پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

رویای ماده نامرئی


دانشمندان برای نخستین بار موفق به کشف روشی شدند که می‌توان اشیا سه بعدی را نامرئی کرد. آنها این مطالعه را گامی مؤثر در جهت تحقق آرزوی نامرئی شدن می‌دانند.



این ماده جدید از ساختاری میکروسکوپی تشکیل شده که با به وجود آوردن لایه‌ای از متامواد می‌تواند جریان نور را در سطحی بنیادین کنترل و هدایت کند. پیش از این مطالعات صورت گرفته پیرامون نامرئی کردن اشیا دو بعدی مطرح بود اما اکنون دانشمندان بر این باورند روشی یافتند که می‌توان اشیا عادی را از دید پنهان داشت.

به گزارش زی‌نیوز، محققان از روشی با عنوان «پلاسمونیک کلوکینگ» استفاده کردند و توانستند جسمی استوانه‌ای به طول ۱۸ سانتیمتر را از امواج مایکرو ویو پنهان کنند.وقتی نور به جسمی می‌تابد بازتاب آن به چشم انسان می‌رسد و این عاملی است که باعث روایت اشیا می‌شود. «متامواد پلاسمونیک» نام دسته‌‌ای از مواد هستند که برخلاف موادی که اغلب انسان با آنها سرو کار دارد در بازتاب و پراکندگی نور تابیده شده به خود دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

بر اساس این مقاله نورهای بازتاب و میدان نورها ساطع شده یکدیگر را خنثی می‌کنند و در نتیجه نوری به چشم نمی‌رسد تا انسان بازتاب نورهای تابانده شده و در نتیجه جسمی را مشاهده کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد