پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

وقتی آزاده زارعی «باران» همه را غافلگیر می‌کند


سریال «آوای باران» به کارگردانی «حسین سهیلی‌زاده» مدتی است که هر شب از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود و با توجه به ماجرای دراماتیکی که دارد توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.


یکی دیگر از موارد مورد توجه در این سریال، استفاده «سهیلی‌زاده» از بازیگران و چهره‌های جدید است که توانسته‌اند در مقابل چهره‌های باسابقه‌تر تلویزیون خوب عمل کنند.

حصار شگفت‌انگیز دور یک ویلا

«آزاده زارعی» بازیگر نقش باران یکی از این بازیگران جدید است که ماجراهای سریال حول محور شخصیت او می‌گردد.

زارعی متولد ۱۰ خرداد سال ۱۳۶۸ است و کارگردانی خوانده. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگو با این بازیگر خوش آتیه است:



  ادامه مطلب ...

قلیان با طعم فوتبال


در حاشیه لو رفتن فاکتور یک میلیونی قلیان برای تیم ملی امید!





کاهش وزن با نوشیدنی ها


راز کاهش وزن، این نیست که تنها به محتویات بشقاب غذا نگاه کنید. نوشیدنی های محبوب زیادی هستند که بخاطر وجود کربوهیدرات فراوان، کار را خراب می کنند. برخی آبمیوه ها و نوشابه های انرژی زا از این جمله هستند. اما در این مطلب قصد داریم به معرفی پنج نوشیدنی مطلوب و خوش طعم بپردازیم که به کاهش وزن شما کمک شایانی می کنند


۱- آب
همه می دانیم آب یکی از بهترین عوامل کمک به کاهش وزن است. اما شاید با خود بگویید: «نمی شود که همیشه آب نوشید!» شاید حرف شما صحیح باشد. اما اگر می خواهید نوشیدنی شما علاوه بر سلامتی منجر به افزایش وزنتان نشود، آب گزینه ای عالی است. می توانید برای تنوع بخشیدن به طعم آب، چند قطره از یک لیمو را در آن بچکانید. حتی ترکیب مقداری آب گوجه فرنگی با آب نیز می تواند نوشیدنی ای سالم، خوش طعم و گوارا باشد. امتحانش کنید.

  ادامه مطلب ...

بیشترین برنامه های دانلود شده در سال 2013

طبق آمار های منتشر شده در مورد بیشترین برنامه های دانلود شده افرادی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کردند درسال ۲۰۱۳ بیشتر از هر برنامه ی دیگری به دنبال آنتی ویروس بوده اند و این در حالی است که کاربران سیستم عامل Mac بیشتر به دنبال برنامه های گرافیکی و موزیک بوده اند .

به نظر شما دلیل این موضوع چه می تواند باشد ؟ آیا کاربران ویندوز از امنیت سیستم عامل شان راضی نیستند ؟ یا به نظر شما چون افراد بیشتر با این سیستم عامل کار می کنند به دنبال افزایش امنیت آن هستند ؟ کاربران Mac  احتمالا از امنیت آن راضی هستند که به سمت دانلود دیگر برنامه ها رفته اند؟ نظر شما در این باره چیست ؟

طبق این آمار ها برنامه ای که بیشترین دانلود را به خود اختصاص داده است Avast Free Antivirus با بیشتر از ۵۳ میلیون دانلود در طول سال ۲۰۱۳ برای سیستم عامل ویندوز و ۱ میلیون دانلود برای سیستم عامل Mac است.

در بخش زیر ما ۱۰ برنامه ی  برتر سال ۲۰۱۳ را  به تفکیک دو سیستم عامال ویندوز و Mac برای شما جمع آوری کرده ایم ، بخش اول مربوط به سیستم عامل ویندوز و بخش دوم مربوط به سیستم عامل Mac می باشد.

 

ادامه مطلب ...

«وایبر» و «واتس‌آپ» فعلا فیلتر نمی شود . . .


دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی با تاکید بر اینکه فیلتر شدن نرم افزارهای کاربردی موبایل مانند وایبر و واتس آپ و تانگو در دستورکار این کارگروه قرار دارد، گفت: براساس تصمیمی که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در زمان فیلتر کردن وی چت گرفته مقرر شد تا زمان تقویت نرم افزارهای مشابه داخلی، فیلتر شدن نرم افزارهای خارجی مذکور به تعویق بیفتد.
 
عبدالصمد خرم آبادی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی تاکنون تصمیمی برای فیلتر شدن نرم افزار وایبر که چند روزی است از سوی برخی کاربران مطرح می شود اتخاذ نکرده اظهار داشت: با تقویت نرم افزارهای مشابه داخلی و در صورتی که نرم افزارهای داخلی بتوانند نیازهای ارتباطی مردم را تأمین کنند موضوع فیلتر نرم افزارهای خارجی مجددا توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مورد بررسی قرار می گیرد.
   ادامه مطلب ...

دانلود نرم افزار آندرویدی آموزش قرائت قرآن کریم

این برنامه با آموزش نحوه قرائت کلمات و قوائد تجوید، یادگیری قرآن را برای تمام افراد در سطوح پایه و متوسط آسان می نماید.

برای دانلود برنامه و مشاهده محیط نرم افزار به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

ادامه مطلب ...

نبرد گوگل و اپل

نبردی جدید در دنیای موبایل‌ها آغاز شده است، اپل و گوکل خودشان را برای این جنگ آماده می کنند.

 

این دو غول دنیای تکنولوژی به سختی مشغول کار بر روی بهبود دستیارهای صوتی خودشان هستند. شما این دو دستیار صوتی را با نام‌های Siri و Google Now می‌شناسید. هر دو کمپانی در حال هزینه کردن میلیون‌ها دلار هستند تا دستیارهای صوتی آن‌ها به نحو هر چه بهتر زبان انسانی را متوجه شده و با انسان‌ها ارتباط برقرار کنند.

 

بر خلاف Siri، دستیار Google Now نیازهای کاربر را با خواندن ایمیل‌ها و تقویم آن پیش بینی می کند.گوگل تصور می کند که این بهترین شیوه در فهم زبان انسان‌ها در دنیای واقعی است. این دستیار صوتی علاوه بر گوشی‌های موبایل نقش بسیار مهمی را در گوگل گلس، ساعت‌های هوشمند، ماشین‌ها و خانه‌ها بازی خواهد کرد.

 

اما اپل نمی‌تواند از شیوه گوگل استفاده کند زیرا بیشتر ایمیل‌ها در دستان گوگل هستند و به طور حتم گوگل به اپل اجازه استفاده از آن‌ها را نمی‌دهد، این می‌تواند خرید کمپانی Topsy را توسط اپل توجیه کند، کمپانی Topsy به صفحات اجتماعی بسیاری از کاربران دسترسی دارد و به گفته مدیر عامل Topsy اپل از دیتاهای این کمپانی برای بهبود کارکرد سیری به خوبی می‌تواند استفاده کند.

در حال حاضر بر طبق تحقیقاتی که انجام گرفته تنها 15 درصد کاربران از دستیار صوتی Siri استفاده می‌کنند و به همین خاطر اپل مجبور است تا این دستیار صوتی را مفیدتر و قابل استفاده تر کند.

 

این دو دستیار صوتی در حال حاضر در ابتدای راه خودشان هستند و به نوعی یک تکنولوژی نوپا به حساب می‌آیند، به طور حتم 4 یا 5 سال آینده شاهد پیشرفت در این دو دستیار صوتی خواهیم بود و حتی امکان این وجود دارد که این دو دستیار صوتی کارهایی برای ما انجام دهند که در زمان حال ما تصور آن را هم نمی‌توانیم داشته باشیم.

  ادامه مطلب ...

افزایش سرعت اینترنت با چند کلیک

مایکروسافت نزدیک به ۲۰٪ از پهنای باند اینترنت کاربر برای فعالیت‌هایی مانند بروز رسانی ویندوز رزرو کرده است. شما می‌توانید این ۲۰٪ را به پهنای باند خود بازگردانید. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

گام نخست: بر روی استارت کلیک کرده و Run را اجرا نمایید.

گام دوم: در پنجره Run، عبارت gpedit.msc را تایپ نموده و کلید اینتر را بفشارید. با این دستور، پنجره ویرایش پالیسی‌های ویندوز باز خواهد شد.

گام سوم: در پنجره پالیسی، مسیر زیر را دنبال کنید:

Local Computer Policy > Computer Configuration > Administrative Templates

گام چهارم: در این بخش، Network را انتخاب نموده و سپس بر روی QQS Packet Schedulerکلیک کنید.

گام پنجم: حالا باید گزینه بر روی Limit Reservable Bandwidth دابل‌کلیک کنید.

گام ششم: با باز شدن پنجره، مشاهده می‌کنید که عبارت پیکربندی نشده (Not Configured) درج شده است. اما حقیقت این است که در تب Explain، به صورت پیش‌فرض Packet Scheduler نزدیک به ۲۰٪ از پهنای‌باند را محدود کرده است.

گام هفتم: برای باز گرداندن ۲۰٪، ابتدا باید Reservable Bandwidth را در حالت Enabled قرار دهید و سپس مقدار آن را برابر صفر کنید. این کار باعث می‌شود، ویندوز پهنای باندی برای خود رزرو نکند.

ادامه مطلب ...

مردی که در حمام زنانه کار می‌کرد!

آیا داستان مردی را که در حمام زنانه کار می کرد را شنیده اید؟ مردی که سالیان سال همه را فریب داده بود نصوح نام داشت.

نصوح مردى بود شبیه زنها ،صدایش نازک بود صورتش مو نداشت و اندامی زنانه داشت او مردی شهوتران بود با سواستفاده از وضع ظاهرش در حمام زنانه کار مى کرد و کسى از وضع او خبر نداشت او از این راه هم امرارمعاش می کرد هم ارضای شهوت. گرچه چندین بار به حکم وجدان توبه کرده بود اما هر بار توبه اش را می شکست.

او دلاک و کیسه کش حمام زنانه بود. آوازه تمیزکارى و زرنگى او به گوش همه رسیده و زنان و دختران و رجال دولت و اعیان و اشراف دوست داشتند که وى آنها را دلاکى کند و از او قبلاً وقت مى گرفتند تا روزى در کاخ شاه صحبت از او به میان آمد. دختر شاه به حمام رفت و مشغول استحمام شد.  ادامه مطلب ...

خواهش (قیصر امین‌پور)

می‌خواهمت چنان که شب خسته خواب را
می‌جویمت چنان که لب تشنه آب را

محو توام چنان که ستاره به چشم صبح
یا شبنم سپیده‌دمان آفتاب را

بی‌تابم آن‌چنان که درختان برای باد
یا کودکان خفته به گهواره تاب را

بایسته‌ای چنان که تپیدن برای دل
یا آن‌چنان که بال پریدن عقاب را

حتی اگر نباشی، می‌آفرینمت
چونان که التهاب بیابان سراب را

ای خواهشی که خواستنی‌تر ز پاسخی
با چون تو پرسشی چه نیازی جواب را