پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

دیابتی ها بادام زمینی بخورند


یک کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به فرارسیدن سال نو و مصرف زیاد آجیل طی ایام عید نوروز افزود: بادام زمینی بروز دیابت در انسان را کاهش می‌دهد.



نسرین علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، دلیل این امر را وجود مقادیر زیاد چربی اشباع نشده، منیزیم و فیبر دانست.

وی افزود: وجود چربی امگا-3 در بادام زمینی سبب حفظ سلامت سلولها، نرمی پوست و کاهش میزان کلسترول در خون می‌شود.

علیزاده ادامه داد: این میوه منبع سرشاری از پروتئین، آهن، روی، ویتامین E و B، اسید فولیک، پتاسیم و نیاسین است که تاثیر مهمی در مبارزه با مواد سرطان‌زا دارد.

به گفته ویریال ویتامینهایی که در بادام زمینی وجود دارد، سلامت پوست، مو و ماهیچه‌ها را تضمین می‌کند.

این مسوول تصریح کرد: پتاسیم موجود در این میوه آب بدن را تنظیم می‌کند، از گرفتگی عضلات در حین انجام ورزش سنگین جلوگیری و شریانهای خون را باز کرده و خطر حمله قلبی را پایین می‌آورد.

وی در ارتباط با خواص فندق بیان کرد: فندق نیز سرشار از فیبر، پتاسیم، منیزیم، ویتامینهای E و سلنیم است که سلنیم مانع پیری زودرس و فرسایش بافتها می‌شود.

به گفته کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، ویتامین E موجود در این میوه در تولید گلبولهای سفید و قرمز خون موثر است.

علیزاده با اشاره به اینکه بادام نقش ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی دارد، توضیح داد: این میوه دارای ریز مغذی‌های مهمی از قبیل منیزیم، پتاسیم، مس، نیاسین و ویتامین B 12 است.

وی این میوه را موثر در بهبود رشد استخوانی و جلوگیری از بروز پوکی استخوان دانست.

این مسوول تصریح کرد: اگر افراد مبتلا به کلسترول بالا روزانه 30 گرم بادام مصرف کنند، میزان کلسترول مضر خون خود را تا چهار درصد کاهش خواهند داد.

وی تاکید کرد: بادام کمک خواهد کرد تا افراد دندانهای سالمی داشته باشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد