پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

چرا سکسکه ؟


سکسکه طبیعی تنها یک تیک شنیداری است. در این حالت عصب فرنیک که عضلات دیافراگم را عصب دهی می‌کند، در هنگام دم یا فروبردن هوا دیافراگم منقبض و در هنگام بازدم یا بیرون دادن هوا دیافراگم شل می‌شود و در نهایت سکسکه که یک فعالیت عضلانی اسپاسمی و غیرارادی در دیافراگم است، رخ می دهد.  ادامه مطلب ...

بوی ماه مهر




بیا ز  شوق محبت در  طلیعه ی مهر                                  ترانه ساز  دل غمگسار  هم باشیم
کنون که بانگ صداقت ز لطف می آید                                بیا، بیا که در این دوره یار هم باشیم


به نام آنکه جان را فکرت آموخت                                       چراغ دل به نور جان بر افروخت

بار دیگر شمیم خوش ماه ( مهر آفرین و مهر افزای ) ( مهر ) به مشام می رسد.
همان گونه که فروردین نوید بخش حیات مجدد طبیعت است، مهر ماه یادآور شور و شعف و جوشش و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بینش است.

بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور را که مقارن با روز آغاز هفته ی دفاع مقدس است را بر دلاورمردان و شیرزنان ایران تبریک و تهنیت عرض می نماید.

آغاز سال تحصیلی جدید را به همه ی دانشگاهیان پر تلاش، استادان، دانشجویان، کارکنان و کارمندان صدیق و شریف و دانش آموزان خلاق و آینده ساز کشور تبریک و تهنیت عرض می نماید.

با امید به اینکه با اکسیر دانایی و توانایی مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را درنوردیم و با پیوند علم و ایمان و محصول خجسته ی آن ظفرمندانه به فتح قله های رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی و کامروانی ترفیع یابیم و ضمن التزام به مبانی انقلاب و نظام همسو و همنوا در جهت اهداف عالی ارزش های اسلامی با گام های مصمم و استوار،  ایران جاویدان را سرافراز و سربلند سازیم.


دانشگاه آزاد بدون دانشجو شد . . .


هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه فوق العاده چهارشنبه شب، رای به برکناری فرهاد دانشجو از ریاست این دانشگاه داد.

در این جلسه همچنین با رای مثبت اعضای هیات امنا، حمید میرزاده نیز به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد منصوب شد.

این جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد در دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی در دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

برکناری دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد و انتصاب میرزاده به سرپرستی این دانشگاه با 6 رای موافق در مقابل دو رای مخالف به تصویب رسید.

هیات امنای دانشگاه آزاد شامل اکبر هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، حمید میرزاده (سرپرست فعلی دانشگاه آزاد)، محمد محمدیان (رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها)، جعفر توفیقی (وزیر علوم)، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت)، فرهاد دانشجو (رئیس سابق و دبیر هیات امنا)، فریدون عزیزی (عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)، بهمن یزدی صمدی (استاد دانشگاه تهران و رئیس منطقه ۱۱ دانشگاه آزاد اسلامی).


شماره های حیاتی که هر مسلمان باید یداند!

 از دوران کودکی تا به حال علاقه زیادی به داشتن تقویم‌های کوچک و جیبی داشته‌ایم، نکته ای که سبب علاقه ما به این تقویم های زیبا و دوست داشتی شده است. علاوه بر اطلاعات فراوانی که در آن‌ها وجود دارد، درج شماره های کوتاه و ضروری در آخر تقویم‌هاست، از جمله کد کشورها و شهرهای مختلف که گاهی مورد نیاز است و برای بدست آوردن آن‌ها باید به این تقویم‌ها مراجعه کنیم.مواقع گناه در کنار کد شهرها و کشورها آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است، شماره‌هایی است که هر فردی باید آن‌ها را به خاطر بسپارد تا بتواند در مواقع ضروری از آن‌ها به خوبی استفاده کند، که در این میان، شماره‌هایی مانند (۱۱۸،۱۱۵،۱۱۰،۱۲۵) از اهمیت بسزایی برخوردار هستند و روزانه افراد زیادی با آن‌ها سر و کار دارند که همین جا برای همه شما یک آرزو می‌کنم و آن اینکه از میان این شماره های چهارگانه تنها با شماره ۱۱۸ کار داشته باشید و هیچ گاه در طول زندگی نیازی به تماس با بقیه شماره‌هایی که ذکر شد پیدا نکنید. 

این مطالب مقدمه ای کوتاه بود تا به معرفی برخی از شماره های ضروری در آیات الهی و نسخه موفقیتی که خداوند متعال

برای ما فرستاده است بپردازیم، شماره‌هایی که لازم است هر مسلمان آن‌ها را به خاطر داشته باشد و در تمامی لحظات از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کند.

ادامه مطلب ...

آیا نوت 3 توانایی تشخیص اثر انگشت دارد؟

سایت everleak چند دقیقه پیش فاش کرد، که سامسونگ قصد دارد از سرویس تشخیص اثر انگشت در گوشی ها و گجت های خود بهره ببرد.

ای کاش این 16 نکته را تو مدرسه بهمون یاد میدادند!

هر چقدر که از دوران مدرسه دور شده باشیم، چیزهایی هست که هر از گاهی باعث میشن که فکر کنیم: “آه…کاش اینو تو مدرسه بهم یاد داده بودن..” کاش به جای یکی از ساعت های زبان خارجه و ریاضی و فارسی، یک بار هم یه کلاس درباره ی زندگی کردن برگزار می شد. شاید هم هر از گاهی معلمی پیدا شده که سعی کنه حرف های خارج از درس بزنه…اما احتمالا ما حرفهاشون رو جدی نگرفتیم و ترجیح دادیم به جای فکر کردن به حرفهاش، به شیوه ی زندگی خودمون ادامه بدیم.

 

خیلی موارد هست که شاید دیر، ولی بالاخره روزی توی زندگی بهشون می رسیم. فکر کنید چقدر عالی می شد اگه توی سن کمتر اینها رو یاد می گرفتیم.

  

ادامه مطلب ...

طرز تهیه هویج عسلی

یه طعم جدید از هویج رو امتحان کنید! این نارنجی دوست داشتنی میتونه به جای یه خوراکی خیلی خوشمزه هم استفاده بشه. طعم هویج عسلی ایده ی جالبیه که رنگی رنگی براتون آماده کرده.

رنگی رنگی به فکر اینه که همون موادی که همیشه توی غذاهامون استفاده میکنیم رو با انواع روش ها و توی انواع خوراکی دوباره استفاده کنه.

    ادامه مطلب ...