پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

جامعه اسلامی ورزشکاران:دیگر سخن از تماشاگرنماها نیست

جامعه اسلامی ورزشکاران استان اصفهان در بیانیه ای از اتفاقات دیدار تیم های پرسپولیس –داماش اظهار تاسف کرد و به دستگاه های فرهنگی در این باره هشدار داد.



در بیانیه این تشکل سیاسی ورزشی آمده است: 

بار دیگر صحنه ای سیاه و زشت در فوتبال ایران نشان داد که متولیان و مدعیان فرهنگسازی در ورزش با اقدامات ظاهر سازانه و پوشالی خود نتوانستنه اند گام موثری را در بهبود فضای فرهنگی و اخلاقی در ورزشگاه ها و در بین هواداران فوتبال بردارند ودر این باره باید تاسف خورد. 

مادامی که این فرهنگسازان ناموفق درورزش با برنامه های کلیشه ای ، نصب بنر وبرنامه ها و اقداماتی از این دست که تجربه ، بی تاثیری آنها را بارها ثابت کرده است می خواهند فرهنگ و اخلاق در جامع ورزش را نهادینه کنند باید همچنان به حال آنها گریست. 

دیگر سخن از تماشگرنماها نیست که بگوئیم تعدادشان قلیل است. این بار شاید تماشاگرنماهای در اقلیت را باید بستائیم. 

وقتی یک ورزشگاه یک صدا رکیک ترین فحاشی های ممکن را روانه خانواده داور می کنند باید چه کرد؟ هنوز هم با جملات دلخوش کننده بهترین تماشگران را داریم و بی اخلاق ها تماشاگرنماهایی انگشت شمار هستند می خواهیم خودمان را فریب دهیم؟؟ 

فراموش نکنیم وقتی بازیکنی که به داور توهین می کند در آستانه دیدار سپاهان- تراکتور سازی به یکباره و بدون هیچ دلیلی بخشیده می شود قطعا به ترویج توهین و فحاشی کمک کرده ایم و نتیجه آن یورش چند ده هزار نفری فحش و دشنام هواداران در ورزشگاه به داور می شود. 

فوتبالی که بنا به شعار ها آمده است تا همبستگی ها را بیشتر کند ، احترام و مودت و دوستی را در بین همگان نهادینه کند و همه ما را از دیدن آن لذت بریم به کجا رسیده است. در شعار های خود همه ایرانیان یکدیگر یک خانواده می دانیم و وقتی که کمی عصبانی می شویم یکدیگر را با وحشتناک ترین فحش ها مورد نوازش قرار می دهیم. 

از سویی دعوت به حضور هواداران فوتبال و جوانان و نوجوانان در ورزشگاه ها می کنیم ودر سویی دیگر در این فضا ها بهترین کارگاه آموزشی رایگان و پیشرفته آموزش فحاشی را برای آنان به نمایش می گذاریم. 

در پایان از همه دست اندرکان ، باشگاه های ورزشی و همه آنانی که پسوند فرهنگی را با خود به یدک می کشند تقاضا داریم تا یا عنوان فرهنگی ار از تابلوها و برند و نشان خود حذف نمایند و یا با برنامه ریزی های بنیادین و استفاده از مدیران فرهنگی و کارشناسان با تجربه راهکاری را برای خداحافظی و کمرنگ کردن بی اخلاقی ها در ورزش بیاندیشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد