پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

«سریع ترین مرد جهان» دو میلیارد نفر را مسحور کرد


دو میلیارد نفر در سراسر جهان به تماشای جادوی «اوسین بولت»، قهرمان دوی صد متر مردان جهان، در برابر صفحه‌های نمایشگر خود میخ‌کوب شدند تا دوندگی غولی را به نظاره بنشینند که گویا هیچ مانعی را یارای ایستادن در برابر گام های او نیست.



دونده جامائیکایی روز یکشنبه، پنجم اوت، با پشت سرگذاشتن رقبای خود و طی مسافت ۱۰۰ متر در ۹.۶۳ ثانیه، مدال طلای این رشته را از آن خود کرد. بدین ترتیب بولت رکورد مسابقات المپیک را نیز در این رشته بهبود بخشید و باری دیگر عنوان «سریع ترین مرد جهان» را برای خود حفظ کرد.


تخمین زده می شود که حدود دو میلیارد نفر صحنه پیروزی اوسین بولت را در اقصی نقاط جهان تماشا کرده اند. به رغم باران شدید و شرایط نا مساعد جوی، هزاران نفر که در روز «یک شنبه فوق العاده» و «یک شنبه سرنوشت ساز» به پارک المپیک رفته بودند ناچار به دیدن مسابقه از طریق نمایشگرهای بزرگ ویژه بسنده کردند.

در بین جمعیت تماشاچیان حاضر در ورزشگاه شاهزاده ویلیام به همراه همسرش «کیت میدلتون» و برادر کوچکترش، شاهزاده هری، نیز حضور داشتند که با پیروزی پرشکوه اوسین بولت،‌ایستاده به تشویق وی پرداختند. شاهزاده هری، یک قدم فراتر نیز رفته بود و به نشانه طرفداری از اوسین بولت، شالی به رنگ های «راستافاری» را بر گردن انداخته بود.

با جای گرفتن بولت درخط آغاز مسابقه فضای ورزشگاه فلاش باران شد، فلاش ها در چند ثانیه ای که اوسین بولت نیاز داشت تا مدال طلا را در دستان خود بفشارد قطع شد و با رسیدن پای او به نقطه پایان جمعیت از جای خود کنده شده و این بار نور بود که از فلاش دوربین های گوشه گوشه استادیوم فضا را روشن می کرد و به درازای دور افتخار اوسین بولت به طول انجامید.

قهرمان بلندبالای جامائیکایی بعد از چشیدن مجدد طعم شیرین پیروزی گفت، «روی خط خودم در پیست که می دویدم، به خودم می گفتم مردم حرف زیاد می زنند، تنها کاری که می کنند همین است که حرف می زنند، اما پای قهرمانی که درمیان باشد کار خودم است.» سریع ترین مرد جهان در ادامه می گوید، «می دانستم که جمعیت با آن صحنه چه حالی پیدا می کنند، انرژی شان را می  توانستم حس کنم و بی نهایت هم خوشحالم.»



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد