پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

جولان فروشندگان مرد در فروشگاه‌های زنانه!!!

کافی است خانم‌ها برای خرید وسایل آرایشی و خصوصی و نیز مانتو و پالتو پا به مانتو فروشی‌های کلانشهرها بگذارند، ناگهان با تعداد زیادی فروشنده مرد روبه‌رو می‌شوند که مدل‌های مختلف مانتو را پیشنهاد می‌دهند و با حدس زدن سایز مشتریان، اجناس و مدل‌های انتخابی را در اختیارشان قرار می‌دهند.



به گزارش ایمنا این روزها کلانشهرها پر شده از مغازه‌هایی که جنسیت فروشنده‌های آنها با جنسیت مشتریان در تقابل است؛ مغازه‌های زنانه‌فروشی که فروشنده مرد دارند و مغازه‌های مردانه‌فروشی که از فروشندگان زن استفاده می‌کنند، انگار کسبه با به کار‌گیری فروشنده غیر هم‌جنس به دنبال فروش بیشتر هستند! 

فروشندگان مرد و جوان با موهای بزک کرده و لباس‌های عجیب و غریب که مشغول فروش لباس‌های زنانه هستند در کنار دختران و زنانی که به فروش لباس‌های مردانه می‌پردازند، چهره امروز مراکز خرید کلانشهرهاست. کسی هم در این میان به فکر خانم‌ها و آقایانی که در برخورد با این فروشندگان ناهمجنس احساس راحتی نمی‌کنند، نیست. 


فروشنده پسر برای فروش لوازم آرایش و مانتو! 

کافی است خانم‌ها برای خرید وسایل آرایشی و خصوصی و نیز مانتو و پالتو پا به مانتو فروشی‌های کلانشهرها بگذارند، ناگهان با تعداد زیادی فروشنده مرد روبه‌رو می‌شوند که مدل‌های مختلف مانتو را پیشنهاد می‌دهند و با حدس زدن سایز مشتریان، اجناس و مدل‌های انتخابی را در اختیارشان قرار می‌دهند و در خصوص آمدن یا نیامدن و اندازه بودن و نبودن مانتوها به تن مشتریان نیز اظهار نظر می‌کنند. 


این پیراهن و شلوار با هم قشنگ ست می‌شه! 

از سوی دیگر مردانه‌فروشی‌های شهر هم با چنین مساله‌ای روبه‌رو هستند؛ خانم هایی که لباس‌های مردانه می‌فروشند در زمینه اندازه و ست کردن لباس‌ها هم نظر می‌دهند و در برخی موارد اصلا فرصت نمی‌دهند که خود مشتری لحظه‌ای در خصوص مدل لباس‌ها فکر کند! 

در هر دو مورد(فروشنده مرد برای کالاهای زنانه و فروشنده زن برای کالاهای مردانه) در بسیاری از موارد حریم‌ها رعایت نمی‌شود و هنجارهای دینی و اخلاقی نادیده انگاشته می‌شود. 

اما چرا استفاده از دختران و زنان برای افزایش فروش کالا رو به افزایش است و کارفرمایان با سوء‌استفاده ابزاری از زنان با کمترین هزینه به دنبال بیشترین سود می‌روند؟ 


هنوز بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند فروشندگان همجنس مشتریان باشند 

دکتر فائزه تقی پور استاد ارتباطات دانشگاه در خصوص دلیل استفاده از فروشنده ناهم جنس در فروشگاه‌ها به ایمنا می‌گوید: برخی از فروشندگان برای سوددهی بیشتر به تصور این که استفاده از فروشنده ناهمجنس باعث جذب بیشتر مشتری می‌شود، اقدام به این کار می‌کنند. این در حالی است که با توجه به فرهنگ بومی و سنتی حاکم بر کشور ما، هنوز هم بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند فروشندگان همجنس خودشان باشند تا بتوانند با راحتی بیشتری خرید کنند. 

تقی پور می‌افزاید: غرب با تزریق این فرهنگ به داخل کشور، به دنبال از بین بردن فرهنگ نجابت و غیرت است و در این میان مردم با تحریم خرید از مراکزی که از فروشندگان غیر هم جنس استفاده می‌کند می‌توانند مانع ادامه فعالیت آنها شوند، زیرا در این صورت کسبه مجبور می‌‌شوند با به کارگیری فروشندگان هم جنس با مشتریان از ادامه ضرر، جلوگیری کنند. 


با فروشگاه‌های لباس زنانه، دارای فروشنده مرد برخورد می‌شود 

در همین راستا پلیس امنیت اخلاقی ناجا گفته است که با فروشگاه‌های لباس زنانه، دارای فروشنده مرد برخورد می‌‌شود و نمایندگان مجلس باید قانون را در رابطه با این مسائل پررنگ‌ترکنند، اما در این میان حرفی از دختران و زنانی که برای فروش بیشتر صاحبان سرمایه مورد استفاده ابزاری و ویترینی قرار می‌گیرند، به میان نیامده است و معلوم نیست تا چه زمانی دختران و زنان باید ابزار سرمایه‌داری باشند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد