پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

ارتباط تغذیه با جرم و جنایت


این تحقیق توسط سیمون مور از مرکز تحقیقاتی جامعه و خشونت در دانشگاه کاردیف انگلستان به انجام رسید. این محقق متخصص در زمینه آسیبهای اجتماعی و خانوادگی و تأثیرات آن روی رفتار کودکان و نوجوانان است.
مور در حال تحقیق روی طرح مطالعاتی بود که فاکتورهای مؤثر در بروز مشکلات اخلاقی و رفتاری در کودکان را بررسی میکرد. او طی این مطالعات متوجه شد کودکانی که رژیمهای غذایی خاصی شامل شیرینی و شکلات مصرف میکنند با احتمال بسیار بیشتری نسبت به دیگر کودکان دست به ارتکاب جرم میزنند.

او طی این بررسیها متوجه شد رژیمهای غذایی کودکان در سنین پایین تأثیر بسیار زیادی در روحیه و رفتار آنها در زندگی آینده آنها دارد و والدین باید در این زمینه دقت بیشتری به خرج دهند.
برای بررسی این موضوع مورد مطالعه طولانی مدتی را در سال 1970 به انجام رسانده بود مورد بازبینی قرار داد. محققان در این پروژه، مطالعهای را روی 17 هزار کودک که در آوریل سال 1970 متولد شده بودند آغاز کردند.
طی مدت مطالعه، محققان در دورههای زمانی منظم جنبههای مختلفی از زندگی این کودکان مانند غذایی که مصرف میکردند، وضعیت سلامت کودکان، وضعیت اجتماعی و اقتصادی، زندگی خانوادگی و بسیاری موارد دیگر را مورد بررسی قرار دادند.
مور تصمیم گرفت در این پروژه رژیم غذایی کودکان و تأثیر آن روی رفتار آنها را بررسی کند. در سن 10 سالگی از کودکان در مورد میزان شکلات و شیرینیهایی که آنها به طور متوسط مصرف میکردند سؤال شد. در سن 34 سالگی محققان میزان ارتکاب به جرم در این کودکان را بررسی کردند. مور با انجام این مطالعات متوجه شد 69 درصد از افرادی که تا سن 34 سالگی دست به ارتکاب جرم زدهاند در دوران کودکی خود هر روز شکلات مصرف میکردند.
فراهم کردن یک رژیم غذایی درست و متعادل میتواند تأثیر بسیار شگرفی در بهتر کردن رفتار کودکان در زندگی آینده آنها داشته باشد


[ یکشنبه ششم آذر 1390 ] [ 20:33 ] [ f.elhamipour ]

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد