پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

ذوالفقارنسب: بازی کردن برابر قطر با 6 مدافع عقلانی نبود


کارشناس فوتبال معتقد است که استفاده سرمربی تیم ملی از شش عنصر دفاعی برابر قطر منطقی و عقلانی نبوده است.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تساوی تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر، گفت: به نظرم بازی خوبی نبود و نمایش تیم ملی با وضعیت فنی ما و شرایط حریف تناسب نداشت. به هر حال استفاده از شش مدافع در برابر قطر، آن هم در خانه و مقابل 100هزار تماشاگر خودی کار عاقلانه‌ای نبود.

وی ادامه داد: مهرداد پولادی، جلال حسینی، حسین ماهینی و هادی عقیلی در خط دفاع حضور داشتند و خسرو حیدری به عنوان مدافع راست و احسان حاج صفی به عنوان مدافع چپ در نقش هافبک ظاهر شدند، اگر این ترکیب برابر تیمی مانند آلمان یا ژاپن در تهران چیده می‌شد، کاملا توجیه پذیر بود، اما در برابر قطری که دفاع می‌کرد منطقی نبود. به نظرم کارلوس کی‌روش اطلاع دقیقی از حریف نداشته است.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال، ادامه داد: در نیمه دوم، دژاگه و خلعتبری به میدان آمدند، ولی تیم ملی از نظر روانی تخریب شده بود و قطری‌ها به این خودباوری رسیده بودند که می‌توانند به هدف خود که کسب امتیاز بود، برسند. در مجموع کسب چهار امتیاز از دو بازی مایوس کننده نیست.

ذوالفقارنسب در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی با این روند برابر کره جنوبی به مشکل بر نمی‌خورد؟ گفت: مطمئنا این گونه نخواهد بود، چون ما همیشه برابر کره جنوبی خوب بوده ایم. نمی‌توان بازی ضعیف برابر ازبکستان و قطر را به همه بازی‌ها تعمیم دهیم. قابلیت‌های فوتبال ما مشخص است و کادر فنی و بازیکنان به خوبی می دانند که چه اشتباهی کرده‌اند.

وی همچنین با بیان این که 20 سال است فوتبال ما برابر تیم‌های قوی خوب کار می‌کند، اما برابر تیم‌های ضعیف به مشکل بر می‌خورد، اظهار کرد: ما هنوز خیلی از موارد فوتبال را یاد نگرفته‌ایم، چون فوتبال ما سنتی و غیر علمی است. در همین حال فوتبال ما با مسایل روانی و انگیزشی پنهان و خودجوش همراه است که باعث می‌شود برابر تیم‌های مطرح، خوب بازی کنیم.

بیژن ذوالفقارنسب افزود: تیم‌های ضعیف انگیزه ما را کم می‌کنند و به همین دلیل ما در بازی با آن‌ها اسیر می‌شویم. تیم‌های اروپایی خوب می دانند که چگونه از این اسارت رها شوند، اما ما چون فوتبال را در محلات یاد گرفته‌ایم در تنگناها به مشکل بر می‌خوریم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد