پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

با یوتیوب ویدیو های 2 بعدی را 3 بعدی تماشا کنید


سال گذشته مسئولین سایت یوتیوب امکانی را در یوتیوب بنا نهادند که طبق آن سازندگان فیلم می توانستند ویدئوی 2 بعدی خود را در داخل سایت به 3 بعدی تبدیل کنند و حالا پس از یک سال یوتیوب همین امکان را در اختیار بینندگان معمولی خود قرار خواهد داد.



زمانی که شما وارد یوتیوب می شوید و قصد تماشای یک ویدئوی سه بعدی با کیفیت 1080p را دارید سایت در همان لحظه ای که شما فیلمی 2 بعدی را انتخاب می کنید یک گزینه تحت عنوان 3D option را دقیقا پایین تر از پنل تنظیمات ظاهر می شود و زمانی که شما بر روی این گزینه کلیک کنید ویدئو پس از چند لحظه به صورت خودکار به یک ویدئوی سه بعدی تغییر ماهیت می دهد و آنگاه شما نیاز به عینک مخصوص برای دیدن این فیلم خواهید داشت.


برای به کار گیری افکت های سه بعدی در یک فیلم یوتیوب یک میزبانی خوب را برای آنلیز سریع کامپوننت های ویدئو به کار می گیرد که این خود مشتمل بر طرح بندی رنگی فضایی و یک جنبش فریم خاص برای منعکس کردن عمق تصویر ( بعد سوم ) در فواصل زمانی پخش ویدئو است. این فناوری در خود فیلم های سه بعدی نیز کاربرد دارد زیرا می تواند عمق بهتری به آنها ببخشد و بسیاری از خطاهای فیلمبردار را جبران نماید. در نهایت زمانی که شما یک فیلم 2 بعدی را روی یوتیوب آپلود می کنید تمام اطلاعات لازم جمع آوری می شود و یک نقشه از عمق فیلم به عنوان یک آپشن در کنار خود ویدئو آپلود می گردد.

سایت یوتیوب اعلام کرده است که طی چند ماه گدشته بیش از صدهزار فیلم آپلود شده بر روی این سایت به قابلیت تغییر ابعاد مجهز شده اند و تا پایان سال 2012 تمام ویدئو های یوتیوب گزینه پخش سه بعدی را به همراه خواهند داشت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد