پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

آرامش ذهن / داستانک

روزی کشاورزی متوجّه شد ساعتش را در انبار علوفه گم کرده است. ساعتی معمولی امّا با خاطره ای از گذشته و ارزشی عاطفی بود. بعد از آن که در میان علوفه بسیار جستجو کرد و آن را نیافت از گروهی کودکان که در بیرون انبار مشغول بازی بودند مدد خواست و وعده داد که هر کسی آن را پیدا کند جایزه ای دریافت نماید.

 کودکان به محض این که موضوع جایزه مطرح شد به درون انبار هجوم آوردند و تمامی کپّه های علف و یونجه را گشتند امّا باز هم ساعت پیدا نشد. کودکان از انبار بیرون رفتند و درست موقعی که کشاورز از ادامۀ جستجو نومید شده بود، پسرکی نزد او آمد و از وی خواست به او فرصتی دیگر بدهد.
کشاورز نگاهی به او انداخت و با خود اندیشید، "چرا که نه؟
 به هر حال، کودکی صادق به نظر میرسد." پس کشاورز کودک را به تنهایی به درون انبار فرستاد. بعد از اندکی کودک در حالی که ساعت را در دست داشت از انبار علوفه بیرون آمد.
کشاورز از طرفی شادمان شد و از طرف دیگر متحیّر گشت که چگونه کامیابی از آنِ این کودک شد. پس پرسید، "چطور موفّق شدی در حالی که بقیه کودکان ناکام ماندند؟"

 پسرک پاسخ داد، "من کار زیادی نکردم؛ روی زمین نشستم و در سکوت کامل گوش دادم تا صدای تیک تاک ساعت را شنیدم و در همان جهت حرکت کردم و آن را یافتم."

ذهن وقتی که در آرامش باشد بهتر از ذهنی که پر از مشغله است فکر میکند. هر روز اجازه دهید ذهن شما اندکی آرامش یابد و در سکوت کامل قرار گیرد و سپس ببینید چقدر با هوشیاری به شما کمک خواهد کرد زندگی خود را آنطور که مایلید سر و سامان بخشید.

آرامش سنـگ یا آرامش بـرگ؟

مرد جوانی کنار نهر آب نشسته بود و غمگین و افسرده به سطح آب زل زده بود. استادی از آنجا می‌گذشت. او را دید و متوجه حالت پریشانش شد و کنارش نشست. مرد جوان وقتی استاد را دید بی‌اختیار گفت: “عجیب آشفته‌ام و همه چیز زندگی‌ام به هم ریخته است. به شدت نیازمند آرامش هستم و نمی‌دانم این آرامش را کجا پیدا کنم؟”
استاد برگی از شاخه افتاده روی زمین را داخل نهر آب انداخت و گفت: “به این برگ نگاه کن وقتی داخل آب می‌افتد خود را به جریان آن می‌سپارد و با آن می‌رود.”
 سپس استاد سنگی بزرگ را از کنار جوی آب برداشت و داخل نهر انداخت. سنگ به خاطر سنگینی‌اش داخل نهر فرو رفت و در عمق آن کنار بقیه سنگ‌ها قرار گرفت. استاد گفت: “این سنگ را هم که دیدی. به خاطر سنگینی‌اش توانست بر نیروی جریان آب غلبه کند و در عمق نهر قرار گیرد. حال تو به من بگو آیا آرامش سنگ را می‌خواهی یا آرامش برگ را؟!
” مرد جوان مات و متحیر به استاد نگاه کرد و گفت: “اما برگ که آرام نیست. او با هر افت و خیز آب نهر بالا و پائین می‌رود و الان معلوم نیست کجاست! لااقل سنگ می‌داند کجا ایستاده و با وجودی که در بالا و اطرافش آب جریان دارد اما محکم ایستاده و تکان نمی‌خورد. من آرامش سنگ را ترجیح می‌دهم!
” استاد لبخندی زد و گفت: “پس چرا از جریان های مخالف و ناملایمات جاری زندگی‌ات می‌نالی؟ اگر آرامش سنگ را برگزیده‌ای پس تاب ناملایمات را هم داشته باش و محکم هر جایی که هستی آرام و قرار خود را از دست نده.
” استاد این را گفت و بلند شد تا برود. مرد جوان که آرام شده بود نفس عمیقی کشید و از جا برخاست و مسافتی با استاد همراه شد. چند دقیقه که گذشت موقع خداحافظی مرد جوان از استاد پرسید: “شما اگر جای من بودید آرامش سنگ را انتخاب می‌کردید یا آرامش برگ را؟” استاد لبخندی زد و گفت:
“من در تمام زندگی‌ام خودم را با اطمینان به خالق رودخانه هستی و به جریان زندگی سپرده‌ام و چون می‌دانم در آغوش رودخانه‌ای هستم که همه ذرات آن نشان از حضور یار دارد از افت و خیزهایش هرگز دل آشوب نمی‌شوم. من آرامش برگ را می‌پسندم…”

آخرین بیسکویت ...

هنوز ۴۰دقیقه به پروازش مانده بود. مرد جوان به سمت فروشگاه کوچک فرودگاه رفت و یک مجله و یک بسته بیسکویت خرید تا خودش را سرگرم کند. در گوشه ای از سالن شلوغ فرودگاه نشست و شروع به خواندن مجله کرد،چیزی نگذشته بود که متوجه شد پیرمردی که کنارش روی صندلی نشسته، بدون اجازه او بسته بیسکویت را باز کرد و یک دانه از آن ها را خورد!

 مرد جوان از این حرکت پیرمرد سخت ناراحت شد اما چیزی نگفت و فقط یک بیسکویت از داخل جعبه برداشت و خورد. پیرمرد نیز سومین بیسکویت را برداشت!
 لبخندهای پیرمرد او را بیشتر عصبانی می کرد، مرد جوان در حالی که در دلش به پیرمرد بد و بیراه می گفت بیسکویت دیگری برداشت و خورد... پیرمرد آخرین بیسکویت را هم برداشت و نیمی از آن را خورد و نیمی دیگر را به پسر جوان تعارف کرد، اما مرد جوان دست پیرمرد را پس زد، زیر لب غرولندی کرد و وسایلش را برداشت تا سوار هواپیما شود.

 روی صندلی هواپیما نشست ولی هنوز به بی ادبی و پررویی پیرمرد فکر می کرد،مجله را داخل کیفش گذاشت و سعی کرد دیگر به این قضیه فکر نکند اما در کمال تعجب دید یک بسته بیسکویت داخل کیفش قرار دارد. در واقع در تمام مدت او بوده است که از بیسکویت های پیرمرد خورده بدون هیچ اجازه ای!

 او بار دیگر اسیر پیش داوری هایش شده بود، اما این بار فرصتی برای عذرخواهی نداشت.
شما چقدر پیش داوری می کنید؟!

شبکه مخابراتی در کوله پشتی

طی یک حرکت بسیار جالب از سوی یکی از اپراتورهای بزرگ ایالات متحده آمریکا، یک مجموعه کامل از تجهیزات لازم برای راه اندازی یک شبکه تلفن همراه درون یک کوله پشتی جای گرفته، که برای راه اندازی شبکه تلفن همراه در مواقع اضطراری مناسب می‌باشد.شرکت مخابراتی ودافون (Vodafone) اعلام کرده که توانسته تمامی امکانات لازم برای راه اندازی یک شبکه مخابراتی را در یک کو له پشتی که تنها در حدود دوازده کیلوگرم وزن داشته جای دهد. راه اندازی این شبکه مخابراتی تنها به ده دقیقه زمان احتیاج دارد و توانایی برقراری  پنج ارتباط تلفنی نسل دوم (2G) و هزاران پیامک را در آن واحد دارا می‌باشد. برد این شبکه فراهم آمده توسط این وسیله در حدود یکصد متر بوده و از طریق ارتباط ماهواره ای به شبکه مخابراتی متصل می‌شود. لازم به ذکر است که این کوله پشتی مدل قابل حمل تر نسخه یکصد و ده کیلو گرمی‌ای که در حادثه هاوایی مورد استفاده قرار گرفت می‌باشد. نسخه سنگین‌تر می‌تواند  در حدود چهارصد و پنجاه هزار تماس همزمان به همراه 1.4 میلیون پیامک را با برد تقریبی پنج کیلومتر در اختیار بگذارد. زمان راه اندازی این دستگاه در حدود یک دقیقه بوده و قابلیت حمل با هواپیما را نیز دارد

استفاده از این شبکه های همراه قابل حمل در هنگام وقوع  حوادث طبیعی و غیر طبیعی می‌تواند جان عده کثیری را نجات داده و عده کثیر دیگری را از نگرانی نجات دهد.

منبع: Wall Street Journal

فیس بوک واتس آپ را خرید!

حتما تا یه‌حال نام اپلیکیشن WhatsApp به گوش شما خورده است یا از آن استفاده کرده‌اید. این اپلیکیشن فارغ از اکوسیستم بوده و قادر است ارتباط کاربران خود را بدون توجه به پلتفرم مورد استفاده برقرار کند. فیس‌بوک امروز اعلام کرد که طی توافق حاصل شده،WhatsApp را با مبلغی برابر 19 میلیارد دلار تصاحب کرد. 

در ماه‌های اخیر محبوبیت اپلیکیشن WhatsApp از سرویس چت فیس‌بوک بیشتر شده بود، از این‌رو فیس بوک نیز برای بهره‌گیری از این توانایی این اپلیکیشن را از آن خود کرد.

در حال حاضر WahtsApp‌دارای 450 میلیون کاربر است که اغلب این کاربران از پلتفرم‌های مطرح حال حاضر صنعت ابزارهای‌هوشمند استفاده می‌کنند که شامل اندروید، iOS، ویندوزفون و بلک‌بری است. این اپلیکیشن برای برخی از کاربران تلفن‌های سری آشا و سیمبین نوکیا نیز در دسترس است.

فیس‌بوک با انجام این خرید به این نکته اشاره کرده است که این اپلیکیشن یک محصول ارتباطی و پیام‌رسان است و در نتیجه خرید آن به‌معنای تعطیلی سرویس چت فیس‌بوک نیست و این بخش همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد. جن‌کاوم، مدیرعامل و موسس WhatsApp به هیئت‌مدیره‌ی فیس‌بوک خواهد پیوست.

مارک‌زاکربرگ در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

WhatsApp در حال پیوستن به شبکه ی ارتباطی یک میلیارد کاربر فیس بوک است. سرویسی که قادر به دستیابی به چنین ظرفیت بزرگی باشد، بسیار ارزشمند است. برای مدت مدیدی است که من جن را می‌شناسم و از پیوستن وی به تیم فیس‌بوک بسیار خوشحال هستم. مطمئنا همکاری با وی منجر به ارتباط بیشتر صنعت ابزار‌های قابل حمل خواهد شد.

 

ادامه مطلب ...

کدام خودروهای پرفروش داخلی باکیفیت‌ترند؟

رده‌بندی باکیفیت‌ترین خودروهای پرفروش داخلی از نظر مشتریان اعلام شد. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نتایج یک نظرسنجی در این زمینه را منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نتایج نظرسنجی این شرکت از مشتریان درباره با کیفیت‌ترین خودروهای داخلی عرضه شده در بازار در سطح قیمتی 20 تا 40 میلیون تومان را منتشر کرد.

بر این اساس خودرو پارس تندر با کسب 737 امتیاز از هزار امتیاز با کیفیت‌ترین خودرو داخلی در این سطح قیمتی بوده است. پس از آن تندر 90 تولیدی ایران خودرو و پارس خودرو با کسب 731 امتیاز از هزار امتیاز با کیفیت‌ترین خودرو داخلی عرضه شده در بازار در شش ماهه نخست امسال بوده است.

پس از آن پژو 206 صندوق‌دار با کسب 718 امتیاز، جک با کسب 714 امتیاز، توجوی با کسب 690 امتیاز و پژو 206 با کسب 688 امتیاز با کیفیت‌ترین خودروهای داخلی عرضه شده در بازار بوده‌اند.

بعد از این خودروها سورن با کسب 685 امتیاز، ام.وی.ام 530 با کسب 684 امتیاز، ام.وی.ام 315 با کسب 675 امتیاز، لیفان 620 با کسب 673 امتیاز، رانا با کسب 671 امتیاز، سمند معمولی با کسب 663 امتیاز، سمند EF7 با کسب 663 امتیاز، پژو 405 با کسب 648 امتیاز و پژو پارس با کسب 646 امتیاز باکیفیت‌ترین خودروهای عرضه شده در بازار از دید مشتریان بوده‌اند. 
ادامه مطلب ...

خرگوش و ژاپن

اگر وارد این جزیره شده و چیزی به عنوان غذا به خرگوش ها تعارف نکنید، باید عواقب آن را بپذیرید که ممکن است شامل حمله ناگهانی صدها خرگوش باشد!

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیلی میل، جزیره اوکونوشیما که معروف به جزیره خرگوش ها شده وسط آب قرار گرفته و در جنگ جهانی دوم به عنوان مکانی مخفی برای ارتش ژاپن بکار گرفته شد.


اما به دلیل وجود خرگوش‌های وحشی در جزیره و زاد ولد زیاد آنها تعدادشان از ساکنان بیشتر شده و هر چند منطقه ای توریستی است اما بعضی مواقع مانند آنچه در تصاویر می بینید، ممکن است خطرناک باشد.

اینجا جایی است که از 1929 تا 1945 میلادی بیش از 6 هزار تن گاز سمی برای استفاده نظامی توسط ژاپنی ها ساخته شد، از نقشه ها برای 16 سال محو شد و 5 نوع گاز شیمیایی که ساخته شد، ژاپنی ها در جنگ علیه چینی ها بکار بردند.

شایعات می گویند خرگوش‌ها به جزیره آورده شدند تا گازهای شیمیایی روی آنها تست شود و بعد نسل های بعد از آنها ساکنان اصلی جزیره شدند!

شایعه ای دیگر می گوید دانش آموزان در سال 1971 در سفری به جزیره تعداد 8 خرگوش در جزیره رها کردند و رفتند و خرگوشها به سرعت زاد و ولد کردند.

حالا توریستها وارد این جزیره به مساحت دو و نیم مایلی شده تا از نزدیک خرگوشها را ببینند.

  ادامه مطلب ...