پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

پرسپولیس و استقلال رقیب یا رفیق


نسیم همسو و موافقی که امسال بین دو رقیب بزرگ فوتبال ایران، وزیدن گرفته گاه آنچنان اهداف و برنامه‌های این دو تیم را در یک راستا قرار داده است که بسیاری این روزها معتقدند پرسپولیسی‌ها برای موفقیت و قهرمانی استقلال تا سرحد امکان تلاش می‌کنند.



آنقدر که پرویز مظلومی سرمربی استقلال مجبور به تکذیب این باور رایج شده و اعلام کرده است پرسپولیسی‌ها به خاطر موفقیت خودشان تلاش می‌کنند نه قهرمانی استقلال!

شاید این اعتقاد از آنجا به وجود آمده که با توجه به شرایط جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران، به فاصله تنها چهارهفته تا پایان این مسابقه‌ها به موازات رقابت نزدیک و فشرده استقلال با سپاهان و تراکتورسازی برای کسب قهرمانی، امید روشنی به کسب عنوان چهارمی پرسپولیس و در نتیجه صعود این تیم به لیگ قهرمانان فوتبال آسیا وجود ندارد.

با این اوصاف، پرسپولیسی‌ها در بازی اخیر خود و با وجود در اختیار نداشتن چند بازیکن محرومشان، نبرد محکم و جانانه‌ای با سپاهان انجام دادند تا ترمز این تیم را در اتوبان حرکت به سوی قهرمانی بکشند.

این کار پرسپولیسی‌ها، امید استقلال را برای قهرمانی دوچندان کرد و این تیم را به یک‌امتیازی پشت سر سپاهانی‌ها کشاند البته پیروزی قاطع استقلال بر صبا هم امید بسیار کم‌سویی برای سرخپوشان پایتخت به منظور کسب عنوان چهارمی لیگ باقی گذاشت.

به هر حال، حرکاتی همچون حضور علی پروین مرد نمادین فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی در حمایت از تیم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و ابراز حمایت‌های مدیران این دو باشگاه رقیب در حمایت از مواضع طرف مقابل، جو کاملا مثبت و موافقی را بین این دو رقیب کاملا جدی به‌وجود آورده است که می‌تواند در رفع تنش‌های مخرب موجود بین هواداران افراطی دو تیم، نقشی بسیار مفید و ارزشمند ایفا کند.

امیدواریم در شرایطی که هر دو تیم محبوب و پرطرفدار فوتبال ایران در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا، نیاز مبرمی به حمایت انبوه تماشاگران حاضر در ورزشگاه دارند، فردا (سه‌شنبه) ورزشگاه آزادی به حمایت از پرسپولیس به عنوان نماینده فوتبال ایران، مملو از تماشاگران آبی و قرمز شود و در هفته‌های آتی هم، همین همدلی و اتحاد ملی در حمایت از استقلال و پرسپولیس در برابر حریفان خارجی آنها تکرار شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد