پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

کی روش را به خانه بفرستید!

کارلوس کی روش اگر با همین دست فرمان تیم ملی فوتبال ایران را هدایت کند، قطعاً به جام جهانی نمی رسیم!

کی روش در مدتی که در فوتبال ایران حضور داشته، بی تردید مقتدرترین مرد فوتبال ایران بوده است. او در این مدت هر وقت که خواست، با برپایی اردوهای چند هفته ای، چند هفته ای لیگ برتر را تعطیل کرد و از موضع بالا به رئیس ضعیف فدراسیون فوتبال ایران دستور داد و اکنون ظاهراً کارش به جایی رسیده که خواستار برگزارنشدن جام حذفی است.

ولی به راستی حضور کی روش در راس کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران، چه دستاوری برای تیم ملی داشته است؟  ما از سه بازی در مسیر راهیابی به جام جهانی، تاکنون چهار امتیاز کسب کرده ایم: یک برد، یک تساوی و یک باخت آن هم به تیم لبنان!

تیم کی روش در آزادی به قطری که کل جمعیتش به دو میلیون نفر هم نمی رسد امتیاز می دهد و به لبنان که همیشه یکی از ضعیف ترین تیم های آسیا بوده، می بازد. تک برد ما نیز با شانسی تکرارنشدنی در برابر ازبکستان رقم خورد. داور گل صحیح ازبک ها را نگرفت و ما در وقت های تلف شده، برخلاف انتظار همگان، حتی خودمان، به گل رسیدیم.

تازه بخت با ما یار بوده که به جای قطر، عربستان در گروه ما قرار ندارد؛ و گر نه از همین الان با قاطعیت می توانستیم بگوییم که به جام جهانی نمی رسیم!

اگر هنوز امید صعود به جام جهانی را از دست نداده ایم، دلیلش تیم های ضعیفی است که در گروه ما قرار دارند نه قدرت تیم ملی فوتبال خودمان.

کی روش حتی اگر تیم ملی ایران را با استفاده از امتیاز "تیم های ضعیف همگروه" به جام جهانی ببرد، تیمش با این پتانسیل، به احتمال بسیار زیاد در جام جهانی، سه بازی بسیار ضعیف برگزار می کند و تحقیر ملی جدیدی را برای فوتبال ایران رقم می زند.

آیا شکست در برابر کره جنوبی در تهران، نباید پایان کار کی روش باشد؟ اواخر مهر ماه، ایران و کره جنوبی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. اگر در آن بازی باختیم، می توانیم با خیال راحت کی روش را کنار بگذاریم و مطمئن باشیم جانشین کی روش لااقل بدتر از او نخواهد بود!  



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد