پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

توت فرنگی، میوه ضد سرطان


مریم شیرمستی توت فرنگی را یکی از بهترین میوه‌های فصل بهار دانست که به دلیل محتوای بالای ویتامین C برای شادابی پوست، بهبود جای زخم و از بین بردن لکه‌های پوستی مفید است. وی تقویت سیستم ایمنی را از دیگر مزایای توت فرنگی عنوان و خاطرنشان کرد: رنگ قرمز توت فرنگی که ناشی از وجود "لیکوپن" است، به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ضد سرطان است. 



به گفته این کارشناس تغذیه، توت فرنگی حاوی مقادیر فراوانی از فیبر بوده که برای کاهش کلسترول و اسیداوریک مفید است. شیرمستی با اشاره به قند فراوان موجود در توت فرنگی، ادامه داد: مصرف زیاد این میوه برای افرادی که قند خون بالا دارند توصیه نمی‌شود.

وی معتقد است: توت فرنگی از نظر مواد معدنی نیز حاوی مقادیر قابل توجهی از پتاسیم است که برای تنظیم فشار خون مفید است و به علاوه آهن و کلسیم مناسبی نیز در این میوه وجود دارد. این کارشناس تغذیه با اشاره به حساسیت‌زا بودن توت فرنگی، توصیه کرد این میوه برای کودکان زیر یک سال مصرف نشود. شیرمستی افزود: چون توت فرنگی میوه بوته‌ای است و با خاک تماس مستقیم دارد، می‌تواند بسیار آلوده باشد و باید به خوبی شسته شود. وی تاکید کرد: بهتر است قبل از شست و شو، دمبرگ توت فرنگی کنده شود، زیرا این دم برگ می‌تواند حاوی تخم انگل باشد. به گفته این کارشناس تغذیه، می‌توان برای شست و شوی توت فرنگی از آب و مواد ضدعفونی کننده و نمک استفاده کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد