پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

چت تصویری اورانگوتان‌ها در باغ وحش میلواکی


اورانگوتان‌ها از جملهٔ باهوشترین موجودات هستند که همراه با گوریل و شامپانزه، در طبقه بندی جانوران از اعضای بالاخانوادهٔ انسان‌واره‌ها محسوب می شوند. 

بی بی سی گزارش داد هفت ماه است که امکان بازی با آی پد برای این هواداران پشمالوی فناوری ارتباطات فراهم شده است و آن گونه که تریش خان، مسئول اورانگوتانها در باغ وحش میلواکی می گوید، آنها از نگاه اول به هواداران پر و پا قرص این لوح دیجیتال تبدیل شدند. 

خانم خان گفت: "از همان لحظه اول ما در اورانگوتانها شاهد واکنش مثبت آنی بودیم. تماشای شگفت زدگی و علاقه مندی آنها به آنچه که در صفحه آی پد ظاهر می شد واقعا ً هیجان انگیز بود و به مرور که متوجه شدند می شود با آن تعامل کرد، واکنش آنها حتی مثبت تر شد." 

البته فعلا ً اورانگوتانها تنها می توانند با دراز کردن دست خود از میان میله های قفس این لوح ها را لمس کنند، اما طرحهایی برای ساختن آی پدهای مقاومتری که بشود آنها را در درون قفس این حیوانان قرار داد نیز در دست بررسی هستند. 

علاوه بر بازی با آپلیکیشنهای نقاشی و موسیقی مخصوص کودکان در آی پد، اورانگوتانها این امکان را یافته اند تا از آن برای فیلم برداری از خودشان یا مشاهده تصاویر دیگر همنوعانشان هم استفاده کنند که به گفته خانم خان، با استقبال زیاد آنها مواجه شده است. 

خانم خان گفت: "ماهال، اورانگوتان چهار ساله نر ما، علاقه خیلی زیادی به دیدن خودش دارد، مثل همه بچه های چهار ساله. ام جی، اورانگوتان بالغ ماده ما که ۳۱ ساله است، خیلی به تماشای ویدئوی اورانگوتانهای نر علاقه دارد، که هیچ شگفتی بزرگی نیست. او دوست دارد ویدئوهای تام، اورانگوتان بالغ نر ما را ببیند و به دیدن ویدئوهای خودش هم علاقه دارد." 

هر چند جانورشناسان تعامل اورانگوتانها با این لوح های دیجیتال را از نزدیک زیر نظر دارند، اما هنوز پژوهش علمی مشخصی در این باره آغاز نشده است. 

اورانگوتانها از زمره در معرض تهدید ترین جانوران دنیا هستند و پژوهشگران امیدوارند با استفاده از این وسائل الکترونیک، به نشاط و سلامتی روانی این جانوران در بند کمک کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد