پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

مرد نوشابه خور


پرو آجماتین، مردی کروات است که 40 سال قبل به مادر خود قول داده تا دیگر نوشابه الکلی مصرف نکند و به خاطر این قول خود اکنون تنها به خردن نوشابه کولا آن هم بصورت روزانه مشغول است.




تصفیه فاضلاب با سی دی


لوح های فشرده یا همان CDهای صوتی که از دهه 1990 راه خود را به بازار موسیقی باز کردند اکنون به لطف پیشرفت فناوری، دیگر زیاد به کار نمی آیند و دارندگان آنها نمی دانند با این سی دی های بلااستفاده  چه کار کنند.

در حالی که برخی افراد ممکن است با این سی دی ها کارهای هنری انجام دهند محققان تایوانی یک کاربرد عملی تر برای آن یافته اند: تجزیه فاضلاب.

"دین پینگ تسای" فیزیکدان دانشگاه ملی تایوان گفت: دیسک های اوپتیکی ارزان و قابل دسترس هستند.

سالانه حدود 20 میلیارد سی دی تولید می شود از این رو استفاده از سی دی های قدیمی برای تصفیه آب می تواند شیوه ای برای کاهش زباله ها نیز باشد.  ادامه مطلب ...

نتایج تکمیل ظرفیت کنکور ارشد اعلام شد


اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز و فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت شرایط خاص و یا بورسیه در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 92 منتشر شد و قبول شدگان می توانند از 27 آبان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مهر: اسامی پذیرفته شدگان نهایی 17 هزار و 786 نفر پذیرفته شده نهایی رشته های متمرکز اعلام شد که از این تعداد 8 هزار  442 نفر زن و 9 هزار و 344 نفر مرد هستند.

همچنین فهرست اسامی 4 هزار و 44 نفر معرفی شدگان چند برابر رشته های دارای شرایط خاص و یا بورسیه در مرحله تکمیل ظرفیت و پذیرش دانشجو در کد رشته های جدید آزمون کارشناسی ارشد سال 92 بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

کلیه پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانی مندرج در اطلاعیه ای که به همراه اسامی در سایت قرار می گیرد با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در کد رشته محل قبولی در یکی از روزهای دوشنبه یا سه شنبه 27 و 28 آبان ماه به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی مراجعه و ثبت نام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش پیش از این به پذیرفته شدگان توصیه کرده بود از آنجا که برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی علاوه بر مدارک لازم برای ثبت نام و همچنین زمان ثبت نام از پذیرفته شدگان خود، اطلاع رسانی جداگانه ای را مشخص کرده اند پذیرفته شدگان حتما به سایت دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند.

وی همچنین اظهار داشت: معرفی شدگان چند برابر رشته های دارای شرایط خاص و بورسیه ضرورت دارد که بر اساس برنامه زمانی با همراه داشتن مدارک مورد نیاز برای شرکت در سایر مراحل گزینش شرکت کنند.


جایگزین‌ شیمی درمانی‌ با لیمو ترش


دانشمندان در تحقیقات جدید خود این میوه را به عنوان یک فرمول جدید برای بهبود "سرطان" معرفی کردند.

 لیمو ترش به عنوان یک آنتی اکسیدان در طب سنتی و تغذیه مطرح است اما نمی توان جایگزین کامل برای آن فرض کنیم.بررسی ها نشان می دهند لیمو ترش می تواند در سال های نزدیک جایگزینی برای شیمی درمانی باشد و پزشکان معتقدند لیمو ترش می‌تواند برای افراد سرطانی بسیار موثر باشد.

برای بهبود سرطان‌ها با لیمو ترش باید حتما رژیم غذایی را به کلی تغییر داد و "رادیکال های آزاد" را به شدت در بدن کاهش داد و از "مواد گیاهی" استفاده کرد تا خطر ابتلا به سرطان در افراد به حداقل برسد.محققان با انجام آزمایش‌های زیادی دریافتند که طب سنتی امروزه می‌تواند جایگزین شیمی درمانی باشد و دانشمندان در تلاش‌اند تا درمانی قطعی برای این بیماری پیدا کنند.

راه های برای جلوگیری از ریزش مو


بسیاری از افراد این روزها دچار ریزش مو هستند که باعث شده تا بخشی از موهایشان را از دست بدهند در حالی که با رعایت نکات کوچکی می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

داروهای مختلفی تا به حال برای درمان ریزش مو وارد بازار شده است که گاها برخی از آن ها بسیار گران قیمت هستند اما این درحالی است که با رعایت نکات خاصی می توان در مقابل ریزش موها ایستاد و از آن ها مراقبت کرد.

سشوار را درست استفاده کنید

یکی از نکاتی که شاید خیلی به آن دقت نداشته باشید گرم کردن بیش از اندازه مو است. این مشکل بیشتر در بانوان دیده می شود چرا که  آن ها به میزان زیادی از سشوار استفاده می کنند و گرمای آن را به زیر موهای خودشان می فرستند. گرم کردن بیش از انداره موها باعث میشود تا ریشه های آن نرم شود و به راحتی از جای خود خارج می شوند.

رژیم غذاییتان را بررسی کنید

مواد غذایی که مصرف می کنید نیز می تواند از جمله مواردی  باشد که به ریزش موهای شما کمک می کند. بسیاری از ما این روزها از غذاهای آماده و فست فودها استفاده می کنیم که نه تنها هیچ فایده ای برای بدن ما ندارند بلکه بیشتر باعث ریزش موها می شود. استفاده از غذاهایی که به میزان زیادی دارای اسیدهای چرب مانند امگا3 هستند می تواند به شما در داشتن موهایی همیشه سالم کمک کند.

ویتامین ها را به بدن برسانید

ویتامین های خاصی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا از موهایتان محافظت کنید. بهترین ویتامین که مخصوص محافظت از موی سر است آهن است که به افزایش تعداد گلبول های قرمز در بدن کمک می کند به این ترتیب گلبول های قرمز که محافظان اصلی مو هستند رشد کرده و به راحتی به موها اجازه جدا شدن نمی دهند. در کنار آهن استفاده از ویتامین C نیز همیشه توصیه شده است که به سلامت کل بدن از جمله موها کمک می کند.

تاریخچه خانواده را بررسی کنید

اگر تابه حال دچار ریزش مو نشده اید بهتر است نگاهی به سوابق خانوادگی‌تان داشته باشید چرا که ممکن است در بین اقوام یا اجداد شما افرادی که ریزش شدید مو داشته اند وجود داشته باشند. بهترین زمان برای از بین بردن ریزش مو قبل از آن است که شروع شود. خوردن میزان زیادی ماهی و امگا3 می تواند بهترین گزینه برای پیشگیری از این مشکل باشد.


پسر با این ویژگی ها مجرد می ماند !


تا به حال فکر کرده اید چرا بعضی افراد این همه طرفدار دارند؟ چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟ اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین ببرید. هیچ کس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.
تا به حال فکر کرده اید چرا بعضی افراد این همه طرفدار دارند ومحبوب همه هستند اما بعضی دیگر … انگار کسی دوست ندارد حتی نزدیکشان بشود؟ خب، دسته اول مهره مار ندارند ، شما که به این جور خرافات اعتقاد ندارید؟!  بلکه خصوصیاتی دارند که باعث محبوبیتشان می شود، یا بهتر بگوییم فاقد خصوصیاتی هستند که آدم ها را از آنها براند.
اما چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟ اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین ببرید. هیچ کس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.
ادامه ی مطلب را دنبال کنید…

.
۱- پسرهای تی تیش مامانی

پسرهای تی تیش همانطورکه از اسمشان پیداست پسرهای نازی هستند که محتاج مراقبت و توجه دیگرانند، آنها قدرت زیادی از خود ندارند، اهل ریسک کردن در زندگی نیستند، در هیچ زمینه ای استقلال ندارند و در واقع در ازدواج به دنبال یک «مامان» هستند که آنها را تر و خشک کند و مراقبشان باشد.

این جور مردان بیش از حد به خودشان می رسند و نه جذاب هستند و نه قابل اعتماد. به احتمال زیاد بینی شان را عمل زیبایی کرده اند، نگران جوش های صورتشان هستند، به اضافه وزنشان دقت زیادی دارند و مرتب از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند (فکرش را بکن!).

آنها معمولا از خاکی شدن لباسشان می ترسند و برای هر تصمیمی هم با مامان مشورت می کنند. این نوع پسرها به شدت توجه طلب هستند و گاهی حسودی هم می کنند. آنها واقعا توانایی گرداندن زندگی مشترک را ندارند و آویزان دیگران هستند. به شدت به طرف مقابلشان وابسته می شوند و او را خفه می کنند.

اما همه اینها با تصویری که ما از «مرد زندگی» داریم (مردی قدرتمند و مستقل) منافات دارد. اگر جزو این گروه هستید بدانید که موهای عجیب و غریب شما هیچ جذابیتی برای طرف مقابلتان ندارد!

  ادامه مطلب ...

آهنگ پیشواز محرم



امید روشن بین     تشنه آب فراتم     ۴۴۱۱۱۰۳

سید هادی گرسویی     ای گل لاله زار     ۴۴۱۱۱۰۷

محسن فرهمند     حرم،آواره شده     ۴۴۱۱۱۰۸

محمد حجت محبی     به سوی کربلا    ۴۴۱۱۱۰۰

امید روشن بین     بر مشامم میرسد     ۴۴۱۱۱۰۱

امید روشن بین     ای کربلا     ۴۴۱۱۱۰۲



برای دریافت کد را به ۷۵۷۵ ارسال کنید

اعلام جزئیات دکتری نیمه متمرکز و زمان آزمون سال 93


با اعلام جزئیات آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93، ثبت‌نام این آزمون از روز سه‌شنبه 5 آذر ماه آغاز خواهد شد.
فارس: دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93 از روز دوشنبه 5 آذرماه بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت.

لذا داوطلبان می‌توانند از همین روز ضمن مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و دریافت دفترچه مزبور، نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت‌‌نام از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام و از روز سه‌شنبه 5 آذرماه تا روز دوشنبه 11 آذرماه از طریق سایت سازمان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

ضمناً اطلاعیه تکمیلی ثبت‌نام این آزمون در روز 3 آذرماه در سایت این سازمان و در نشریه پیک‌سنجش روز دوشنبه 4 آذرماه درج خواهد شد.

لازم به ذکر است است آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1393 روز جمعه 16 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

آزار جنسی و قتل دختر 8 ساله توسط مرد هوسران


کارآگاهان جنایی در حال تحقیق از مردی هستند که بعد از آزارجنسی دختری هشت‌ساله او را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.

والدین دختر هشت‌ساله که مونا نام داشت چند روز قبل به پلیس آگاهی استان فارس رفتند و اعلام کردند فرزندشان مفقود شده است. مونا برای خرید از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته بود. پدر و مادر این دختر که به شدت نگران او بودند تمامی محله را جست‌وجو کرده اما اثری از فرزند خود نیافته و تصمیم گرفته بودند پلیس را از واقعه خبر کنند.  کارآگاهان بعد از اینکه مشخصات مونا را گرفتند تلاش خود را برای یافتن ردی از او آغاز کردند اما تجسس‌های اولیه بی‌ثمر ماند تا اینکه فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی110 تماس گرفت و گفت جنازه دختربچه‌ای را یافته است.  ادامه مطلب ...