پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

چرا تابستان بدخلقی می‌آورد؟


روزهای داغ معمولاً بر سیستم بدن اثرگذار بوده اما می‌توانند خلق و خوی فرد را نیز دستخوش تغییر کند.

به گزارش ایسنا یافته‌های تحقیقات نانسی مولیتور پژوهشگر علوم رفتاری دانشگاه نورث‌وسترن، نشان می‌دهد: بسیاری از افراد به هنگام بالا رفتن سطح جیوه احساس می‌کنند سرشان اندکی داغ شده است. در واقع آب و هوای داغ و به ویژه مرطوب با افزایش خشونت و همچنین مزاج عمومی پایین‌تر مرتبط‌ است.

بنا بر این یافته‌ها،این امر به دلیل خوابیدن توام با مشکل، کاهش آب بدن و محدودیت‌هایی در خصوص فعالیت‌های روزانه از قبیل حبس شدن در منزل طی تمام روز برای اجتناب از گرمای طاقت فرساست.

تمامی این مولفه‌ها در بدتر کردن مزاج انسان در آب و هوای گرم مشارکت می‌کنند و همچنین فقدان کنترل بر روی شرایط نیز ممکن است بیشتر افراد را خشمگین کند.

نتایج تحقیق فوق تاکید می‌کند که هنگام خشونت در اثر گرمای زیاد، باید از اتخاذ هر نوع تصمیم اساسی خودداری کرد؛ زیرا ممکن است به پشیمانی بینجامد.

در حالی که افسردگی و بدخلقی در تابستان معمول است، درصد کوچکی از افراد (حدود یک یا دو درصد) نوعی نسخه تابستانی اختلال تاثیر فصلی (SAD) را تجربه می‌کنند.

به گفته مولیتور، پژوهشگر طرح، علاوه بر احساس افسردگی و ناآرامی، افراد دارای این شرایط به شدت در اوقات تابستان مضطرب بوده و می‌توانند دست به خودکشی بزنند. تحمل گرما و نور آفتاب برای آن‌ها تقریباً غیرممکن است. بازه‌های زمانی طولانی گرما و رطوبت ممکن است افزایش در موارد SAD تابستانی را به دنبال داشته باشد.

مولیتور در این پژوهش، افراد را به تمرین دادن در گرما تشویق بدین گونه تشویق می‌کند: بنشینید و به بدنتان گوش فرا دهید. چنان‌چه شما سالم هستید و می‌خواهید تمرین ورزشی کنید، تلاش کنید که صبح یا عصر و نه در اواسط روز برای انجام این کار از منزل خارج شوید. در صورتی که داروهای دیوریتیک مانند داروی فشار خون مصرف می‌کنید، برای هیدراته ماندن نیاز به نوشیدن مایعات بیشتر از معمول دارید. به علاوه تمرکز بر روی جوانب زندگی که قادر به کنترل آن‌ها هستید و این که سرانجام عملی خواهند شد، می‌تواند شما را آرام کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد