پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

یلدا


شب یلدا فرخنده باد




شب یلدا


شب یَلدا یا شب چلّه بلندترین شب سال در نیم‌کرهٔ شمالی زمین است. این شب به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) اطلاق می‌شود. ایرانیان و بسیاری از دیگر اقوام شب یلدا را جشن می‌گیرند. این شب در نیم‌کره شمالی با انقلاب زمستانی مصادف است و به همین دلیل از آن زمان به بعد طول روز بیش‌تر و طول شب کوتاه‌تر می‌شود.



ادامه مطلب ...

فرهاد خان پس از 81 روز به استقلال بازگشت



کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال بعد از جلسه با مدیرعامل این تیم پس از گذشتن 81 روز از خداحافظی‌اش از فوتبال بار دیگر به استقلال بازگشت.


فرهاد مجیدی ساعت 22 شب گذشته با حضور در دفتر علی فتح‌الله‌زاده جلسه‌ای را با مدیرعامل استقلال برگزار کرد.

در این جلسه مجیدی با مدیرعامل استقلال به توافق رسید و بار دیگر با پوشیدن پیراهن این تیم به استقلال بازمی‌گردد.

این در حالی است که مجیدی 7 مهر به صورت رسمی خبر خداحافظی خود را از دنیای فوتبال اعلام کرد اما سرانجام امشب بعد از 81 روز از تصمیم خود منصرف و به استقلال بازگشت.

این بازیکن فردا قرارداد خود را با استقلال ثبت می‌کند.



پاسخ دانشمندان ناسا به اینکه چرا 21 دسامبر، پایان دنیا نیست؟


دانشمندان ناسا اعتقاد دارند که دنیا در سال 2012 پایان نخواهد یافت. بیش از 4 میلیارد سال است که سیاره زمین برقرار بوده و هیچ خطری دنیا را تهدید نخواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ برخلاف ادعاهایی که برخی از افراد مبنی بر قریب‌الوقوع بودن پایان دنیا کرده‌اند، دانشمندان ناسا نظر دیگری دارند که به طور علمی ثابت می‌کند دنیا در حال نابودی نبوده و همه چیز آرام است.

ناسا برای روشن کردن موضوعات مطرح‌شده درباره نابودی زمین، به سوالات موجود با اسناد و مدارک علمی پاسخ داده است که نشان می‌دهد هیچ اتفاق خاصی در بیست و یک دسامبر رخ نخواهد داد.

موضوعات سوال‌ها از این قرار است:

*پایان دنیا

*خاستگاه پیشگویی‌ها

*تاریخ مایاها

*تاریکی کامل

*هم‌ترازی زمین با خورشید

*سیاره نیبیرو/اریس/ایکس

*تغییر قطبیت

*حمله شهاب‌سنگ

*طوفان‌های خورشیدی


ادامه مطلب ...

حادثه ای مرگباری در مدرسه امریکا که اشک اوباما را درآورد


اوباما که مرتب اشک هایش را از گوشه چشمانش پاک می کرد به حوادث مرگبار تیراندازی اخیر در امریکا اشاره کرد و گفت: زمان آن رسیده که کاری جدی در این زمینه انجام دهیم.


ادامه مطلب ...

استقلال جام حذفی را با برد پر گل شروع کرد


تیم فوتبال استقلال با پیروزی برابر سایپا در مرحله یک هشتم حریف گهر دورود شد.


 استقلال از ساعت 16:15 در ورزشگاه آزادی در مرحله یک شانزدهم جام حذفی به مصاف تیم سایپا رفت که 4 بر صفر به پیروزی رسید.

آرش برهانی در دقایق 46 و 64 و فرزاد حاتمی در دقیقه 63 برای استقلال گلزنی کردند. در دقیقه 90+2 ویسنته آرزه بازیکن جدید آبی ها دروازه سایپا را گشود.

استقلال به این ترتیب در مرحله یک هشتم باید به مصاف تیم گهر دورود برود. تیمی که محمد مایلی‌کهن سرمربی آن است.

تورج حق وردی داور مسابقه به کاوه رضایی، ابراهیم‌صادقی، خوزه نارسیو و مجید غلام نژاد از سایپا و فرزاد حاتمی از استقلال کارت زرد نشان داد.

کاوه رضایی، بازیکن سایپا در دقیقه 40 با دریافت کارت زرد دوم از میدان اخراج شد.

ترکیب استقلال:

سید مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، علی حمودی، خسرو حیدری، حسن اشجاری، جواد نکونام، عباس محمدرضایی( از دقیقه 86 آرزه کاماچو)، فرزاد حاتمی( از دقیقه 78 کاماچو)، آرش برهانی و سید امین منوچهری( از دقیقه 46 مجتبی جباری)

سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب سایپا:

رحمان احمدی( از دقیقه 72 حمید لطف الله نژاد)، حامد شیری، ابراهیم شکوری، سید اسحاق سبحانی، مارسیو خوزه نارسیو، کاوه رضایی، ابراهیم صادقی، جونیور تورتا، مجید غلام نژاد( از دقیقه 55 محسن ارزانی)، سجاد شهباززاده و سعید دقیقی

سرمربی: مجتبی تقوی



دردسرهای شهرت برای جنیفر لوپز


دردسرهای شهرت برای جنیفر لوپز، حتی لکه های قهوه روی شلوارش او را سوژه عکاسان میکند.




"جنیفر لوپز" به خاطر ظاهر تمییز و شیک پوشی اش در رویدادها و جشنواره ها و گزارشات تصویری شهرت دارد. او اخیرا در استرالیا حضور دارد و زمانیکه در یک همایش عمومی لکه های قهوه روی شلوار چرمی اش مشخص بود از شدت خجالت صورتش سرخ شده بود. گفته میشود سه لکه واضح جلوی شلوار این ستاره 43 ساله دیده میشد و او مجبور شد با همان لباس جلوی دوربین عکاسان و خبرنگاران قرار بگیرد.
خبرنگاران همچنین از او به خاطر پوشیدن پیراهن آستین بلندش در هوای تقریبا گرم و 27 درجه ای استرالیا انتقاد کرده اند.
این ستاره نام آشنا و جنجالی موسیقی غرب مدتهاست که در حال اجرای برنامه زنده در کشورهای مختلف است و بعد از 5 کشور مختلف آسیایی و اروپایی اکنون وارد استرالیا شده است. او اخیرا در صفحه فیس بوکش نوشته است: باور نمیکنید چقدر مشتاق هستم تا هرچه سریعتر برای شما برنامه اجرا کنم. او قرار است این تور اجرایی را تا پایان سال میلادی به اتمام برساند.