پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

هر متر مکعب سی‌ان‌جی 600 تومان در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها!!!


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، در حالی که رییس جمهوری در سفر استانی خود به خراسان رضوی در رد شایعه قیمت بنزین لیتری دو هزارتومان تاکید کرد که درنهایت در پایان برنامه هم قرار است این قیمت حداکثر به نصف این رقم برسد، برخی نتیجه گرفته‌اند که در این صورت مصرف‌کنندگان گاز سی.ان.جی باید منتظر دو برابر شدن قیمت این گاز باشند زیرا با توجه به این که سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اعلام کرده است در قانون هدفمندی یارانه‌هابه صراحت اشاره شده که قیمت سی.ان.جی معادل 60 درصد ارزش سوختی بنزین پس از هدفمند کردن یارانه‌ها خواهد بود، برخی به این نتیجه‌گیری رسیده‌اند که با افزایش قیمت بنزین به هر لیتر هزار تومان، احتمال رسیدن هر متر مکعب گاز سی.ان.جی به 600 تومان وجود دارد. هرچند هنوز هیچ مقام و جایگاه رسمی این موضوع را به‌صراحت و مستقیما تایید نکرده است. 
با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در دی ماه 1389 ، گاز سی.ان.جی از از هر متر مکعب 40 تومان به 300 تومان افزایش یافت. 

350 تومان مطابق با استاندار جهانی است
در حالی مسوولان معتقدند نسبت نرخ گاز سی.ان.جی به بنزین 60 درصد است که رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی.ان.جی اعلام می‌کند: طبق استاندارد جهانی قیمت گاز سی.ان.جی باید 25 تا 35 درصد قیمت بنزین تعیین شود. 
اردشیر دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این که حتی در کشورهایی که فاقد ذخایر گازی هستند، قیمت گاز مورد نیاز خودرو تا این حد بالا نیست. این درحالیست که ایران دومین دارنده ذخایر گازی در جهان است. 
وی از کشور پاکستان به عنوان کشوری که در حال حاضر بزرگترین مصرف کننده گاز سی.ان.جی است نام برد و یادآور شد: قیمت گاز سی.ان.جی در این کشور مطابق با استاندارد جهانی بین 25 تا 35 درصد است. 
رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی.ان.جی با تاکید بر این که مسوولان تصمیم‌گیر نباید گاز را بالاتر از قیمت صادراتی به مردم بفروشند، اظهار کرد: در حالی که قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه با هزینه‌های جانبی آن برای هر متر مکعب 30 تا 31 سنت است، هم اکنون جایگاهداران کشور هر متر مکعب گاز سی.ان.جی را 24 تا 25 سنت دریافت می‌کنند. 
دادرس هشدار داد که در صورت افزایش قیمت گاز سی.ان.جی بیشترین ضربه را مصرف‌کنندگان متحمل می‌شوند. ضمن آنکه عدم استقبال مردم از گاز سی.ان.جی در نهایت می ـواند به کاهش سرمایه‌گذاری در صنعت سی.ان.جی منجر شود. 
به گزارش ایسنا، بر اساس نظر رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی.ان.جی و هم‌نظرانش، در صورت افزایش قیمت بنزین به هر لیتر هزار تومان، قیمت گاز سی.ان.جی برای هر متر مکعب باید فقط 50 تومان افزایش یابد. یعنی در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هر متر مکعب گاز سی.ان.جی باید 350 تومان عرضه شود. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد