پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

واتس اپ چیست؟

بهترین نرم افزار موبایل در زمینه ارتباطات ( ارسال پیام ) بهترین عنوانی است که می توان برای این برنامه به کار برد. عنوانی که این نرم افزار چندین سال است که در جهان آن را یدک می کشد . با این برنامه قطعا با SMS های معمولی خداحافظی می کنی!

پشتیبانی این برنامه از بسیاری از گوشی ها یکی از بزرگترین مزیت های آن است. با این نرم افزار به راحتی و با بیشترین سرعت می توانید به دوستانتان پیام ( متن ، عکس ، صدا ، تصویر ) بفرستید و در هزینه خود بیش از 100 برابر صرفه جویی کنید!!!

برای دریافت پیام نیاز به باز کردن واتس اپ نیست، این برنامه به طور دائم در پس زمینه گوشی شما باز است و هر وقت برای شما پیامی بیاید به شما خبر می دهد ! همانند sms های معمولی شما اما با امکانات و سرعتی فوق العاده‌تر قبل از اینکه به مزایای واتس اپ بپردازیم ذکر 2 نکته الزامی است:

نکته ۱: واتس اپ برای کار کردن (ارسال و دریافت اس ام اس) نیاز به اینترنت دارد ، فرقی نمی‌کند چه اینترنتی و با چه سرعتی ! زیرا مصرف اینترنت آن به قدری کم است که نسبت به هزینه‌های معمول اس ام اس‌ها ، تقریبا رایگان است !

نکته ۲: واتس اپ با شماره موبایل شما فعال می‌شود و استفاده از آن برای هر شماره تا ۱ سال رایگان است و برای سال‌های بعد ، باید با هزینه ای بسیار ناچیز تمدید شود. البته با این استثنا که برای گوشی های اپل ( آیفون ) ، این نرم افزار نیاز به تمدید ندارد و فقط خود نرم افزار را اگر بخواهید اورجینال و اصلی باشد باید خریداری کنید واتس اپ نام این برنامه فوق العاده است . برنامه ای که سروصدای زیادی در جهان و مخصوصا برای کسانی که اس ام اس‌های خارج از کشور دارند کرده است .

از جمله مزایای واتس اپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- پشتیبانی از سیستم عامل‌های زیر:

سیستم عامل Symbian S60 ( اکثر گوشی‌های NOKIA)

سیستم عامل Symbian S40 ( برخی از گوشی های NOKIA و SAMSUNG و SONY ERICSSON)

سیستم عامل Android ( بسیاری از گوشی‌های HTC و SAMSUNG ، MOTOROLA , SONY ERICSSON )

سیستم عامل iOS ( گوشی‌های APPLE IPHONE )

سیستم عامل Windows Phone ( تعدادی از گوشی‌های NOKIA و SONYERICSSON و HTC )

سیستم عامل Blackberry

2- مصرف دیتای اینترنت فوق العاده کم

3- بدون نیاز به ساختن اکانت ( فعالسازی با شماره خط شما که منحصرا برای شماست !)

4- اجرای خودکار برنامه و بی نیاز به باز کردن برنامه به صورت دستی

5- ارسال و دریافت اس ام اس با بیشترین سرعت ممکن و نمایش Delivery آن

6- قابلیت فرستادن صدا ، تصویر ، فیلم

7- دارای شکلک‌های خندان بسیار زیبا همانند مسنجر‌های کامپیوتر

8- قابلیت به اشتراک گذاشتن مکان خود برای دوستان و نمایش دقیق آن روی نقشه

9- امکان چت گروهی و ساختن گروه های ویژه

10- امکان فرستادن پیام به گروهی از افراد

11- شناسایی و نمایش خودکار کسانی که در لیست مخاطبان ( Contacts ) شما این نرم افزار را روی گوشی خود نصب کرده اند.

منبع: www.whatsapps.ir

شکار دختران در شب های بارانی

دو پسر شیطان صفت که در شب های بارانی دختران را قربانی نیت شیطانی خود می کردند با تایید حکم اعدامشان به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از سال 1390 و همزمان با طرح شکایت های مشابه در دستور کار تیم قضایی پلیسی استان گیلان قرار گرفت.

بررسی های ماموران نشان می داد دو پسر جوان در پوشش مسافربر اقدام به سوار کردن زنان و دختران کرده و در ادامه با قفل کردن درهای خودرو، قربانیان خود را مورد آزار و اذیت قرار می دادند.

با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری دو پسر متجاوز در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان با سرنخ هایی که از متجاوزان به دست آورده بودند آنها را دستگیر کردند.

با دستگیری دو پسر شیطان صفت بازپرس ویژه ای برای این پرونده تعیین و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

مجرمان در ابتدا منکر هر گونه جرمی شده اما در ادامه لب به اعتراف گشوده و به آزار و اذیت هشت زن و دختر اعتراف کردند.

دو پسر متجاوز درباره شگرد خود به بازپرس پرونده گفتند در شب های بارانی در خیابان پرسه زده و دخترانی که منتظر تاکسی بودنددر پوشش مسافربر سوار می کردیم، سپس قفل کودک خودرو را فعال کرده و با تهدید قربانیان ر به محلی خلوت برده و مورد آزار و اذیت قرار می دادیم.

در ادامه دو پسر متجاوز در دادگاه کیفری استان گیلان محاکمه و به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شدند.

با تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور صبح روز پنجشنبه حکم با انجمن مقدمات قانونی اجرا شده و متجاوزین به دار مجازات آویخته شدند.

بنیامین بهادری عزادار شد

همسر خواننده صاحب نام موسیقی پاپ کشورمان بر اساس سانحه تصادف جان خود را از دست داد.

به گزارش مهر، نسیم حشمتی همسر بنیامین بهادری خواننده جوان موسیقی پاپ در اثر سانحه تصادفی که در یکی از خروجی های اتوبان همت رخ داد دار فانی را وداع گفت.
 
در این سانحه رانندگی آسیبی به بنیامین بهادری وارد نشده اما متاسفانه همسر وی جان خود را از دست داده است.
 
تعدادی از خوانندگان موسیقی پاپ از جمله محسن چاووشی در صفحه‌های شخصی اینترنتی خود با بنیامین بهادری ابراز همدردی کرده اند.  

"وی‌چت" هم فیلتر شد


برخی از منابع آگاه خبر داده‌اند اپلیکیشن موبایلی وی‌چت در بسیاری از آی‌اس‌پی‌ ها از جمله مخابرات، مبین‌نت و ایرانسل فیلتر شده است. 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، گفته می‌شود این اقدام بر اساس مصوبه جلسه اخیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه (شورای فیلترینگ) انجام شده است و تا 48 ساعت آینده پروسه فیلترینگ در همه آی‌اس‌پی‌ها تکمیل خواهد شد. 
 
یک منبع آگاه دیگر در شرکت زیر ساخت نیز خبر فیلترینگ وی‌چت را تائید کرده است. 
 
گفتنی است، وی‌چت یک شبکه اجتماعی موبایل‌ بنیان است که توسط شرکت tencent چین طراحی و ساخته شده و بیش از 300 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

صعود 12 پله‌ای فوتبال ایران در دنیا


تیم ملی فوتبال ایران با 12 پله صعود در رده 33 رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال قرار گرفت و همچنان عنوان برترین تیم قاره آسیا را حفظ کرد.



جدیدترین رده‌بندی تیم‌‌های جهان که اختصاص به 28 نوامبر تا 19 دسامبر (7 تا 28 آذر 92 ) دارد امروز (پنج‌شنبه) اعلام شد که مطابق آن تیم کشورمان با کسب 720 امتیاز با صعود 12 پله‌ای در رده 33 جهان ایستاد. تیم تحت امر کارلوس کی‌روش که ماه گذشته میلادی در رده 45 ایستاد و ‌حتی از سد «سامورایی‌های آبی»‌ (تیم ملی ژاپن) عبور کرد و برترین تیم قاره آسیا شناخته شد، در ماه اخیر نیز همین جایگاه را حفظ کرد و به عنوان برترین تیم قاره کهن معرفی شد.

در سطح این قاره ژاپن، کره جنوبی و استرالیا به ترتیب با 638 ، 577 ، 565 امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم هستند.

همچنین در رنکینگ فیفا تیم‌ ملی اسپانیا با 1507 امتیاز همچنان برترین تیم دنیاست. آلمان و آرژانتین نیز در رده‌های دوم و سوم هستند.

پرجستجوترین واژه های جهان در سال 2013 در گوگل


شرکت گوگل که بزرگ ترین موتور جستجوی اینترنتی در جهان است، 10 نام پرجستجوی سال 2013 از این موتور جستجو را معرفی کرد.


که در صدر این لیست نام نلسون ماندلا رهبر فقید جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی قرار دارد که اخیرا و کمتر از دو هفته پیش در اثر عارضه عفونت شدید ریوی در 95 سالگی چشم از جهان فروبست.


گوگل اعلام کرده مرگ ماندلا رقم جستجوی او در این موتور جستجو را به طور بی سابقه ای افزایش داده است و کاربران بیشتر به دنبال خواندن زندگی نامه و جزییات مراسم تدفین او بوده اند.

  ادامه مطلب ...

بیاید با حیوانات مهربان باشیم!

این روزا خیلیامون قبل اینکه بیایم بیرون مراجعه میکنیم به سایتای هواشناسی و اخبار و… فقط واسه اینکه لباس مناسب با اون روز رو بپوشیم.
خیلی وقتا هم شکایت داریم از سرمای هوا و بارون ناگهانی و یه وقتایی هم از اینکه هیچ سرپناهی نیست واسه در امون موندن از دست بارون.کنار ما، تو همین شهر، تو همین گذرگاه های پیاده رو که روزی چندین بار ازشون عبور میکنیم یه سری موجودات دیگه هم دارن زندگی میکنن. گربه ها! شاید خیلی وقتا به چشم نمیان و ساده میگذریم از کنارشون ولی مثل ما سردشون میشه، گشنشون میشه.یه وقتایی واسه گرم تر کردن خودشون یه مدت کوتاهی رو پناه میگیرن زیر ماشینتون، کار سختی نیست اگه قبل اینکه میخواین ماشین رو روشن کنید یه نگاه گذرا بندازین به پشت لاستیکای ماشینتون تا اگه اون حیوون اونجاست خبردار شه و دچار جراحتی نشه یا اصلا” اگه با ماشین کاری ندارین چه خوبه اون بیچاره مدت بیشتری گرم بمونه.

یه وقتایی هم بعد غذا خوردنتون، یه جوری که کوچه و محلتون کثیف نشه باقی غذاتون رو بریزید واسه گربه های بیچاره. باور کنید همون غذایی که من و شما بهش به چشم پسماند و آشغال نگاه میکنیم میتونه سیرشون کنه. تازه اینجوری از گشنگی نمیان کیسه زباله ها رو پاره کنن تا بلکه چیز قابل خوردنی پیدا کنند. بهش فکر کنید.

  ادامه مطلب ...

شب چله


دیر زمانی است که مردمان ایرانی و بسیاری از جوامع دیگر، در آغاز فصل زمستان مراسمی را برپا می‌دارند که در میان اقوام گوناگون، نام‌ها و انگیزه‌های متفاوتی دارد. در ایران و سرزمین‌های هم‌فرهنگ مجاور، از شب آغاز زمستان با نام «شب چله» یا «شب یلدا» نام می‌برند که همزمان با شب انقلاب زمستانی است. به دلیل دقت گاهشماری ایرانی و انطباق کامل آن با تقویم طبیعی، همواره و در همه سال‌ها، انقلاب زمستانی برابر با شامگاه سی‌ام آذرماه و بامداد یکم دی‌ماه است. هر چند امروزه برخی به اشتباه بر این گمانند که مراسم شب چله برای رفع نحوست بلندترین شب سال برگزار می‌شود؛ اما می‌دانیم که در باورهای کهن ایرانی هیچ روز و شبی، نحس و بد یوم شناخته نمی‌شده است. جشن شب چله، همچون بسیاری از آیین‌های ایرانی، ریشه در رویدادی کیهانی دارد.



   ادامه مطلب ...

افزایش خانه های مجردی در تهران

«سوییت 60 متری، با امکانات کافی، فقط به مجردها! » « 50متر، زیرزمین، فقط مجرد خانم، ترجیحا دانشجو! » پشت شیشه های بزرگ، چشم هایشان درشت می شود و خیره به دنبال خانه هایی که فقط قرار است، محل زندگی یک نفر باشد.

به گزارش خبر آنلاین،حالا مرد یا زن بودنش دیگر نظر مالک است و هفت خانی که باید مستاجر از آن رد شود، که آیا به مجرد خانه اش را اجاره می دهد، یا نه؟ هرچند برخورد همه مشاوران املاک به یک صورت نیست، بستگی به بافت منطقه ای که متقاضی برای سکونت انتخاب می کند، رفتارها متفاوت است. بررسیهای میدانی خبرآنلاین، نشان می دهد تقریبا در تمام مناطق تهران، به خصوص محله های پرجمعیت تر، اجاره و رهن خانه های مجردی، بدل رویه عادی شده است. رویه ای که نشان می دهد زندگی مجردی، یا تک نشینی در تهران، افزایش یافته.


مثلا در محله ای واقع در شرق تهران، پشت ویترین املاکی های حوالی میدان امام حسین، پرشده است از خانه هایی که بی شباهت به خوابگاه دانشجویی نیست، اما فقط به مردها اجاره داده می شود. با بهایی کمتر از خانه های مستقل، اما تقاضای بالای مردهای مجرد سبب شده است ، تا اغلب خانه های کلنگی این محدوده، به این شکل اجاره داده شود. هرچند املاکی ها معتقدند که این منطقه برای زنانی که دنبال خانه های مجردی هستند، مناسب نیست و حتی پرسیدنش را هم چندان مناسب نمی دانند.


اما زنان هم سهم کمی در افزایش میزان تک نشینی در خانه های مجردی ندارند، هرچند همه نمی توانند یک آپارتمان اجاره کنند و برخی به پانسیون های دانشجویی می روند و با اجاره ماهی 600هزارتومان در حوالی خیابان آرژانتین، که بیش از دیگر مناطق شهر از این دست اقامت گاه ها برای خانم ها دارد، و دادن بهای ودیعه ای حدود همین مبلغ، می توانند ساکن شوند. هرچند اتاق های چند نفره هم یافت می شود، اما مسلم است که تنهایی آن هم در چهاردیواری که فقط خودت هستی و خودت، به مراتب بهتر است از زیستن کنار آدم هایی که هیچ از آداب و رفتارشان نمی دانی. این را دختر جوانی می گوید که برای کارکردن به تهران آمده است. کارش را دوست دارد، اما دوری از خانواده هم چندان آسان نیست. او که خانه موردنظرش را نیافته است، ترجیح داده زیرسایه پانسیونی زیست کند، تا حداقل مشکلاتی را که برای یافتن سوییتی تک نفره داشت، پیدا نکند.


ولی زحمت یافتن خانه برای تک نشینی، بیشتر بر عهده مشاوران املاک است. مشاوران املاک منطقه هایی که اغلب ساکنانش را قشر متوسط و میانه جامعه تشکیل می دهند، اما با این مساله راحت تر کنار آمده اند، به طوری که به قول خودشان یک « فایل» جدا برای خانه های مجردی دارند. بالارفتن آمار خانه های مجردی هرچه هم که باشد، برای املاکی ها بیش از همه سودآور است، آن هم در شرایطی که برخی افراد «خاص» حاضرند بیش از اجاره بها را بپردازند، برای اینکه مکانی شیک، در محوطه ای آرام و دنج را اجاره کنند. جایی که دیگر همسایه ها سرشان به کار خودشان است و سرک به آپارتمان کناری نمی کشند. مانند خانه های کنار هم و تودرتوی پایین شهر نیست که خریدن نان هم نقل مجالس همسایه هاست.


از کارگران مهاجر تا خارجیهای تک زی


آنقدر تفاوت میان خیابان های این شهر وجود دارد، که انگار نه انگار همه تکه ای از پازل یک شهر هستند. جنوب شهر، پاتوق کارگران مهاجری است که تنها به دنبال جای خوابی هستند، تا شب را به صبح برسانند و صبح علی الطلوع راهی کار شوند. درآمدشان هم به زحمت کفاف مخارج خانواده ای را می دهد، که چشم به راه دست چروکیده از کار مردانی هستند که نان آور خانه اند. اغلب این کارگران برای کارهای فصلی از شهرستان های دور و نزدیک به تهران می آیند و در خانه هایی ساکن می شوند، با اجاره بهای اندک. در جامعه تک نشین و مجردزی تهران، اینها هم به حساب می آیند. هرچند هنوز آمار دقیقی از تفکیک این افراد با آنها که مجردنشین هستند و اقامت کوتاه مدت ندارند، صورت نگرفته است.


اما در بالای شهر خبری از کار و کارگری نیست. بلوار آفریقا (جردن)، یکی از همان منطقه هاست. خیابانی پرحاشیه که از گذشته هم به یکی از پاتوق های تهران معروف بوده است. خیابانی که همه برای دور دور و گردش شبانه از دیرباز به آنجا می رفتند. حالا مشاوران املاک می گویند که در این منطقه خانه ها حتی یک روزه هم اجاره داده می شود. اتفاقی که تنها در منطقه های ویژه دیده می شود و مسلما حتی برخی از این خبر اطلاع هم ندارند. مرد جوان که یکی از مشاوران املاک است، با لبخند می گوید: «اینجا خونه مجردی فراوونه. مشکلی هم پیش نمیاد. تنها یکی دوبار پیش اومده، اونم به دلیل مسائل مالی بوده. » تک نشینان جردن، برای اقامت کوتاه مدت که از یک روز شروع می شود و شبی حدود300هزارتومان به بالاست، آن هم در خانه های مبله، بیشتر متقاضیان، مردان هستند. درحالی که برای اقامت های طولانی، زنان بیشتر متقاضی هستند. اما در این منطقه به دلیل خوش آب و هوا بودنش، برخی از مردهای فرنگی هم ساکن هستند، که اتاقی مبله برای اقامت کوتاه مدت را به هتل ترجیح می دهند.


حتی در آگهی های درج شده در روزنامه هم اغلب منطقه های مرکزی، شمال، شرق و غرب دیده می شود و برای جنوب شهری ها گویا این شهر، چندان هم شهر نیست. صاحب خانه خانم است، با دختری که متقاضیان اجاره را یکی یکی بررسی می کند . از مرد مجردی که قبلا ساکن اینجا بود، رضایت نداشتند. ماه آخر اجاره اش را هم نداد و رفت. همین باعث شده است که حالا کمی بیشتر احتیاط کنند. پیرزن می گوید: «همین که می بینند از مرد خبری نیست و با یک پیرزن طرف هستند، دیگر دبه می کنند و آنقدر چانه می زنند که گاهی ازاجاره دادن پشیمان می شوم.» حالا خانم جوانی را یافته اند که خانه را برای آرایشگاه می خواهد، جایی حوالی پیچ شمیران، محله ای در مرکز تهران، پیرزن هم می گوید: «همین که زن است، خیالم راحت است. من هم دختر مجرد در خانه دارم.»


در جنوب کارگران در گرما و سرما مشغول کارند و در شمال، کنار شومینه روی مبل لم داده اند و به دوردست ها می اندیشند. اینها همه تفاوت آدم های شهری ست که گم شده است در هیاهوی جنوب و سکوت شمالش. شهری که نه در دارد و نه دروازه و همه آنهایی که مجذوبش شده اند را در خود فرو می دهد. از کارگران فصلی گرفته تا آنهایی که به سودای زندگی در شهری بزرگ، ساکن پایتخت شده اند.