌ها وجود ندارد. وی با اشاره به این که در صورت خرابی یا مفقود شدن کارت‌های هوشمند سوخت قدیمی، کارت هوشمند سوخت جدید صادر خواهد شد، گفت: دارندگان کارت هوشمند سوخت می‌توانند بااستفاده صحیح از کارت‌ها، عمر آن را افزایش دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد