پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

متوسط عمر ساختمان های دانشگاه تهران بالای 40 سال است

رییس دانشگاه تهران بر نوسازی اساسی ساختمان های این دانشگاه تاکید کرد و گفت: عمر متوسط این ساختمان ها بیش از 40 سال است.



به گزارش بنانیوز  فرهاد رهبر افزود: برخی خوابگاه های دانشگاه تهران، بیش از 60 سال قدمت دارند و ساختمان های آن نیازمند بازسازی است و گاهی گزارش هایی در رابطه با ریختن سقف آنها به دانشگاه می رسد.


وی با هشدار آنکه برخی ساختمان های قدیمی دانشگاه تهران در وضعیتی است که با یک زلزله سه ریشتری فرو می ریزد، افزود که درصورت بروز هرگونه حادثه در این ساختمان ها، هیچ مسوولیتی را نخواهد پذیرفت.


رهبر، مساحت ساختمان های دانشگاه تهران را حدود یک میلیون متر مربع ذکر کرد و گفت: اگر هزینه نگهداری هر متر مربع این ساختمان های فرسوده و قدیمی، 10 هزار تومان هم باشد، هزینه بسیار زیادی برای این کار لازم است.


وی اختصاص اعتبار چهار هزار میلیارد تومانی برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس کشور در سال 84 را اقدامی پسندیده خواند و پیشنهاد کرد تا اعتباراتی نیز برای مقاوم سازی و نوسازی ساختمان دانشگاه تهران تخصیص یابد.


رییس دانشگاه تهران، مشکل جدی این دانشگاه را کمبود بودجه تعمیر و تجهیز آزمایشگاهی ذکر کرد و گفت: دانشگاه تهران دارای 700 آزمایشگاه است که از حداقل امکانات برخوردار هستند و دانشگاه بمنظور استفاده حداکثری از امکانات موجود درصدد است امکانات آزمایشگاهی خود را در یک آزمایشگاه مرکزی، متمرکز کند.


وی درمورد بدهی های دانشگاه تهران نیز اظهار داشت: دانشگاه تهران در سال 84 برای تملک محیط اطراف دانشگاه در طرح توسعه، از بانک مرکزی درخواست وام 200 میلیارد تومانی کرد که 160 میلیارد تومان آن در اختیار دانشگاه قرار گرفت و با آنکه همه این مبلغ تاکنون هزینه شده، اما طرح توسعه همچنان ناتمام مانده است.


رهبر ادامه داد: در سال جاری از بودجه 160 میلیاردی مصوب دانشگاه تهران، 50 میلیارد تومان برای باز پرداخت بدهی دانشگاه تهران به بانک مرکزی درنظر گرفته شد، اما تاکنون هیچ رقمی از این مبلغ تخصیص داده نشده تا بتوانیم این بدهی را بپردازیم.


وی با بیان آنکه دانشگاه تهران اکنون 35 میلیارد تومان کسری بودجه دارد، افزود: حدود 16 میلیارد تومان بخاطر 'گرنت' (طرح های پژوهشی) به اعضای هیات علمی دانشگاه بدهکار هستیم و در برخی دانشکده ها حق التدریس و حق التحقیق استادان را از چهار ترم قبل تاکنون موفق به پرداخت نشده ایم.


رهبر افزود: دانشگاه تهران در رابطه با حمایت از پایان نامه ها و رساله های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیز بدهکار است، درحالیکه هر دانشجوی دکتری برای انجام رساله خود میلیون ها تومان خرج می کند و حداکثر حمایت دانشگاه از آنها یک میلیون تومان است.


رییس دانشگاه تهران، بودجه پیشنهادی سال 91 دانشگاه تهران را 200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صورت محقق شدن این اعتبار، 60 میلیارد تومان آن بابت بازپرداخت بدهی های دانشگاه به بانک مرکزی هزینه خواهد شد.


دانشگاه تهران نخستین و قدیمی ترین دانشگاه ایران است و اکنون نزدیک به 35 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در 120 گروه آموزشی آن مشغول به تحصیل هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد