پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

تاثیر سس های مایونز بر جوش های غرور جوانی


به گزارش فودنا انجمن تغذیه نوجوانان اعلام کرد جوش غرور جوانی یک بیماری پوستی است که با مصرف برخی مواد غذایی مانند سس مایونز و غذاهای پرادویه که اثر تحریکی دارد، بیشتر می شود.

هرچند مهم ترین مساله در درمان آکنه، حفظ بهداشت پوست و دست کاری نکردن جوش ها است، اما مصرف کمتر غذاهای پرادویه، چرب و محرک و شیرینی ها برای کمتر کردن عوارض آکنه و جوش های غرور جوانی توصیه می شود.

بنا به این گزارش،‌ منابع ویتامین A مانند جگر، هویج، اسفناج و گوجه فرنگی علاوه بر درمان آکنه به رفع و بهبود جای زخم نیز کمک می کند. همچنین مصرف جوانه گندم و آواکادو -نوعی میوه-، سیر، پیاز و غلات سبوس دار که حاوی ویتامین E و کروم هستند، در درمان آکنه مؤثر است.

این گزارش می افزاید ناراحتی های روحی و عصبی تأثیر بسزایی در بروز آکنه در نوجوانان دارد زیرا به دنبال فشارهای عصبی و کم خوابی، صورت شادابی و طراوت خود را از دست می دهد، جریان خون کم و سیستم دفاعی پوست ضعیف می شود و زمینه برای رشد آکنه فراهم می شود و به سرعت بر تعداد جوش ها افزوده می شود.

بر اساس این گزارش، رعایت نکردن بهداشت پوست یکی از عوامل مهم در ایجاد یا تشدید جوش های غرور جوانی است.

این گزارش حاکیست پیدایش جوش غرور ناشی از افزایش ترشح چربی و تجمع میکروب در غده چربی کنار مو است بنابراین رعایت نکات بهداشتی می تواند نقش مؤثری در بهبود و تخفیف آن داشته باشد.

این گزارش یادآور شده است دستکاری کردن این جوش ها موجب انتشار عفونت به نقاط دیگر و افزایش تعداد و حجم جوش ها می شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد