پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

باز آمد بوی ماه مدرسه . . .


بالاخره از چهار روز دیگر یعنی سوم مهر ماه سال تحصیلی جدید شروع می‌‌شود و 12 میلیون دانش‌آموز به هم‌راه معلم و مدیر و ناظم ساعت کاری خودشان را از ساعت 7:30 صبح شروع می‌کنند.


البته امروز هم بیش از یک میلیون دختر و پسر کلاس اولی رفتند، مدرسه و در جشن «شکوفه‌ها»، معلم خودشان را دیدند و با محیط مدرسه آشنا و کلاس‌‌بندی شدند. خیلی‌ها لب‌های‌شان خندان بود و بعضی‌های دیگر چشم‌های‌شان گریان. اما امروز، روز اول 12 سال درس خواندن برای‌شان بود.

برنامه این هفته زخم مانند دو هفته گذشته، یک‌سری اخبار مربوط به حوزه آموزش و پرورش را اعلام می‌کند، تا گوشه‌‌ای از برنامه‌ها و سیاست‌های این حوزه به صورت متمرکز در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد.

همه کتاب‌های درسی کلاس اولی‌ها تغییر می‌کند

اولین خبر را با تغییر کتاب‌های درسی به خصوص برای کلاس اولی‌ها شروع می‌کنیم. «فاطمه قربان»، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که تمام کتاب‌های درسی کلاس اولی‌ها از مهر ماه امسال تغییر می‌کند که در این راستا معلمان کلاس اول دبستان هم در شهریور ماه آموزش‌های ضمن خدمت را پشت سر گذارنده‌اند.

حسینی، مدیرکل چاپ و توزیع کتب درسی آموزش و پرورش هم گفته که امسال در پایه اول ابتدایی پنج کتاب به دانش‌آموزان ارایه می‌شود که کتاب‌های ریاضی و علوم جدید‌التالیف هستند و سه کتاب دیگر نیز با سند درس ملی هم‌سوسازی شده‌اند. ضمن آن‌که کتاب «کار فارسی» به جای «بخوانیم و بنویسیم» در اختیار کلاس‌ اولی‌ها قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرده که کتاب «مطالعات اجتماعی» پایه سوم ابتدایی، کتاب «پیام‌های آسمانی» سال سوم راهنمایی، کتاب «تاریخ اسلام دو» در رشته معارف اسلامی، کتاب «جامعه‌شناسی دو» سال سوم رشته علوم انسانی و کتاب «استان‌شناسی» جدید‌التالیف هستند.

«حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان»، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش هم اعلام کرده که نهج‌البلاغه و معارف اهل بیت هم جزو دروس اختیاری دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد