پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

درآمد 958 میلیون یورویی سینمای آلمان در سال 2011


مجموع فروش سینماهای آلمان در سال گذشته میلادی با بیش از چهار درصد افزایش به مرز یک میلیارد یورو رسید. 


به گزارش ایسنا، نشریه «سینمای اروپا» در گزارشی درباره سینمای آلمان در سال 2011 اعلام کرد، تعداد شهروندان آلمانی که در سال گذشته برای تماشای فیلم به سینما رفتند 129 میلیون و 600 هزار نفر بوده است که نسبت به سال پیش از آن حدود سه میلیون نفر افزایش را نشان می دهد. 


درآمد سینماداران آلمان در سال 2011 بیش از 958 میلیون یورو بوده، این در حالیست که در سال 2010 فروش سینمای این کشور اروپایی 920 میلیون یورو بود.  براساس این گزارش، سینمای آلمان برای سومین سال متوالی فروشی بیش از 900 میلیون یورو داشت که در این میان نمایش تعداد بیشتر فیلم های سه بعدی نقش تاثیرگذاری در این افزایش فروش داشته است. 


رقابت میان فیلم های محصول هالیوود و کمپانی های آلمانی در سال گذشته با پیروزی فیلم سازان آلمانی همراه بود; به طوریکه فیلم های تولید کمپانی های بزرگ آمریکایی با کاهش پنج میلیونی تعداد تماشاگران مواجه شدند و در مجموع سال گذشته حدود 77 میلیون نفردر آلمان به تماشای فیلم های هالیوودی نشستند. این در حالیست که فیلم های محصول کمپانی های آلمانی توانستند  در مقایسه با سال 2010 حدود هفت میلیون تماشاگر بیشتری جذب کنند.


در سال گذشته میلادی، قسمت دوم فیلم «هری پاتر و هدیه های مرگ» پرفروش ترین فیلم سینماهای آلمان بود و پس از آن «دزدان دریایی کاراییب» بر روی امواج غریبه» در رتبه دوم قرار گرفت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد