پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

گران‌ترین جایزه شعر آمریکا برنده‌اش را شناخت


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از رادیوی ملی آمریکا، تیموتی دانلی شهروند بروکلین و استاد دانشگاه کلمبیا جایزه سالانه 100 هزار دلاری کینگزلی تافتز را که از بزرگ ترین جوایز شعر آمریکاست، از آن خود کرد. 


دانلی که ویراستار بخش شعر بوستون ریویو است، این جایزه را برای دومین کتابش با عنوان «همکاری ابر» که از سوی انتشارات ویوز بوکز در سال 2010 منتشر شد، دریافت کرد. اشعار دانلی اشعاری فیلسوفانه اما غیر انتزاعی هستند. نخستین کتاب او با عنوان «بیست و هفت پشتیبان برای تولید یک طول عمر» در سال 2003 از سوی گراو پرس به بازار آمده بود. 


جوایز شعر تافتز که از سوی دانشگاه کلرمونت اهدا می شود، از سوی کیت تافتز و به یاد شوهر فقیدش کینگزلی که رییس کارخانه کشتی سازی بود و به عنوان سرگرمی شعر می سرود، راه اندازی شده است. پس از درگذشت کینگزلی تافتز در سال 1991 همسر او خانه اش را فروخت تا بتواند بنیادی برای راه اندازی این جایزه تاسیس کند. 


این جوایز همچنین شامل جایزه کشف کیت تافتز نیز هست که شامل یک جایزه 10 هزار دلاری برای شاعری است که با انتشار نخستین مجموعه شعری اش، کاری به یادماندنی انجام داده باشد. جایزه این بخش نیز به «کیت لارسون» محقق علوم طبیعی از آریزونا برای مجموعه شعرش با عنوان «تشابه شعاعی» رسید. این جوایز برای تشویق و حمایت از شاعرانی که در نیمه راه کاری خود هستند، اهدا می شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد