پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

اینفوگرافیکی در مورد گجت ها

فراگیر شدن تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های قدرتمند و با کیفیت، تجربه‌های کاربری انسان‌ها را در کار و زندگی به طرز چشمگیری متحول نموده‌ است. در اینفوگرافیک هفته نگاهی به اطلاعات آماری و تجربه‌های کاربری در گجت‌های همراه خواهیم انداخت.


 

ادامه مطلب ...

همراه اول از اول شهریور خدمات نسل سوم موبایل (3G) را ارائه می‌کند

ارائه خدمات نسل سوم موبایل تا پایان مرداد ماه سال جاری به طور انحصاری در اختیار رایتل قرار دارد و این بدان معنا است که تا آن زمان، هیچ اپراتور دیگری حق ارائه خدمات نسل سوم را ندارد. محمود واعظی، وزیر ارتباطات اعلام نموده که با پایان یافتن زمان انحصاری شرکت رایتل، پروانه جدیدی برای اپراتورها صادر خواهد شد تا با انجام هماهنگی‌ها سایر اپراتورها بتوانند خدمات نسل سوم خود را ارائه نمایند.

 

ادامه مطلب ...

عرضه ۱۰ میلیون دستگاه گلکسی اس ۵ تنها در ۲۵ روز

گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهند که برخلاف باور بسیاری از کارشناسان،گلکسی اس 5 توانسته به رکورد بیشترین میزان فروش در بین تمام تلفن‌های هوشمند سامسونگ دست یابد. براساس گزارش  وب سایت کره‌ای هنی‌یانگ، سامسونگ به فروش ۱۰ میلیون دستگاه گلکسی اس ۵ دست یابد.

  ادامه مطلب ...

فرهنگ مردم ژاپن


آشنایی با فرهنگ مردم کشور های مختلف جالب است.بویژه آگر آن کشور،کشوری باشد که در نگاه مردم دنیا با احترام به آنها نگریسته می شود.

‏‏ هر یک از ما وقتی به نام ژاپن برخورد می کنیم، بگونه ای احترام آمیز با این نام برخورد می کنیم.شاید این نوع برخورد مربوط به برداشتی است که هر یک از ما در مورد این کشور و مردمش داریم در خاطرات کسانی هم که به این کشور سفر کردند نیز بیشتر به موارد مثبت مردم ژاپن اشاره می کنند.یادداشتی از طریق یکی از دوستان در باره «ژاپن و فرهنگ این کشور »به دستم رسید که گفتم در اینجا بیاورم. اگر هم صلاح دانستید هر کدام از ما مقایسه ای با کشورمان داشته باشیم.البته این به منزله نادیده گرفتن ویژگی های مثبت مردم عزیز و شریف کشورم نیست. «آیا می دانستید که: در ژاپن نظافت عمومی حرف اول را می زند ؟ در ژاپن خانه‌ی ویلایی تقریباً وجود ندارد ؟ در ژاپن مردم اگر باغچه‌ی کوچک داشته باشند در آن ترب می‌کارند و اگر بزرگتر باشد برنج ؟ بن‌مایه‌ی قدرت اقتصادی ژاپن را زنان ژاپن می‌سازند ؟ ژاپنی‌ها اصلاً پس‌انداز نمی‌کنند ؟ تورم در ژاپن منفی است ؟   ادامه مطلب ...

خبر نگران‌کننده از آینده اینترنت!


در آینده تمامی اشیا و وسایل الکترونیکی از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار خواهند بود و انبوه حسگرها و وسایل محاسباتی نصب شده روی این دستگاه‌ها اطلاعات لازم در مورد خانه‌ها، محیط‌های اداری و عمومی و... را به طور شفاف و آنی برای پلیس، بازاریاب‌ها و نیروهای اطلاعاتی دولتی ارسال خواهند کرد.

گزارشی که از سوی کاخ سفید در مورد آینده اینترنت منتشر شده نشان می‌دهد تحولات چشمگیر در این عرصه باعث می‌شود آمریکا برای جاسوسی از کاربران کار دشواری پیش‌رو نداشته باشد.


ادامه مطلب ...

توت فرنگی، میوه ضد سرطان


مریم شیرمستی توت فرنگی را یکی از بهترین میوه‌های فصل بهار دانست که به دلیل محتوای بالای ویتامین C برای شادابی پوست، بهبود جای زخم و از بین بردن لکه‌های پوستی مفید است. وی تقویت سیستم ایمنی را از دیگر مزایای توت فرنگی عنوان و خاطرنشان کرد: رنگ قرمز توت فرنگی که ناشی از وجود "لیکوپن" است، به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ضد سرطان است. 



به گفته این کارشناس تغذیه، توت فرنگی حاوی مقادیر فراوانی از فیبر بوده که برای کاهش کلسترول و اسیداوریک مفید است. شیرمستی با اشاره به قند فراوان موجود در توت فرنگی، ادامه داد: مصرف زیاد این میوه برای افرادی که قند خون بالا دارند توصیه نمی‌شود.

وی معتقد است: توت فرنگی از نظر مواد معدنی نیز حاوی مقادیر قابل توجهی از پتاسیم است که برای تنظیم فشار خون مفید است و به علاوه آهن و کلسیم مناسبی نیز در این میوه وجود دارد. این کارشناس تغذیه با اشاره به حساسیت‌زا بودن توت فرنگی، توصیه کرد این میوه برای کودکان زیر یک سال مصرف نشود. شیرمستی افزود: چون توت فرنگی میوه بوته‌ای است و با خاک تماس مستقیم دارد، می‌تواند بسیار آلوده باشد و باید به خوبی شسته شود. وی تاکید کرد: بهتر است قبل از شست و شو، دمبرگ توت فرنگی کنده شود، زیرا این دم برگ می‌تواند حاوی تخم انگل باشد. به گفته این کارشناس تغذیه، می‌توان برای شست و شوی توت فرنگی از آب و مواد ضدعفونی کننده و نمک استفاده کرد.


موز میوه سیاسی


در چند روز اخیر، موز به عنوان سیاسیترین میوه تاریخ در حال تبدیل شدن به یک نماد بینالمللی است. پرتاب یک موز از سوی تماشاگران ویارئال به سمت ˈدنی آلوزˈ دربازی این تیم با بارسلونا کافی بود تا موز به یکی از سیاسیترین میوههای این روزهای جهان تبدیل شود. پرتاب این موز به سمت هافبک بارسا کافی بود تا جریان ضد نژادپرستی دوباره در جهان پا بگیرد و بر علیه این اقدام یک تماشاگر نابخرد بخروشد.




ادامه مطلب ...

فکر میکنید کنکور سراسری سخت ترین امتحان دنیاست؟

این موقع از سال وقت نزدیک شدن امتحانات نهایی و پایان ترم بسیاری از دانشگاه ها در سرتاسر جهان است و دانشجویان نیز به کتابخانه ها هجوم می آورند تا خود را برای امتحانات آماده کنند.

امتحانات ورودی دانشگاه ها نیز اکثرا در همین فصل انجام می گیرد که بسیاری از دانش آموزان را سخت مشغول می کند.

از طرف دیگر مصاحبه های کاری نیز گاهی اوقات بسیار سخت و مشکل هستند که گویا قبول شدن در آنها غیر ممکن است . اگر شما هم جزء افرادی هستید که نگران قبول شدن در امتحانات هستید و یا از موفق شدن در انجام مصاحبه کاری مأیوس شده اید با خواندن ادامه این مطلب شاید نظرتان عوض شود.

در ادامه به برخی از آزمون های استخدامی و امتحانات ورودی برای مؤسسات آموزشی و غیره اشاره خواهیم کرد که سخت گیرترین ها در دنیا هستند.

1. رولز رویس

اگر دانشجوی مهندسی هستید و نمرات شما آنقدر خوب است که بخواهید در آزمون استخدامی شرکت قدیمی و بزرگ رولز رویس شرکت کنید حتما می دانید که باید در 2 مرحله مصابحه شوید یکی عملی و دیگری رفتاری .

مصاحبه عملی بسیار مشکل است و باید به سوالات مشکلی مانند دانستن نام تمام قطعات موتورجت (بیش از 25000 قطعه) پاسخ بدهید در مرحله بعد و مصاحبه رفتاری توانایی افراد در مواجه با مشتریان عقد قراردادها ، کارکرد مؤثر با دیگر کارکنان سنجیده می شود که معیارهای بسیار سختگیرانه ای دارد.



2. آزمون ورودی ملی تحصیلات عالی در چین

آزمون ورودی دانشگاه های چین که آن را گائوکو می نامند 2 برابر طولانی تر از آزمون SAT است. تنها 50 درصد شرکت کنندگان در این آزمون قبول می شوند و تنها 2 درصد قبول شدگان در 5 دانشگاه برتر چین تحصیل خواهند کرد. این آزمون در پایان دوره متوسط به صورت سراسری هر سال برگزار می شود.

فشار و استرس روانی برای دانش آموزان چینی جهت قبول شدن در این آزمون بسیار بالا بوده و رقابت بسیار تنگاتنگ است.

سال گذشته یک خانواده چینی مرگ پدر دختری را تا 3 ماه از وی مخفی کردند تا تأثیری بر روی امتحان وی نداشته باشد.



3. آزمون مدرک پزشکی امریکا (USMLE)

اگر بخواهید در امریکا در رشته پزشکی تحصیل کنید تنها یک انتخاب دارید و آن هم قبول شدن در آزمون USMLE است. این آزمون دانش علمی و مهارت های عملی و همچنین میزان صبر کاندیداها را مورد سنجش قرار می دهد. نرخ قبولی در این آزمون بالاست اما آنچه اهمیت دارد نمره قبولی کاندیداها است.



4. FBI

فیلم های هالیوودی باعث شده که تعداد افراد علاقه مند به پلیس شدن کم نباشد و FBI نیز همیشه کاندیداهایی را برای ورود داشته باشد.

برای عضویت در FBI و داشتن نشان و اسلحه فرد باید بیشتر از 23 سال و کمتر از 37 سال سن داشته باشد. باید یک مدرک کارشناسی و گواهی نامه رانندگی امریکایی داشته باشد. کاندیدا باید از لحاظ شرایط فیزیکی به گونه ای باشد که بتواند در آزمون سخت فعالیت های فیزیکی و آموزش های مربوطه قبول شود. همچنین نباید هیچ گونه سوء سابقه و یا حتی وام پرداخت نشده دانشجویی داشته باشد.



5. LSAT

LSAT ، آزمون دانشگاه حقوق در امریکا یکی دیگر از مشکلترین آزمون های ورودی است این آزمون چیزی در حدود 7 ساعت زمان برده و 165 دلار هزینه دارد و شرکت کنندگان باید مسائل حقوقی موردنظر تسلط کافی داشته و توانایی استدلال کتبی و شفاهی بالایی داشته باشند.



6. برنامه استخدام ناسا

طبق وبسایت رسمی ناسا افرادی که خواهان شرکت در آزمون استخدامی ناسا برای فضانوردی هستند باید در صف انتظار قرار بگیرند. حتی اگر بدترین دانشجوی رشته خود باشید و در کمپ های متعدد فضایی شرکت کرده باشید و بر علوم موشکی تسلط کامل داشته باشید باز هم باید صبر کنید . علاوه بر مدرک معتبر دانشگاهی با نمره بالا باید 1000 ساعت تجربه موفق و حرفه ای و مداوم پرواز با هواپیماهای جت (ترجیحا جت های جنگی) داشته باشید.



7. گوگل

بر خلاف تصور شرکت گوگل به دنبال استخدام برنامه نویس های نابغه با IQ بالای 130 نیست. بلکه بیشتر علاقه مند است افرادی را با هوش احساسی بالا استخدام کند.

کاندیداها باید بتوانند در لحظه اطلاعات زیادی را که الزاما علمی نیستند در ذهن خود پردازش کنند و بتوانند در میان افراد تیم کاری مفید بودن خود را نشان دهند. شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما تنها 1 درصد کاندیداها به استخدام گوگل در می آیند.



8. آزمون نهایی CA در هند

نرخ قبولی شرکت کنندگان در آزمون حسابداری رسمی هند در سال 2013 به 1. 3 درصد رسید. تصور کنید که در یک اتاق با 100 نفر شرکت کننده نشسته اید و می دانید که تنها 3 نفر قبول خواهند شد.

دانشجوها 5 سال برای این آزمون برنامه ریزی می کنند تا موفق شوند. با وجود اینکه شانس موفقیت بسیار کم است اما افرادی که قبول می شوند جایزه داشتن یک شغل به عنوان حسابدار رسمی را خواهند داشت.