پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

پیام تبریک رونالدو به تیم ملی ایران

اسطوره فوتبال برزیل صعود سه تیم آسیایی به جام جهانی 2014 برزیل را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رونالدو ستاره سال های نه چندان دور فوتبال برزیل به تیم های ایران، کره جنوبی و استرالیا برای صعود به جام جهانی 2014 برزیل تبریک گفت. او که از سوی فدراسیون فوتبال برزیل مسئول تبریک و خوش‌آمد گویی به کشورهای صعود کننده به جام جهانی انتخاب شده، در پیام خود آورده است: «به تیم های ایران، کره جنوبی و استرالیا برای صعود به جام جهانی برزیل تبریک می گویم. ما قول می دهیم از شما به گرمی استقبال کنیم، همانطور که شما (کره ای ها) در سال 2002 میزبان خوبی بودید.»

رونالدو سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی برزیل را در جام‌های جهانی 1998، 2002 و 2006 در کارنامه خود دارد.

پیام سید محمد خاتمی به مناسبت درگذشت استاد جلیل شهناز

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان درگذشت پیشکسوت موسیقی ایرانی «استاد جلیل شهناز» را به جامعه هنری کشور و دوستداران ایران تسلیت گفت. متن پیام تسلیت بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

استادی بزرگ و پاک‌سرشت جناب آقای جلیل شهناز که هنر این مرز و بوم را جلالت بخشید، نجیبانه و بی‌هیچ توقع جهان را بدرود گفت و جامعه هنری و اصحاب فضیلت و دوستداران ایران عزیز را سوگوار کرد.

این مصیبت را به همه هنرمندان و هنردوستان و به همه ارادتمندان آن گرامی مرد و به خصوص خانواده محترم او تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه حضرت پروردگار شادی روح آن فقید سعید سلامتی و شکیبایی بازماندگان معززش را مسألت دارم.

روانش شاد و یادش گرامی باد!

سید محمد خاتمی

27/3/1392

بحران در رادیولوژی کشور

عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران از ایجاد بحران در رادیولوژی کشور با توجه به بخشنامه وزیر بهداشت مبنی بر انجام سونوگرافی و رادیولوژی توسط پزشکان عمومی کشور خبر داد.

دکتر عبدالرسول صداقت در گفت‌وگو با مهر گفت: دو روز پیش وزیر بهداشت بخشنامه‌ای را مبنی بر مجاز بودن انجام سونوگرافی و گزارش رادیولوژی توسط پزشکان عمومی و غیرمتخصص رادیولوژی صادر کرده است که تبعات اجرای این بخشنامه بحران جدی را در رادیولوژی کشور به خصوص برای دستیاران رشته رادیولوژی ایجاد کرده است. وی افزود: با صدور این بخشنامه بسیاری از دستیاران رادیولوژی با احساس عدم امنیت شغلی تقاضای تغییر رشته از رادیولوژی به سایر رشته‌ها را داده‌اند.

به گفته صداقت، در سالیان گذشته انجام سونوگرافی توسط متخصصین غیررادیولوژی رسما توسط وزارت بهداشت ممنوع اعلام شده بود و نظر به اینکه تعداد قابل توجهی از متخصصین زنان و زایمان اقدام به انجام سونوگرافی می‌کردند پیوسته مشکلاتی در سطح کشور برای این امر ایجاد شده بود. وی توضیح داد: متاسفانه وزیر بهداشت بدون در نظرگرفتن قوانین آموزشی کشور و همچنین محدوده‌های علمی‌رشته‌های مختلف و همچنین بدون در نظرگرفتن اینکه پزشکان عمومی و متخصص غیررادیولوژیست هیچگونه دوره فیزیک و آموزش رادیولوژی و سونوگرافی را نگذرانده اقدام به صدور این بخشنامه کرده است.

عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران گفت: با صدور چنین بخشنامه ای ضمن به خطر انداختن آینده رشته رادیولوژی، این تصمیم در آستانه پایان عمر دولت دهم و آغاز دولت یازدهم، اقدامی غیرکارشناسی است که می‌تواند از نظر تخصصی برای بیماران زیانبخش باشد و رشته رادیولوژی را دچار بحران کند.

شرایط جدید معافیت کفالت

سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط اصلی رسیدگی به درخواست معافیت کفالت، رسیدن به سن مشمولیت، نداشتن غیبت و تنها پسر بالای 18 سال و سالم خانواده بودن را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: از شرایط اصلی رسیدگی به درخواست معافیت‌های کفالت ازجمله کفالت پدر بالای 65 سال تمام، یگانه فرزند ذکور و سالم بالای 18 سال خانواده بودن، رسیدن به سن مشمولیت (18سال تمام) و نداشتن غیبت است که مهاجرت از محل سکونت، ازدواج یا درحبس بودن برادر یا برادران مشمول مانع بهره‌مندی وی از این نوع معافیت می‌شود.

چنانچه برادر بالای 18 سال مشمول، بیمار باشد، در صورتی‌ که بیماری وی در شورای پزشکی وظیفه عمومی تایید شود، مانعی برای استفاده وی از معافیت کفالت نخواهد بود. مشمولانی که دارای پدر کمتر از 65‌سال سن است، تنها در صورتی می‌توانند از این نوع معافیت استفاده کنند که پدرآنان دارای بیماری باشد که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت نیز تشخیص داده شود.

پایان نافرجام ارتباط پنهانی پدر 2 قلوها با دختر جوان

مرد جنایتکار که با داشتن دوقلوهای دو ساله، دختری را به بهانه ازدواج فریب داده بود، پس از افشای رازش دختر جوان را کشت.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 18 روز سه شنبه 21 خرداد ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 کشف جسد سوخته شده ای در جنگل سرخه حصار به کلانتری 128 تهران نو اعلام و با حضور مأموران کلانتری در محل و تأیید خبر ، موضوع به پلیس آگاهی و قاضی کشیک دادسرای امور جنایی تهران اعلام شد.

 در بررسی بعمل آمده توسط تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم و عوامل تشخیص هویت، هیچگونه مدارک شناسایی از محل یافت نشد اما با بررسی های بیشتر و با پیدا شدن آثار بجای مانده از خون مشخص شد که قتل در فاصله چند متری از محل کشف جسد صورت گرفته و جسد پس از انتقال به محل کشف، به آتش کشیده شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی  در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی هویت جسد
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم در بررسی بانک افراد فقدانی اطلاع پیدا کردند که در همان تاریخ کشف جسد فردی با مراجعه به کلانتری 110 اعلام داشته که خواهرش (30 ساله) از منزل یکی از بستگانشان خارج و دیگر به منزل مراجعه نکرده که با تشکیل پرونده با موضوع «فقدانی»، پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است.

برادر فقدانی در اظهاراتش به کارآگاهان اداره یازدهم عنوان کرده بود:«خواهرم صبح روز سه شنبه 21 خرداد ماه سال جاری جهت انجام امورات بانکی از منزل خاله ام واقع در خیابان پیروزی خارج و دیگر مراجعه به منزل خودمان و یا سایر بستگان نداشته و تلفن همراهش نیز خاموش شده است».

شناسایی و دستگیری قاتل
همزمان با شناسایی هویت جسد مقتوله، نظریه پزشکی قانونی نیز اعلام کرد که مقتوله به علت اصابت ضربات متعدد به قسمت های مختلف بدن بویژه اصابت چند ضربه به ناحیه گردن به قتل رسیده است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که مقتوله از چندی پیش قصد داشته تا با فردی به هویت «حسن . د» (متولد 1363) ازدواج کند و آخرین بار نیز با وی مشاهده شده است. با شناسایی حسن، کارآگاهان پلیس آگاهی به تحقیق از وی پرداخته و او در تحقیقات اولیه او بیان داشت که از چندی پیش با مقتوله آشنا شده اما در ادامه تحقیقات منکر هرگونه اطلاع از وقوع جنایت شد.

در شرایطی که تحقیقات از حسن در مراحل اولیه قرار داشت، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی دارای همسر و دو فرزند (دو قلو متولد 1390) بوده و خانواده اش هیچگونه اطلاعی از آشنایی وی با مقتوله ندارند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به اطلاعات جدید بدست آمده و با توجه به تناقضات بدست امده در اظهارات حسن، تحقیقات فنی ـ پلیسی از وی آغاز و نهایتا حسن پس از گذشت هشت ساعت از زمان دستگیری،سرانجام لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

اعترافات متهم
حسن در اعترافات خود به کارآگاهان گفت:«از فروردین ماه سال 1390 با مقتوله آشنا شدم؛ ابتدا ارتباط ما محدود به تماس های تلفنی بود اما پس از گذشت مدتی این ارتباط هر روز بیشتر و بیشتر شد و این در حالی بود که من به مقتوله عنوان کرده بودم که قصد ازدواج با وی را داشته، در حالیکه خودم پیش از آن ازدواج کرده بودم».

متهم افزود:«ارتباط من با مقتوله ادامه داشت تا اینکه من صاحب دو فرزند شدم و پس از مدتی او نیز از موضوع اطلاع پیدا کرد؛ از آن زمان درگیری های ما با یکدیگر آغاز شد و او مرتبا تهدید می کرد که موضوع را با همسر و خانواده ام در میان خواهد گذاشت».

وی در خصوص انگیزه جنایت و نحوه ارتکاب آن نیز به کارآگاهان اظهارداشت:«زمانیکه اطمینان پیدا کردم که مقتوله قصد دارد تا با مطرح کردن موضوع با خانواده ام به نوعی از من انتقام بگیرد، تصمیم به قتل گرفتم؛ به همین علت به دنبالش در خیابان پیروزی رفته و پس از سوار کردن وی به ماشین، به سمت جنگل سرخه حصار حرکت کردیم؛ مدتی با یکدیگر صحبت کرده تا اینکه مجددا با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردیم و او مجددا تهدیدهایش را مطرح کرد؛ در حالیکه عصبانی شده بودم تصمیم به عملی کردن قتل گرفته و چندین ضربه چاقو به گردن، دست و دیگر قسمت های بدن مقتوله زدم، پس از ارتکاب جنایت در داخل ماشین، جسد را به داخل شمشادهای داخل پارک منتقل و مخفی کردم؛ به محل کار خود برگشته و پس از تعویض لباس های خون آلود و خرید یک ظرف مواد آتش زا، مجددا به محل جنایت بازگشته و پس از برداشتن کلیه اموال (دو دستگاه گوشی تلفن همراه ، مدارک شناسایی و...)، همگی آنها را به همراه چاقو در داخل سطل زباله انداخته، جنازه را در داخل جنگل به آتش کشیده و به سرعت به محل خود بازگشتم».

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی  پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: «با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت و به منظور انجام تحقیقات تکمیلی، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.»

انتقام شاگرد از استاد خانم

سرهنگ محسن عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی، با اشاره به دستگیری یک متهم دیگر که یک سایت اینترنتی غیراخلاقی به نام استاد دانشگاه خود راه اندازی کرده بود، گفت: چند روز پیش زنی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی و معرفی خود به عنوان استاد دانشگاه با طرح شکایتی عنوان کرد تصاویر خصوصی اش سرقت و در یک سایت غیراخلاقی که به نام وی راه اندازی شده، همراه شماره تلفن وی درج و همین موضوع باعث ایجاد مزاحمت و آبروریزی وی شده است.

به گزارش جام‌جم، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: با شکایت این زن، تحقیقات پلیس فتا در این ارتباط آغاز و معلوم شد مرد جوانی این سایت غیراخلاقی را راه اندازی کرده است که با هماهنگی قضایی وی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

اعتراف متهم
متهم در مواجهه با شاکی، از سوی وی شناسایی و به عنوان یکی از دانشجویانش معرفی شد.

در تحقیق از متهم معلوم شد، او وقتی نتوانسته از استادش نمره قبولی بگیرد، عکس های خصوصی استادش را از رایانه شخصی او که در دفتر دانشگاه جا مانده بوده، دزدیده و با راه اندازی سایت اینترنتی مشخصات و عکس های او را در آنجا قرار داده و با درج شماره تلفن استاد خود، با این کار برایش ایجاد مزاحمت کرده است.

بنابراین گزارش، برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات از وی ادامه دارد.

اسامی اعضای شورای شهر جدید شهرستان ایذه

۱-علی اسماعیلوندی لیری 

2-اسماعیل فرهادی 

3-یوسفعلی سواری 

4-حسین اسماعیل پور 

5-حمید کیانیان

6-مجاهد مقصودی 

7-ایمان داودی زیلابی 

8-هدایت اله سلحشوری 

9-هومان مرادی اشگفتی 

10-پویا اسکندری سبزی 

11-مهدی موسوی دهموردی

دکتر حسن روحانی-ریاست جمهور جدید ایران

جناب آقای دکتر حسن روحانی  

پذیرفتن جنابعالی را از سوی مردم غیور و ولایتمدار جمهوری اسلامی ایران به عنوان ریاست جمهوری جدید را به شما تبریک میگوییم و آرزوی موفقیت برای شما داریم.