پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

پایان هفته اول لیگ برتر؛ برتری استقلال و صدرنشینی صبا


در پایان هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران، صبا قم به خاطر برتری پر گل مقابل پیکان، با تفاضل گل بهتر در صدر جدول رده بندی قرار گرفت. فجر سپاسی در رده دوم ایستاده و تیم های سپاهان، پرسپولیس، استقلال و ملوان به اتفاق با سه امتیاز و تفاضل گل مثبت یک، در رده سوم قرار دارند.



در روز دوم از هفته نخست این بازی ها، استقلال تهران در ورزشگاه آزادی بر تیم تازه وارد آلومینیوم هرمزگان غلبه کرد. پیش از آغاز مسابقه، مهدی رحمتی کاپیتان استقلال، مرامنامه این دوره از رقابت ها که مسئولین سازمان لیگ در اختیارش قرار داده بودند را خواند .

سپس استقلال در حضور ۴۰ هزار تماشاگر موفق شد در دیداری دشوار، این فصل را با پیروزی آغاز کند. آبی پوشان تهران مقابل تیم سختکوش و جنگنده آلومینیوم هرمزگان، با گلزنی فابیو جان واریو در دقیقه ۵۵ به برتری رسیدند. گل هافبک برزیلی استقلال، با شوت از پشت محوطه جریمه به ثمر رسید تا او که با جام قهرمانی لیگ برتر از سپاهان جدا شده، بازگشتی پرشکوه به استقلال داشته باشد.

در این بازی، امیر قلعه‌نویی و اکبر میثاقیان سرمربیان دو تیم به دلیل محرومیت روی نیمکت نبودند و از روی سکوها بازی را تماشا کردند.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، پژمان منتظرِی، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، خسرو حیدری، میثم بائو (دقیقه ۶۰ رودیگو توزی)، جی لوید ساموئل (دقیقه ۴۶ جانواریو)، سیاوش اکبرپور، آرش برهانی (دقیقه ۸۴ امین منوچهری) و میلاد میداودی به میدان رفتند.

برای تیم آلومینیوم هرمزگان هم فرناندو دوسانتوز، ابراهیم ابرقویی، وحید عسگری، بهنام داداش وند، محسن حیدری، محمود تیغ‌نورد، مهدی محمد‌زاده، محمدرضا ناصحی، امجد شکوه‌مقام، جعفر بذری (میثم آقایی)، داود دانش دوست و (رسول پیرزاده) بازی کردند.

فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال در پایان بازی درباره جذب جواد نکونام و فرهاد مجیدی به خبرنگاران گفت: صبح روز شنبه با جواد نکونام و فرهاد مجیدی قرارداد می‌بندیم. اگر بخواهیم هر دوی آنها را جذب کنیم یک نفر از باید از فهرست استقلال خارج شود و در صورتی که کمیسیون پزشکی تشخیص دهد یک بازیکن ما تا نیم‌فصل نمی‌تواند بازی کند، آن فرد را از فهرست خارج می‌کنیم.

امیر قلعه نویی سرمربی استقلال نیز در نشست خبری پس از بازی گفت: یک معذرت‌خواهی از تمام هواداران کنم و آن هم به خاطر اینکه بردیم اما بد ظاهر شدیم. به تیم آلومینیوم هرمزگان و اکبر میثاقیان تبریک می‌گویم که جوانان با لیاقتی را جمع کرده. آلومینیوم در این دیدار مستحق شکست نبود.

میثاقیان سرمربی آلومینیوم هم گفت: یک اشتباه در محوطه جریمه کردیم و تمرکز خود را از دست دادیم. آنها نمی‌توانستند از دفاع ما رد شوند و کناره‌ها را هم بسته بودیم. در اولین قدم خوب بودیم. این تیم از خلیج فارس آمده و تمام شهر تعطیل بود تا بازی را ببینند. می‌توانستیم پیروز شویم اما باختیم.

نتایج سایر بازی ها

سپاهان اصفهان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در اولین بازی، هر سه امتیاز مسابقه را نصیب خود کرد. این تیم نخستین دیدار خود را مقابل مس کرمان و در ورزشگاه فولادشهر با حضور ۲۴۰۰ تماشاگر (طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) برگزار کرد که در پایان به برتری یک بر صفر طلایی پوشان اصفهانی انجامید.

در نیمه اول رادومیر جلاویچ، بازیکن سپاهان توپ را به تیر دروازه مس زد. حملات مدافع عنوان قهرمانی ادامه داشت تا اینکه در ابتدای نیمه دوم شاگردان زلاتکو کرانچار توسط هادی تامینی در دقیقه ۴۷ به گل دست یافتند تا سپاهان لیگ دوازدهم را با برد آغاز کند.

زلاتکو کرانچار در نشست خبری پس از بازی گفت: این برد به بازیکنان اعتماد به نفس تزریق کرد. متاسفم از اینکه نتوانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم اما همین برد نیز روحیه بازیکنان را بالا می‌برد.

او درباره اظهارات ابراهیم قاسم پور مبنی بر اینکه سپاهان موقعیت‌ زیادی روی دروازه مس خلق نکرده و تیمش برتر از سپاهان بوده، گفت: من کاری به صحبت‌های دیگران ندارم. به مس هم تبریک می‌گویم که توانست تیم خوبی را ببندد اما برای کسب نتیجه باید به فکر سایر شهرها غیر از اصفهان باشد زیرا گرفتن امتیاز در اصفهان بسیار سخت است.

کرانچار در خصوص عملکرد محمدرضا خلعتبری هم به خبرنگاران گفت: از عملکرد خلعتبری فوق‌العاده راضی هستم چرا که او یک هفته است که با تیم تمرین می‌کند درحالی که سایر بازیکنان بیش از یک ماه کنار یکدیگر بودند. خلعتبری به خوبی توانست نقش خود را در زمین ایفا کند.

تراکتورسازی تبریز و سایپا البرز هم در ورزشگاه یادگار امام تبریز و در حضور بیش از ۴۰ هزار تماشاگر به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

مجتبی تقوی هدایت سایپا را برعهده دارد و تونی اولیویرا مربی پرتغالی در این فصل سرمربیگری تراکتورسازی را برعهده گرفته است تا این تیم را در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نیز هدایت کند.

دیدار داماش گیلان و فولاد خوزستان در ورزشگاه عضدی رشت با حضور ۱۰ هزار تماشاگر برگزار شد که دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. عبدالله کرمی در دقیقه ۲۰ برای فولاد و افشین‌ چاووشی در دقیقه ۴۳ برای داماش گلزنی کردند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد