پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

آغاز طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت از 22 مهر


جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از صدور معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و آغاز طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت از 22 مهر خبر داد.


به گزارش ایسنا، ابراهیم کریمی در این باره گفت: براساس قانون، باید برای دانش‌آموزانی که به سن 17 سال تمام می‌رسیدند، معافیت تحصیلی دانش‌آموزی صادر می‌کردیم که امسال در توافق و هماهنگی‌هایی که با آموزش و پرورش صورت گرفت، مقرر شد برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به 17 سال تمام یا همان 18 سال رسیده‌اند، معافیت تحصیلی صادر شود.


جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان این‌که این امر با هدف جلوگیری از اقدامات بعدی سازمان برای اعزام این افراد انجام شده است، گفت: این افراد نیز می‌توانند همانند دانشجویان برای دریافت معافیت تحصیلی به دفاتر پلیس + 10 مراجعه و از آنجا درخواست خود را کامل کنند.


به گفته وی، در این صورت دیگر برای دانش‌آموزانی که وارد هجده سالگی شده‌اند غیبت لحاظ نمی‌شود و آنان می‌توانند تا سقف سنواتی که برایشان تعیین شده، ادامه تحصیل دهند.


کریمی به دانشجویان توصیه کرد که سریع‌تر به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند تا سازمان بتواند پیش از پایان مهرماه این اقدامات را انجام دهد.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین از آغاز طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت از 22 مهر امسال خبر داد وگفت: بر این اساس دارندگان کارت‌های معافیت سال‌های 85 تا 90 می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 درخواست تعویض کارت پایان خدمت قدیمی خود با کارت هوشمند را ارائه دهند. وی درباره دارندگان کارت‌های پایان خدمتی که پیش از سال 85 صادر شده است نیز گفت: برای این افراد زمان‌بندی جدید در آینده اعلام می‌شود.به گفته جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همه افرادی که از یگان‌های خدمتی مختلف از جمله ارتش، سپاه پاسداران و ستاد کل نیروهای مسلح کارت پایان خدمت دریافت کرده‌اند باید نسبت به تعویض کارتشان اقدام کنند.


چگونگی صدور کارت المثنی

کریمی درباره چگونگی صدور کارت المثنی برای آن دسته از افرادی که کارت خود را گم کرده‌اند نیز گفت: مراحل صدور کارت المثنی فرآیند متفاوتی با طرح تعویض دارد و هم‌اکنون با اقداماتی که در سازمان وظیفه عمومی ناجا انجام شده، متقاضیان دریافت کارت المثنی ‌باید به دفاتر پلیس+ 10 مراجعه و کارت المثنی خود را دریافت کنند.


به گفته کریمی با شرایط فعلی دیگر لازم نیست که افراد برای دریافت کارت‌ المثنی به یگان‌های خدمتی خود مراجعه کنند. وی افزود: افرادی که نسبت به دریافت کارت‌ المثنی اقدام کرده‌اند، کارت‌ المثنی پایان خدمتشان به شکل هوشمند صادر می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس برای هوشمندسازی ندارند.


جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین در خصوص زمان تعویض کارت‌های پایان خدمت قدیمی و صدور المثنی گفت: برای تعویض کارت قدیمی با کارت‌های هوشمند در صورتی که مدارک متقاضیان کامل باشد، حداکثر ظرف یک ماه کارت جدید به آدرس آنان ارسال می‌شود.


وی افزود: ممکن است عده‌ای نواقصی در پرونده خود داشته باشند یا مدارکشان نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد که این امر حدود یک ماه و نیم طول خواهد کشید، اما آنان نیز نگران نباشند چرا که سازمان مشغول یکسان‌سازی مدارک و رفع ابهامات است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد