پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

وقتی نوشابه کولاک می‌کند

همین اول کار، بدون مقدمه می‌گوییم و بر گفته خود هم پا می‌فشاریم که خوردن انواع نوشابه‌ها برای سلامت بدن مضر است و حرفی هم در آن نیست.


دلایلش هم روشن است، چون پزشکان می‌گویند خوردن یک بطری نوشابه درست مثل این است که 10 قاشق چایخوری شکر خورده باشیم و نتیجه خوردن این میزان شیرینی چیست؟ افزایش قندخون و ترشح ناگهانی انسولین و فعالیت کبد برای تبدیل این قند به چربی و بتدریج افزایش عرض بدن و چاقی مفرط.



هرچند در این مختصر مجال پرداختن به زیان‌های دیگر نوشابه مانند پوکی استخوان، خرابی دندان‌ها و... نیست، اما بد نیست بدانید سرانه مصرف نوشابه‌های گازدار در کشورمان 42 لیتر است، در حالی که این میزان در دنیا 10 لیتر است.

همچنین بر اساس آمار ۹۰ درصد کودکان ۲۴ ماهه تا ۱۲ ساله ایرانی، روزانه حداقل یک‌بار نوشابه نوش‌جان کرده‌اند.

آمارها تکانمان نمی‌دهد، ولی خوب است بدانید طی 20 سال اخیر مصرف نوشابه‌ها در ایران 15 درصد رشد داشته، حال آن‌که مصرف لبنیات فقط یک‌دهم درصد افزایش داشته است.

همه اینها را گفتیم که در خاطر مبارکتان بماند که خوردن نوشابه ضرر دارد و خوب است نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای چون آب و دوغ را جایگزین آن کنید.اما خوب‌تر است بدانید که برخی نوشابه‌ها مثل کوکاکولا، غیر از خوردن مصارف دیگری هم دارد که شاید فکرش را هم نمی‌کنید، به همین خاطر ما به آن می‌گوییم نوشابه چندمنظوره! به نمونه‌های موارد کاربرد آن توجه کنید:

اگر لباستان لکه‌های چربی گرفته می‌توانید یک قوطی نوشابه کوکاکولا را در ماشین ظرفشویی بریزید تا براحتی تمیز شود.

برای بازکردن پیچ و مهره‌های زنگ زده هم کوکاکولا، کولاک می‌کند. فقط کافی است آنها را در ظرف حاوی کوکاکولا برای چند دقیقه خیس کنید.

بر اساس تحقیقات انجام شده در برخی ایالت‌های آمریکا ماموران پلیس گالن‌های کوکاکولا را در صندوق عقب خودروهای خود نگهداری می‌کنند تا با کمک آن خون ناشی از جراحات تصادف را از کف آسفالت پاک کنند.

اگر هم از لکه‌های زنگ روی سپر خودروی‌تان ناراحت شده‌اید، می‌توانید آن را با پارچه آغشته شده به نوشابه بسایید.

صبر کنید، کوکاکولا موارد استفاده دیگری هم دارد. اگر فکر می‌کنید قطب‌های باتری خودروی شما فاسد شده، کافی است مقداری کوکای گازدار روی آنها بریزید تا با قلیان کردن، قطب‌های باتری را تمیز کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد