پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

10 فیلم برتر, که در سال 2012 نباید از دست داد !

 

۱- بلا استفاده haywire

دومین فیلم استیون سودربرگ بعد از فیلم «سرایت» است که در ژانر اکشن و هیجانی ساخته شده است.
این فیلم داستان "مالوری کین" زیباست که به صورت قراردادی در عملیات‌های مخفی کار می‌کند به وسیله رابطش برای تمام سازمان‌های جهانی در انجام کارهایی که دولت نمی‌تواند انجام دهد و ترجیح می‌دهد که از آن‌ها هم خبر نداشته باشد وارد عمل می‌شود. بعد از علملیاتی که نجات یک گروگان در بارسلونا هست او سریعا وارد قرارداد عملیات دیگری در دوبلین می‌شود
. وقتی که عملیات شکست می‌خورد مالوری متوجه می‌شود که به او خیانت کردند و او باید از تمام توانایی‌ها و قابلیت‌های خود برای فرار از دست کسانی که دنبال او هستند، استفاده کند و خود را به آمریکا برساند تا از خانواده خود محافظت کند و از کسانی که به او خیانت کردند، انتقام بگیرد. کارگردان این فیلم دزدی، کمدی، درام تاریخی را به تجربه درآورده است و سودربرگ بی‌شک در بسیاری از ژانرها ماهر است. پس تنها کاری که ما درباره فیلم جدیدش باید بکنیم، اعتماد به کارگردان و دیدن فیلم است.

۲- مهمانخانه‌داران THE Innkeepers

این یک فیلم در ژانر ترسناک و دلهره‌آور است.  داستان این فیلم بدین شرح است: در طی روزهای آخر که هتل خالی از سکنه بوده است، دو نفر از کارکنان با فاش گذشته شروع به تجربه حوادث نگران‌کننده‌ای می‌کنند.

۳- حمله The Raid  

این یک فیلم اکشن اندونزیایی درباره دستگیری رئیس باند مافیایی است. این فیلم در فستیوال فیلم تورنتو در سپتامبر، دریافت‌کننده بالاترین میزان واکنش مخاطبان در نیمه شب را داشت.

۴- بازی‌های گرسنگی The Hunger Games

این فیلم در ژانر اکشن،‌ درام،‌ علمی، تخیلی ساخته شده است. کارگردان این فیلم Gary Ross و بازیگران آن: JJennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth هستند. داستان این فیلم بدین شرح است: در آینده نه چندان دور آمریکای شمالی درگیر جنگ و فقر و بدبختی می‌شود و در نهایت به کشوری با نام پانم تبدیل می‌شود. کشوری که 12 منطقه دارد و توسط کنگره اداره می‌شود. هر سال دو جوان به نمایندگی هر منطقه که به وسیله قرعه‌کشی انتخاب می‌گردند، برای شرکت در "هانگر گیمز" انتخاب می‌شوند؛ مسابقه‌ای که نصف آن مربوط به جنبه‌های سرگرمی و نمایشی است و نصف دیگرش مسابقات خشنی برای نابودی نمایندگان مناطق است. این مسابقات در سراسر پانم پخش می‌شود. 24 نماینده مجبورند رقبای خودشان را نابود کنند و تمام مردم منطقه‌ها باید این مسابقات را نگاه کنند. وقتی خواهر کاتریس 16 ساله "پریم" برای این مسابقه انتخاب می‌شود کاتریس داوطلب می‌شود که جای خواهرش را بگیرد. او و همبازی پسر خود "پتا"باید با رقبایی روبرو شوند و مقابله کنند که بزرگ‌تر و قوی‌تر هستند و تمام زندگیشان را برای این کار تمرین کرده‌اند.

۵- دریای عمیق آبی The Deep Blue Sea

فیلم در مورد زنی است که به همسرش که قاضی مسنی است با نزدیکی با یک نظامی جوان خیانت می‌کند. این یک داستان غمگین و یک تراژدی زیبای بریتانیایی است.

۶- دزدان دریایی The Pirates! Band of Misfits

یک انیمیشن با کارکترهای شوخ‌طبع است. این انیمیشن با سبک جدیدی ساخته شده است.

 ۷- وتست‌کانتی Wettest County

اگر این لیست رتبه‌بندی شده بود، بی‌گمان این فیلم در صدر جدول می‌نشست.
تام هاردی، جسیکا چاستین، گری اولدمن و گای پیرس در این فیلم با کارگردانی جان هیلکت بازی می‌کنند. فیلم درباره سه برادر قاچاقچی در منطقه‌ای نزدیک ویرجینیای آمریکا است، جایی که مقام‌های رسمی در پی به دام انداختن آن‌ها هستند
.

۸- طلوع ماه پادشاهی Moonrise Kingdom  

این فیلم با بازی بروس ویلیس، بیل موری و فرانسیس مک دورمند و کارگردانی وس اندرسون است. وس اندرسون، توانایی خودش را در پروژه قبلی‌اش در سال پیش با انیمیشن جذاب Fantastic Mr. Fox ثابت کرده است، اما این بار، او می‌خواهد در فیلم جدیدش به دنبال خشونت و خون برود؛ عنوانی که بازیگران بزرگی رو به سمت خودش جذب کرده است.

۹- پرمتئوس Prometheus

ریدلی اسکات، کارگردان سرشناس بریتانیایی، که در سال 1979 با فیلم Alien با ترکیب ژانر علمی-تخیلی و وحشت بعد جدیدی به سینمای علمی-تخیلی معرفی کرد و در پی آن با فیلم Blade Runner در سال 1982 اثری شاخص در این ژانر را در تاریخ سینما به نام خود ثبت کرد، پس از 25 سال ساخت فیلم در ژانرهای مختلف دوباره با فیلم Prometheus به ژانر علمی-تخیلی بازگشت. در ابتدا هدف، ساخت یک prequel برای فیلم بیگانه بود، اما رفته‌رفته با ورود Damon Lindelof با مسئولیت بازنویسی متن اصلی نوشته‌شده توسط Jon Spaihts به یک فیلم کاملا علمی-تخیلی جدید تبدیل شد که آثاری از DNA اصلی فیلم بیگانه در آن مشهود است. اخبار رسیده از comic-con حکایت از آن دارد که همانطور که گفته شد حال‌وهوای فیلم بسیار به فیلم بیگانه شباهت دارد، حضور افرادی با لباس مخصوص در فضای دورافتاده که با حوادثی نامطلوب و دور از انتظار مواجه می شوند و همانطور که آقای اسکات در چت ویدئویی‌اش در comic-con اظهار کرده است، قصد دارد بیننده را تا حد مرگ بترساند.


۱۰- مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز The Amazing Spider

فیلمی آمریکایی با کارگردانی مارک وب و براساس کمیک‌بوکی به همین نام است. اندرو گارفیلد، قهرمان فیلم نقش مرد عنکبوتی را ایفا می‌کند. این فیلم چهارمین فیلم کلمبیا پیکچرز براساس یک داستانن کمیک است. در این فیلم، پارکر در حالی که قدرت‌های خارق‌العاده خود را گسترش می‌دهد به تصویر می‌کشد. این فیلم همزمان با اعلام کنسلی مرد عنکبوتی 4 از سوی سونی آعاز شد. استودیو تاریخ اکران جولای 2012 را برای مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز در نظر گرفته است. جیمز واندربیلت James Vanderbilt فیلمنامه را نوشته و آلوین سارجنت Alvin Sargent و استیو کلووز Steve Kloves نیز در این زمینه با او همکاری داشته‌اند. فیلمبرداری از دسامبر 2010 در لس‌آنجلس و قبل از رفتن به نیویورک آغاز شده است و در اوریل 2011 به مرحله تولید می‌رسد. مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز قرار است که در تاریخ 3 جولای 2012 و به صورت 3D و IMAX 3D اکران شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد