پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

پدیده ای نورانی و عجیب در آسمان ایران


به گزارش خبرگزاری پدیده پنج شنبه مقارن ساعت 22:16 دقیقه ، شیئی نورانی ناگهان در آسمان شهر سنندج شروع به درخشیدن کرد و پس از چرخیدن به دور خود تصویری شبیه به کهکشان راه شیری از خود به جای گذاشت که با گذشت زمان شعاعش بزرگتر شد و محو گردید.


 البته خبرنگار پدیده محمد نوید از این پدیده عکس گرفت که بخاطر پایین بودن کیفیت عکس، پدیده قابل تشخیص نمی باشد و نتوانستیم به صورت مستند آن را در وبلاگ قرار بدهیم تا اینکه امروز اتفاقی دوستانی که توانسته بودند از آن عکس برداری نماید را در اینترنت پیدا کردیم.


تصیویری که در آسمان شهر سنندج خبرنگار پدیده مشاهده کرده بود تقریبا شبیه عکسی است که مشاهده می کنید.



گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که در آسمان سنندج، تبریز، همدان، شیراز، کرج، تهران، کرمانشاه، شاهرود و مشهد، پدیده عجیب دیده شده که ماهیت آن هنوز مشخص نیست.


عکس های شاهدان عینی پدیده در شهرهای مختلف ایران موفق به گرفتن آن شده اند.



تصویر از آسمان تهران



آسمان تبریز



آسمان تبریز عکس گرفته شده توسط مریم فخیمی



هرچند ازماهیت این پدیده هنوز چیزی مشخص نیست، اما مشاهده این پدیده از تمام ایران بدان معنی است که این پدیده در ارتفاعی بسیار زیاد از سطح زمین اتفاق افتاده و انرژی عظیمی نیز در آن آزاد شده است. پدیده مشابهی در خرداد 1386 در آسمان کشور دیده شد که دلیل آن، خالی شدن سوخت مرحله‌ای از یکی از موشک‌های ایالات متحده اعلام شد. تصویر این پدیده را در زیر مشاهده می‌کنید.


عضو هیأت علمی دبیران شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران با تاکید بر اینکه در خصوص ماهیت این پدیده نمی توان گفت، اظهار داشت: احتمال می رود این پدیده ناشی از فعالیت های فضایی و پرتاب موشک به فضا باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد