پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

جدی‌ترین حمله به رئیس‌جمهور منتخب‌!

این روز‌ها، روزهای تحذیر و ارشاد به شیخ حسن روحانی است! یکی دوستانه ارشادش می‌کند، یکی توصیه‌های برادرانه‌اش می‌کند، دیگری هشدار می‌دهد، فرد دیگری نرم نرم تهدیدش می‌کند و برخی هم سفت و سخت او را از سرانجام کارش می‌ترسانند. 

بهمه این قول و فعل‌ها در قبال حسن روحانی، در حالی است که هنوز او کار‌ش را آغاز نکرده‌ و هر چه از دولت آینده ‌روی میز است، مقداری وعده انتخاباتی و سابقه حسن روحانی در مناصب پیشین است و دولتی که بناست در چهار سال آینده، سکان مدیریت کشور را به دست گیرد، ولی موج هشدار‌ها ادامه دارد؛ هشدارهایی که رنگ و بوی دوستی و دلسوزی ندارد و بیشتر روشن کردن آتش تفرقه و اختلاف را به اذهان متبادر می‌کند. 
 

ادامه مطلب ...

جزییات معافیت‌های پزشکی برای سربازی

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح نحوه و شرایط بهره‌مندی از برخی معافیت‌های پزشکی را تشریح کرد. 

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: معافیت‌های پزشکی امر تخصصی است که باید موارد آن به طور تک‌تک در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود، با این وجود اگر چنانچه فردی مبتلا به عرق کف دست باشد و این بیماری وی ناشی از مشکلات غدد باشد، می‌تواند از معافیت سربازی استفاده کند. 

وی با اشاره به بحث‌ سایر بیماری‌ها، ادامه داد: یکی دیگر از این معافیت‌ها، معافیت مربوط به دندان بود که اگر فردی در مجموع کمتر از 14 دندان داشت، از خدمت معاف می‌شد که بعضی با سوء استفاده از قانون، دندان خود را می‌کشیدند، اما در حال حاضر چنانچه این کشیدن دندان به علت بیماری‌های غددی باشد، فرد معاف می‌شود. کمالی به طنز خطاب به این گونه افراد گفت: البته فردی که حاضر باشد به خاطر نرفتن به سربازی تا آخر عمر بدون دندان باشد، دارای مشکلات عقلی است که می‌تواند از این طریق برای معافیت اقدام کند. 

وی، چاقی و لاغری ناشی از بیماری غدد را از دیگر موارد بهره‌مندی از معافیت برشمرد و اظهار کرد: چاقی و لاغری که به سبب بیماری غدد ایجاد شده باشد، می‌تواند سبب معافیت فرد شود. به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، بیماری غدد آثار دیگری نیز دارد که در هنگام خدمت سربازی مشخص می‌شود؛ بنابراین بخشی از معافیت‌ها به این موضوع تعلق گرفته است. 

کوتوله‌ها معاف می‌شوند 

کمالی همچنین درباره شرایط بهره‌مندی از معافیت قد نیز به ایسنا گفت: در حال حاضر چنانچه طول قد مشمولان کمتر از 150 سانتی‌متر باشد، از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند که البته در حال کم کردن این قد در آیین‌نامه جدید هستیم، چرا که به نظر ما لزومی ندارد فردی که ممکن است دارای تخصص هم باشد، تنها به دلیل کوتاهی قد از سربازی معاف شود. 

شرایط بهره‌مندی از معافیت چشم 

وی با اشاره به معافیت افرادی که دارای چشم ضعیف هستند نیز اظهار کرد: بر اساس قانون چنانچه مشمولین دیپلم و زیر دیپلم دارای یک چشم با نمره 5 و مجموع نمره دو چشم 8 و بالاتر باشد، می‌توانند از سربازی معاف شوند و مشمولین بالاتر از دیپلم نیز با یک چشم نمره 6 و دو چشم بیش از 10 نیز از خدمت معاف خواهند شد. 

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین از تصویب آیین‌نامه جدید معافیت خبر داد و گفت: بر اساس این آیین‌نامه که به زودی تصویب می‌شود، تغییراتی در شیوه معافیت‌ها، به ویژه معافیت پزشکی ایجاد می‌شود. 

کمالی در مورد استمرار معافیت‌ها و یا اینکه آیا امکان لغو آن وجود دارد یا خیر نیز به ایسنا گفت: جز چند مورد از معافیت‌ها، مابقی معافیت‌هایی که به مشمولان تعلق می‌گیرد، در زمان صلح دائمی است. 

به گفته وی، ممکن است فردی مشمول معافیت کفالت پدر بالای 65 سال شده باشد و بلافاصله پس از اخذ معافیت، پدرش را از دست بدهد؛ اما با این وجود وی دیگر از سربازی معاف شده است. 

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در حال حاضر معافیت ازدواج با معلولان اِناث، معافیت ازدواج با بانوان جانباز و معافیت فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر مشروط است که بر اساس آن برای دو مورد اول تا پنج سال و برای مورد آخر نیز تا 30 ماه به افراد معافیت موقت اعطا شده و پس از آن معافیت دائمی تعلق می‌گیرد. 

رونمایی سونی از دفترچه الکترونیک در اندازه A4 برای دانشگاهیان

 شرکت سونی به تازگی دستگاه کتابخوانی را معرفی کرده است که می ‌تواند جایگزین مناسبی برای کتب فنی و تخصصی دانشگاهی شود. این ترکیبی از یک دفترچه الکترونیک و کتابخوان است که تمام نیازهای یک دانشجو را در دانشگاه برآورده می کند.

فناوری صفحه نمایش موبیوس که حاصل همکاری مشترک سونی و ای ‌اینک (E Ink) می ‌باشد، برای اولین بار در این کتابخوان به کار گرفته شده است. اگر چه تعدادی از منتقدین این حرکت سونی را بازگشت به گذشته ذکر کرده‌اند، اما به نظر می ‌رسد این کتابخوان‌ نسبت به تبلت‌ها در مطالعه متون تخصصی مزایایی دارد که براحتی قابل صرف نظر نمی باشد. 

ادامه مطلب ...

۱۰ میدانی که اندروید آی او اس ۷ را شکست می دهد

۶ سال بعد از عرضه آیفون٬ اپل بالاخره تغییراتی اساسی در ظاهر و حس کلی iOS به وجود آورد. بیشتر این تغییرات -از جمله مرکز جدید برای آگاهسازی ها٬ چندوظیفگی سریع٬ و انتقال فایل با وای فای دایرکت- سال ها است که در دسترس کاربران اندروید هستند.


شاید در سال ۲۰۱۴ اپل قابلیت هایی را که از سال ۲۰۱۲ بر روی اندروید ارائه می شوند٬ نظیر ان اف سی٬ پنجره های نرم افزاری شناور٬ و صفحه کلید های اختصاصی را برای iOS عرضه کند. اما فعلا که خبری از آنها نیست.

از شانس بد تیم کوک و رقبا٬ کسی هم قرار نیست صبر کند٬ بنابراین اگر می خواهید ۱۰ میدانی را که اندروید در آنها برتری دارد بهتر بشناسید.  ادامه مطلب ...

کاهو، خون را تصفیه می‌کند

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کاهو به لحاظ درمانی فوق‌العاده، سرشار از نمک‌های معدنی با خاصیت قلیایی است، به همین سبب خون را تصفیه می‌کند. 

اصغر نقشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اذربایجان شرقی، افزود: آب کاهو، خنک و شادابی بخش است و میزان فراوانی منیزیم در آب آن سبب تقویت بافت عضلانی، اعصاب و مغز می شود. 

وی تشریح کرد: استفاده از کاهو به علت داشتن املاح فراوان بخصوص منگنز و روی برای جلوگیری از ریزش و سفید شدن مو مفید است. 

نقشی ادامه داد: هر چه کاهو سبزتر باشد، ویتامین بیشتری دارد. 

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: برگ‌های بیرونی کاهو ارزش خوراکی بسیار دارد، زیرا این برگ‌ها بیشتر در معرض نور آفتاب قرار دارد و نسبت به برگ‌های داخلی حاوی ویتامین بیشتر است. 

وی اظهار کرد: سلولز موجود در کاهو حجم مواد داخل روده و حرکات روده را افزایش می‌دهد که این امر درمان یبوست را آسان می‌کند. 

نقشی تاکید کرد: کاهو موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون شده و آهن موجود در آن برای درمان کم خونی مفید است. 

میهمانان خارجی مراسم تحلیف روحانی چه کسانی هستند؟

جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلستان، هنوز به ایران نیامده، بسیاری از هم‌وطنان سیاستمدار و غیر سیاستمدار ایرانی را به جان هم انداخته است؛ یکی از تمایل استراو می‌گوید، دیگری تکذیبش می‌کند و آن دیگری تهدید می‌کند و این داستان تا سیزدهم مرداد همچنان ادامه دارد. 

به گزارش «تابناک»، علاوه بر جک استراو، امیر قطر نیز اعلام آمادگی کرده ‌که در مراسم تحلیف حسن روحانی شرکت کند و احتمالا اگر در روزهای آینده، دیپلماسی فعالی در کشور پیگیری شود، شخصیت‌های دیگری از کشورهای دیگر نیز تمایل خود را برای حضور در این مراسم اعلام خواهند کرد. 
 
ادامه مطلب ...

گوشی‌تان را چک کنید و پول به جیب بزنید!

اسمارت فونها به یکی از اجزای لاینفک زندگی تبدیل شده‌اند. معمولا هر فرد روزانه چندین و چند بار گوشی موبایل خود را چک می‌کند. اما قضیه وقتی جالب می‌شود که بدانید با یک نرم افزار جدید اندرویدی کاربران می‌توانند با هر بار باز کردن صفحه نمایش گوشی خود، مقداری پول به جیب بزنند. 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به تازگی نرم افزار جدیدی به نام لاکت (locket) به بازار عرضه شده که بوسیله آن با هر بار باز شدن قفل نمایشگر گوشی شما، مقداری پول به حساب فرد واریز می‌شود. 

کارکرد این نرم افزار به این طریق است که در واقع فضای نمایشگر گوشی را از شما اجاره می‌کند و تبلیغات بازرگانی شرکت‌ها یا مشاغل مختلف را برایتان می‌فرستد و بار ارسال هر آگهی، مبلغی پول به شما پرداخت می‌شود. 

این نرم افزار از کاربر اطلاعاتی از قبیل سن، جنسیت و مکان زندگی را می‌پرسد تا تبلیغاتی متناسب با فرد را برایش بفرستد. 

مبلغ پولی که این نرم افزار به کاربر پرداخت می‌کند، یک سنت برای هر بار باز کردن صفحه نمایش است و پرداختها محدود به سه مرتبه در هر ساعت هستند به این معنی که در هر ساعت بیشتر از سه سنت پرداخت نمی‌شود، اما در زمان طولانی مبلغ قابل توجهی خواهد شد و اگر یک کاربر در هر ساعت شبانه روز سه آگهی را دریافت کند، طی یک سال 262 دلار و 80 سنت دریافت خواهد کرد. 

همچنین کاربر می‌تواند با معرفی این نرم افزار به هر کاربر دیگر یک دلار کسب کند. 

چهلمین سالگرد درگذشت بروس لی، اسطوره هنرهای رزمی

بروس لی با فنون و مهارتش چشم میلیون‌ها نفر را بر پرده سینما خیره کرد. او را یکی از تأثیرگذارترین رزمی‌کاران قرن بیستم می‌دانند؛ او بود که راه را برای رزمی‌کارانی مانند جکی چان و جت لی به پرده سینما باز کرد.

بروس لی با نام کامل لی جان فن (Lee Jun-fan) هنگام مرگ در ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳ تنها ۳۲ سال داشت. او در حالی ۴۰ سال پیش در هنگ‌کنگ چشم از جهان فروبست که به چهره‌ای نمادین تبدیل شده بود. بازی در فیلم "اژدها وارد می‌شود" بیش از پیش موجب شهرت بروس لی شد.

  ادامه مطلب ...

T3 نامزدهای جشنواره انتخاب بهترین‌ گجت‌های امسال را معرفی کرد

مجله T3 هر سال جشنواره برترین‌ گجت‌ها را برگزار می‌کند و با توجه به رای کاربران و نظر متخصصان دنیای تکنولوژی بهترین گجت‌های سال را معرفی می کند.

 

به گزارش جی اس ام امسال هفتمین سال برگزاری این جشنواره است و T3 نامزدهای هر بخش را اعلام کرده است که شما نیز می‌توانید از اینجا به گجت مورد نظر خود در هر بخش رای بدهید.

 


 

این جشنواره در 17 بخش برگزار می‌شود که بیشترین نامزدها همانطور که انتظار می‌رفت برای سامسونگ و اپل است.

 

به نظر شما کدام گجت‌ها برنده این جشنواره خواهند شد؟


منابع: جی اس ام، T3

تشدیدبرخورد با ورود غیرمجاز به طرح ترافیک ازامروز

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایسنا، سردار حسین رحیمی  در خصوص برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک گفت: گروه ویژه‌ای برای برخورد با این دسته از خودروهای متخلف تشکیل شده و روزانه حدود 100 دستگاه از آنها به پارکینگ منتقل شده و 1200 دستگاه نیز اعمال قانون می‌شوند. ادامه مطلب ...