پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

انگیزه قتل دانش‌آموز ملایری در هاله‌ای از ابهام


17 روز از زمان درگیری منجر به قتل یک دانش‌آموز ملایری با همکلاسی خود در این شهرستان استان همدان سپری شده است اما هنوز علت و انگیزه این درگیری از سوی پلیس و دستگاه قضایی اعلام نشده است.

 

به گزارش اعتماد، با توجه به اینکه محسن که به عنوان متهم به قتل چند روز پس از حادثه شناسایی و دستگیر شده فقط 16 سال سن دارد و جزو زیر 18 ساله‌ها و کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد باید با توجه و حساسیت بیشتری به این جنایت رسیدگی شود.

 

هنوز 10 دقیقه به ساعت یک بعدازظهر روز دهم آبان ماه سال جاری مانده بود که در یکی از هنرستان‌های پسرانه ملایر درگیری بین دو دانش‌آموز رخ داد. البته هیچ‌کدام از مسوولان هنرستان (حاج طوسی) حاضر به گفت‌وگو با روزنامه اعتماد و توضیح درباره محل دقیق درگیری که در محوطه هنرستان بوده یا بیرون از آن نشده‌اند.

 

با این حال با وقوع حادثه ماموران نیروی انتظامی به محل اعزام شدند. ایسنا در گزارشی از این حادثه نوشت در بررسی‌های به عمل آمده، مشاهده شد که دو دانش‌آموز با هم درگیر و یکی از آنها مصدوم شده که فورا توسط اورژانس ملایر انتقال داده شد. در این ‌گزارش همچنین تصریح شده است: متاسفانه به دلیل خونریزی و عمیق بودن جراحت، دانش‌آموز مصدوم فوت کرد. در این حادثه ضارب (محسن) 16 ساله و مضروب (مصطفی) 18 ساله بوده که به گفته دیگر دانش‌آموزان همکلاسی بوده‌اند.

 

به گفته شاهدان عینی، دانش‌آموز ضارب با استفاده از چاقو به گردن همکلاسی خود ضربه‌هایی وارد می‌کند. مشاجره این دو همکلاسی از کلاس درس آغاز شده و سپس در محیط مدرسه هنگام زنگ تفریح به درگیری سخت کشیده شده و در نهایت مصطفی بر اثر ضربات چاقو ابتدا به بیمارستان امام حسین ملایر منتقل و سپس فوت شد. به گزارش مهر، بعد از این حادثه دانش‌آموز ضارب متواری شد که پس از سه روز عملیات پلیسی دانش‌آموز متهم به قتل 16 ساله در شهرستان کرج دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

 

گفت‌وگوی خبرنگار اعتماد با برخی از ساکنان ملایر که به محل حادثه نزدیک بودند حاکی از آن است که در این حادثه برخی از مردم، خانواده و برخی دیگر آموزشگاه را مقصر دانسته‌اند. با این حال مدیر آموزش و پرورش ملایر در گفت‌وگو با اعتماد مقصر حادثه را دانش‌آموز و خانواده او معرفی کرد. این در حالی است که هنوز دستگاه قضایی ملایر و پلیس این شهرستان توضیح و گزارش شفافی درباره چگونگی وقوع این حادثه اعلام نکرده است. براساس قانون، جرایم افراد زیر 18 سال باید توسط دادسرای مخصوص یا شعبه مخصوص رسیدگی به جرایم افراد کودک و نوجوان مورد رسیدگی قرار گیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد