پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

میگن ...

با کسایی رابطه داریم که از جنس خودم هستن            میگن مغروره 

سربزیریم و سرمون به کار خودمونه                میگن خودخواهه

دوس داریم همیشه مرتب باشیم و لباسای خوب بپوشیم       میگن واسه رفتن به ... است

آهنگ گوش میکنیم           میگن عاشق شده

میگیم با هیچکی رابطه نداریم         میگن هههههههه دروغه

با تلفن حرف میزینم         میگن با دوس دخترشه

گریه میکنیم و ناراحتیم         میگن جواب نه شنیده

میخندیم و شادیم         میگن از طرف بله رو شنیده

موهامونو ژل میزنیم         میگن اه اه چقدر سوسول

بلند بلند میخندیم           میگن اه اه چقدر جلف!!!!

آروم میخندیم          میگن چقدر بی خیال
 
تند راه میریم        میگن داره میره سر قرار

آروم راه میریم            میگن شکست عشقی خورده

ایستادیم           میگن دقیقا الان سر قراره



اصلا بی خیال .هر چی دلشون میخواد بگن.

فقط یه آرزویی دارم

کاش ما خودمونو کاملا بشناسیم قبل از اینکه با کسی آشنا بشیم و انتظار داشته باشیم اون ما را بخوبی بشناسه.

به نام من گناه کن

ببین تمام من شدی اوج صدای من شدی

بت منی شکستمت وقتی خدای من شدی

ببین به یک نگاه تو تمام من خراب شد

چه کردی با سراب من که قطره قطره آب شد

به ماه بوسه می زنم به کوه تکیه می کنم

به من نگاه کن ببین به عشق تو چه می کنم

منو به دست من بکش به نام من گناه کن

اگر من اشتباهتم همیشه اشتباه کن

نگو به من گناه تو به پای من حساب نیست

که از تو آرزوی من به جز همین عذاب نیست

لیلة الرغائب (شب آرزوها)

"رجب"، ماه خداست؛ ماه پر برکتی است که اعمال بسیاری برای آن ذکر شده است. باید خود را در دریای زلالش بشوییم تا پاک شویم. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.
اعمال ماه های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شرکت در میهمانی ماه مبارک رمضان می باشد. برای درک عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده نمائیم.
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.
اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند. برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:
روز پنج شنبه اول آن ماه - در صورت امکان و بلا مانع بودن - روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح"گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.
پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله) در فضیلت این نماز می فرماید: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.
میّت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.
امید آن است که در پایان این نماز با فضیلت، محتاجان به دعا را فراموش نکنید .

مشمولان متاهل از سربازی معاف می‌شوند؟

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی در واکنش به اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون «معافیت مشمولان متاهل از انجام خدمت سربازی»، گفت: این موضوع جزو سیاست‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این شورا سیاست‌هایی را در رابطه با تاهل و تسهیل ازدواج جوانان پیش‌بینی و ابلاغ کرده است. 

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشمولان متاهل در ستاد کل نیروهای مسلح، اظهارکرد: در حال حاضر حتی‌الامکان مشمولان متاهل در محل سکونت یا همسرشان به خدمت گرفته می‌شوند. 

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح ادامه‌داد: در بحث حقوق سربازان نیز 28 هزار تومان به عنوان حق همسر به آنان پرداخت می‌شود. 

کمالی همچنین با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده پیرامون مرخصی سربازان متاهل نیز گفت: این افراد 10 روز بیشتر از سایر سربازان در سال حق مرخصی دارند. 

وی درباره امکان معافیت مشمولان متاهل از انجام خدمت سربازی نیز به ایسنا گفت: نسبت به این موضوع بی‌میل نیستیم، اما یکسری «اما و اگرهایی» برای آن وجود دارد و نگرانی ما از بابت این است که با این قانون ازدواج به سخره گرفته شود و شان آن کاهش یابد. 

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح، در حال حاضر برنامه‌ای برای معافیت یا کاهش خدمت سربازان متاهل وجود ندارد. 

کمالی نسبت سربازان متاهل به سربازان مجرد در کشور را حدود 15 درصد عنوان کرد. 

سرویس انتظامی ایسنا در 11 اردیبهشت ماه امسال برای طرح پرسش‌های مردم درباره «سربازی» فراخوانی صادر کرد که براساس فراوانی سوالات و محورها، به ترتیب پاسخ آنها پیگیری و منتشر می‌شود. 

فیلمبرداری پنهانی از طریق کانال کولر همسایه

جوان 20 ساله ای که با نصب دوربین در کانال کولر خانه همسایه فیلم های سیاه را در اینترنت انتشار داده بود در مشهد دستگیر شد.
     
به گزارش ایران، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: زوج جوانی با مراجعه به پلیس فتا و تنظیم شکایتی اعلام داشتند مردی تصاویر محرمانه زندگی شان را در اینترنت منتشر و مطالب دروغین را علیه آنان انتشار داده است. سرهنگ سیدمحسن عرفانی افزود: در پی اعلام این شکایت با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، تیم های ورزیده پلیس فتا با دستور مقام پلیس، تحقیقات وسیعی را آغاز و با انجام گشتزنی های اینترنتی و اقدامات وسیع اطلاعاتی، مجرم را دستگیر کردند.
     
این جوان 20 ساله که در برابر شواهد و ادله موجود راهی جز بیان حقیقت نمی دید به ارتکاب جرم خود اعتراف کرد و گفت قصدش از این کار تفرقه و جدایی بین زن و شوهر جوان بوده است. تحقیقات از این مرد ادامه دارد.
     
این جوان به شوک گفت: با این زوج جوان همسایه هستم. چندی پیش به بهانه بازدید فنی ساختمان وارد خانه آن ها شدم و با سوءاستفاده از اعتمادی که نسبت به من داشتند در فرصتی مناسب، یک دوربین تصویربرداری وب کم کوچک در کانال کولر خانه آن ها نصب کردم و به تصاویر خصوصی از زندگی آن ها دست یافتم. من با انتشار این تصاویر در اینترنت قصد داشتم بین این زوج جوان تفرقه و جدایی ایجاد کنم.

اخاذی 100میلیونی با تهیه عکس‌های سیاه

مرد میانسال که قصد کمک به زن بیوه را داشت، نمی‌دانست در دام اخاذی 100میلیونی وی و همدستش گرفتار خواهد شد.

به گزارش همشهری، راز این اخاذی میلیونی زمانی فاش شد که مرد خیر با حضور در شعبه اول دادسرای جنایی تهران از دام سیاهی گفت که زن جوانی برایش پهن کرده بود.وی به قاضی هاشمیان گفت: من در بازار تهران مغازه دارم و به واسطه کمک به نیازمندان سرشناس هستم چرا که هر کس مشکلی برایش پیش بیاید نزد من می‌آید و من هم سعی می‌کنم مشکل مالی‌اش را حل کنم. چند وقت پیش زن جوانی به نام مهدیه به مغازه‌ام آمد و با گریه مشکلاتش را برایم مطرح کرد. وی مدعی شد که از همسرش طلاق گرفته و بعد از جدایی شرایط زندگی‌اش به سختی می‌گذرد. او از من تقاضای کمک کرد و من هم پذیرفتم.

این مرد ادامه داد: زن جوان وقتی نشانی خانه‌اش را در اختیار من گذاشت خیلی تعجب کردم چرا که محل زندگی وی در شمال غرب پایتخت و در محله‌ای اعیان‌نشین بود. برای همین تصمیم گرفتم به آنجا بروم تا از نزدیک از وضیعت زندگی‌اش باخبر شوم و پس از آن تصمیم به کمک بگیرم. وقتی به آنجا رسیدم، زنگ خانه‌اش را زدم و وی مرا به داخل دعوت کرد تا پذیرایی کند. به محض ورود به آنجا تعجبم بیشتر شد، چون زندگی خوبی داشت و به‌نظر نمی‌آمد که مشکل مالی داشته باشد.

در همین افکار بودم که ناگهان از داخل یکی از اتاق‌ها پسر جوانی بیرون آمد و با تهدید چاقو و به زور خواست به دستورش عمل کنم. سپس شروع به گرفتن عکس از من کرد و بعد از آن چند فقره چک به ارزش 100میلیون تومان از من گرفت و تهدیدم کرد که اگر از او شکایت کنم، عکس‌های کاملا خصوصی که از من گرفته را در محل کارم و بین همسایه‌ها پخش می‌کند و آبروی چندین‌ساله‌ام را می‌برد. من هم از ترس آبروریزی تسلیم خواسته آنها شدم و از آن خانه بیرون آمدم. وی افزود: وقتی نخستین چک که مبلغ 30میلیون تومان بود وصول شد من نیز با مرد جوان تماس گرفتم و از آنها خواستم حالا که این مبلغ را گرفته‌اند بقیه چک‌ها و عکس هایم را برگردانند اما وی قبول نکرد.

بعد از آن با زن جوان تماس گرفتم اما او تهدید کرد که اگر بقیه چک‌ها وصول نشود نه‌تنها عکس هایم را در محل کار بلکه در اینترنت منتشر می‌کند. همان موقع بود که تصمیم به شکایت گرفتم. بعد از شکایت این مرد، ‌تحقیقات پلیسی با دستور دادیار دادسرای جنایی تهران آغاز شد تا اینکه مأموران مرد جوان را هنگام وصول دومین چک شاکی دستگیر کردند. وی وقتی در برابر قاضی پرونده قرار گرفت چنین گفت: نقشه را مهدیه کشید. او به من گفت که به تازگی با مردی پولدار و خیری آشنا شده و می‌خواهد از او اخاذی کند. وی ادامه داد: مهدیه روز حادثه با من تماس گرفت و خواست به خانه‌اش بروم.

وقتی وارد خانه‌اش شدم وی نقشه‌اش را مطرح کرد و از من خواست تا در اتاق پنهان شوم و با تهدید چاقو از مرد خیر عکس‌های سیاه بگیرم. من هم به‌خاطر پول وسوسه شدم و سرانجام قبول کردم تا سناریوی اخاذی 100میلیونی را اجرا کنیم. بعد از اعتراف این مرد و اطلاعاتی که وی در اختیار مأموران قرار داد مأموران موفق شدند طراح نقشه باجگیری را دستگیر کنند. این زن جوان دربازجویی‌ها به اخاذی از شاکی اقرار کرد و به مأموران گفت:

مرد خیر را از مدت‌ها قبل می‌شناختم و چون می‌دانستم او به افراد مختلف مخصوصا خانواده‌های بی‌سرپرست کمک می‌کند، این نقشه را کشیدم، چون تصور می‌کردم مرد خیر از ترس آبرو و اعتبارش هیچ وقت شکایت نمی‌کند. از سوی دیگر می‌دانستم 100میلیون تومان پول زیادی برای این مرد پولدار نیست غافل از اینکه وی ما را لو خواهد داد. به گزارش همشهری، این زن و مرد باجگیر بعد از اعتراف به تهیه عکس‌های سیاه با قرار قانونی در اختیار مأموران آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

تصمیم مرگبار یک دختر در فرار از کابوس‌های 3 ابلیس

چندی پیش هنگامی که عمه دختری جوان به نام «مهسا» متوجه شد برادرزاده‌اش جوابش را نمی‌دهد با توجه به قفل بودن در حمام آن را شکسته و در برابر تراژدی مرگباری قرار گرفت.

به گزارش وطن امروز، این زن که شوکه شده بود، دید مهسا با پیکری بی‌جان در گوشه‌ای از حمام روی زمین افتاده است. با مخابره شدن مرگ مرموز دختر 17 ساله به مرکز 110 تیم‌هایی از کلانتری 112 ابوسعید برای بررسی‌ ماجرا وارد خانه قربانی مرگ شده و تجسس‌هایشان را آغاز کردند. عمه دختر جوان که مدام گریه می‌کرد و خاطرات شیرین با هم بودنشان را زیر لب زمزمه می‌کرد پس از دقایقی که آرام شد به پلیس گفت: مهسا در کودکی پدرش را از دست داد و با توجه به مشکلات روحی و روانی مادرش، من و شوهرم قبول کردیم وی را تحت سرپرستی بگیریم و همانند بچه خودمان از وی مراقبت کنیم. در طول این چند سال همانند پدر و مادری دلسوز با مهسا رفتار می‌کردیم و وی نیز علاقه بسیاری به ما داشت تا اینکه از چند ماه پیش وی به طور عجیبی افسرده شد و هرگاه می‌خواستیم بدانیم چه شده است جواب نمی‌داد یا می‌گفت اتفاقی نیفتاده است

این عمه مهربان در ادامه افزود: در چند روز گذشته رفتار برادرزاده‌ام بسیار تغییر کرده بود؛ انگار از موضوعی رنج می‌برد، سعی و تلاش من و همسرم که بدانیم چه اتفاقی افتاده است تا بتوانیم به وی کمک کنیم نتیجه‌ای نداشت تا اینکه ساعاتی پیش مهسا به حمام رفت و یک ساعتی آنجا بود. نگران شدم چون مدت زیادی بود که آنجا بود، در را زدم و صدایش کردم ولی جوابی نیامد. از نگرانی و دلهره در حمام را شکسته و بدن بی‌جان وی را که در گوشه‌ای از حمام افتاده بود، دیدم و فریاد کشیدم و همسرم موضوع را به پلیس اطلاع داد.

مرگ خودخواسته

بررسی‌ها نشان داد که مهسا با انگیزه‌ای مرموز مرگ خودخواسته‌ را انتخاب کرده است و بازپرس رودگر با توجه به اینکه عمه و شوهرعمه این دختر ادعا داشتند وی هیچ مشکلی نداشته و آنان سعی در حمایت‌های عاطفی و مالی‌اش داشتند دستور داد تیمی از پلیس کلانتری پرده از سرنوشت مهسا بردارد. با احضار عمه و شوهر عمه مهسا به کلانتری 112 ابوسعید، آنان از انگیزه این دختر اظهار بی‌اطلاعی کردند و اظهار داشتند در طول ماه‌های گذشته هیچگونه رفتار مرموزی از مهسا ندیده‌اند و وی همکلاسی قدیمی به نام «مینا» دارد که شاید اطلاعاتی داشته باشد

بنابراین تحقیق از مینا در دستورکار ماموران کلانتری قرار گرفت و این دختر نوجوان در ابتدای بازجویی‌ها اصرار بر این داشت که هیچ اطلاعی از علت مرگ دوست قدیمی‌اش نداشته است ولی بررسی ارتباط‌های تلفنی وی در آخرین ساعت‌های زندگی مهسا گویای آن بود که مینا حقیقت مهمی را پنهان می‌کند.

شکار از سوی شیاطین

دختر نوجوان دوباره تحت بازجویی‌های ویژه قرار گرفت و پرده از واقعیتی برداشت که شنیدن آن برای ماموران بسیار تلخ بود. وی گفت: اواخر پاییز سال گذشته با پسری جوان به نام «محمود» به صورت اتفاقی آشنا شدم و وی هر از چندگاهی با من ملاقات می‌کرد و چندین بار نیز درخواست رابطه پنهانی کرده بود که من نپذیرفتم تا اینکه چند روز بعد من و مهسا وقتی به هیاتی در خیابان ولی‌عصر رفتیم و پس از پایان مراسم به سوی خانه در حرکت بودیم پسر جوانی که با من آشنا بود همراه 2 پسر دیگر راهمان را سد کرد و خواستند همراهشان برویم، مهسا که شوکه شده بود از آنها خواست تا مزاحم نشوند ولی آنان قبول نمی‌کردند، من نیز که نمی‌خواستم مانند مهسا تن به درخواست سیاهشان بدهم از پسر آشنا خواستم اذیتمان نکند و ما را تنها بگذارند ولی کار به جای باریک کشید و آنها ما را به زور سوار خودرویشان کردند و به خانه‌ای که نمی‌دانم کجا بود بردند و ما را با تهدید تسلیم خواسته شیطانی‌شان کردند و از ما فیلم گرفتند، از آن به بعد با استفاده از این تصاویر از ما اخاذی کرده و گاهی اوقات نیز مجبورمان می‌کردند دوباره به نقشه پلیدشان تن بدهیم

وی در ادامه افزود: پس از گذشت چند ماه من و مهسا دچار افسردگی شدیدی شده بودیم و از ترس آبرو نمی‌توانستیم این موضوع را حتی با خانواده خودمان در میان بگذاریم و روزها و شب‌های تلخی را پشت سر می‌گذاشتیم. مهسا از نظر روحی بسیار به هم ریخته بود و چندین بار به من گفته بود می‌خواهد خودش را از دست جوان‌های شیطان‌صفت رها کند، این اتفاقات همانند کابوسی شبانه زندگی را از ما گرفته بود، بنابراین تصمیم گرفتیم هر دو از بین برویم اما من ترسیدم و از مهسا خواستم که منصرف شود ولی وی در حالی که مدام گریه می‌کرد حاضر نبود به حرف‌هایم گوش کند و تلفن را قطع کرد و دیگر جوابم را نداد تا اینکه همان شب متوجه شدم وی تصمیمش را عملی کرده است

با ادعای تلخ و ناراحت‌کننده دختر نوجوان، ماموران برای دستگیری جوان‌های شیطان‌صفت وارد عمل شده و موفق شدند سرکرده این گروه که همان محمود بود را دستگیر کنند و همزمان در عملیات دیگری یکی دیگر از همدستانش را در مرکز تهران غافلگیر کنند. این دو جوان که محمود و «فرشید» بودند وقتی فهمیدند که مهسا دیگر زنده نیست ابتدا ادعای بی‌گناهی کردند اما بررسی موبایل‌هایشان و به دست آمدن فیلم سیاه آنان را وادار به اعتراف کرد

محمود گفت: اصلا تصور نمی‌کردیم چنین اتفاقی بیفتد، من با دوست مهسا آشنایی داشتم و انگیزه‌ام تنها دوستی بود اما دوستانم که فرشید و «حمید» هستند مرا دچار وسوسه کردند تا اینکه آن روز تصمیم گرفتیم این دو دختر را به زور سوار خودرویمان کنیم. آنها خیلی التماس کردند که اعتنایی نداشتیم. فرشید نیز گفت: اشتباه کردیم، از آن روز پشیمان هستم، حتی می‌توانید از دوست مهسا بپرسید که من هیچ تماسی برای اخاذی با آنان نداشتم. بنابر این گزارش، با اعترافات تکان‌دهنده این دو ابلیس، مجید نیز بازداشت شد و آنان همگی پذیرفتند در این اقدام شیطانی دست داشته‌اند.

دستگیری ضاربان یکی از قویترین مردان ایران

عوامل درگیری و مجروح کردن علی اسماعیلی یکی از قویترین مردان ایران از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد صادقی در تشریح این خبر گفت : در ساعت 22 پنجم اردیبهشت ماه سال جاری فردی به نام "ن .الف" یکی از قویترین مردان ایران در حال رفتن از باشگاه بدنسازی خود در منطقه آق تپه مهرشهر کرج به منزل شخصی اش بود که ناگهان سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید با سد کردن راه وی اقدام به درگیری و مضروب کردن این ورزشکار از ناحیه شکم و سر کردند.

رئیس پلیس امنیت البرز افزود:با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله دو اکیپ از ماموران پلیس اطلاعات به محل درگیری اعزام و پس از شنیدن اظهارات شاهدان و فرد مجروح شده هویت ضاربان شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس مخفیگاه یکی از ضاربان را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه او را در منطقه آق تپه دستگیر و به پلیس اطلاعات منتقل کردند.با دستگیری یکی از متهمان و بازجویی های تکمیلی از وی دو متهم متواری این پرونده نیز طی دو عملیات پلیسی با استقرار در محلهای اختفا و پاتوقهای احتمالی آنها در کمتر از 48 ساعت در منطقه حسین آباد مهرشهر شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ صادقی در خصوص انگیزه ضاربان از این عمل گفت: هر دو طرف درگیری از ساکنان یک منطقه هستند و نسبت به هم شناخت قبلی دارند و این درگیری نیز به خاطر اختلافات محلی رخ داده است، هرچند در شکل گیری این درگیری فرد ورزشکار "ن . الف" هیچ نقشی نداشته است.

بنابراین گزارش، متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

استفاده از تلفن‌همراه مسری است

زمانی که یک شخص با تلفن‌همراه خود صحبت می‌کند، احتمال اینکه شخص مقابل او کار مشابه را انجام دهد، دو برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تلگراف، محققان در پایان یک بررسی جدید دریافته‌اند، زمانی که یک شخص با تلفن‌همراه خود صحبت می‌کند و یا آن را برای احتمال دریافت پیامک چک می‌کند، احتمال اینکه شخص مقابل او کار مشابه را انجام دهد، دو برابر افزایش می‌یابد.

محققان دانشگاه میشیگان در مطالعه خود به این نتیجه رسیده‌اند که چک کردن تلفن‌همراه در یک فرد می‌تواند برای حس توجه طرف مقابل یک عامل بیرونی جایگزین محسوب شود.

در این بررسی همچنین مشخص شد که زنان بیش از مردها از تلفن‌همراه خود استفاده می‌کنند، زیرا این دستگاه سازگاری بیشتری با زندگی روزانه خانم‌ها پیدا کرده است.

دانشمندان نتایج حاصل از این مطالعات را در آخرین شماره از نشریه Human Ethology Bulletin منتشر کرده‌اند و در آن توضیح داده‌اند که این فرآیند می‌تواند با رفتار «منع اجتماعی» در ارتباط باشد که طی آن انسان احساس می‌کند که نباید از حلقه ارتباطات روزانه خارج شود.

دکتر دانیل کروگر (Daniel Kruger) یکی از محققان حاضر در این بررسی گفت: «آنچه که بیش از همه در نتایج این مطالعه جالب بود، این بود که مردم چه زمان‌هایی تلفن‌همراه خود را مورد استفاده قرار می‌دهند، هر یک از افرادی که ما مورد مطالعه قرار دادیم، تلفن‌همراه خود را یک بار چک می‌کند و در همین زمان سپری شده خانم‌ها دو بار سراغ گوشی خود می‌روند.»

نرخ جدید مکالمه با تلفن همراه اعلام شد

معاون سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه نرخ پایه مکالمات تلفن همراه برای اپراتورهای موبایل حداقل 515 ریال به ازای هر دقیقه تعیین شده است، گفت: نرخ های جدید مکالمه با تلفن همراه دائمی و اعتباری برای اپراتورهای فعال کشور از اول خردادماه امسال لازم الاجرا است. 

حسن رضوانی در گفتگو با مهر با تشریح جزئیات مصوبه 156 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد تعیین نرخ جدید برای یکسان سازی مکالمات تلفن همراه اظهار داشت: با تصویب این کمیسیون نرخ پایه مکالمات اپراتورهای موبایل همراه اول، ایرانسل و رایتل 515 ریال به ازای هر دقیقه تعیین شد. 

وی این نرخ را مربوط به سیم کارتهای دائمی اپراتورهای موبایل عنوان کرد و گفت: نرخ پایه مکالمه با سیم کارتهای اعتباری اپراتورهای تلفن همراه تا 50 درصد بیشتر از نرخ پایه مکالمه با سیم کارتهای دائمی است. رضوانی با بیان اینکه نرخ های تعیین شده مربوط به مکالمات داخلی شبکه اپراتورها درنظر گرفته شده است، ادامه داد: برای مکالمه خارج از شبکه و با سیم کارت دیگر اپراتورها،نرخ مکالمات تغییری نیافته است. 

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه این نرخ به عنوان نرخ پایه تعیین شده است به مهر گفت: اپراتورها می توانند حداکثر 20 درصد بالای این نرخ قیمت‌گذاری کنند اما با توجه به شرایط رقابتی موجود میان اپراتورهای موبایل به نظر می رسد اپراتورها حداقل ترین نرخ را برای مکالمات مشترکانشان درنظر بگیرند که از این لحاظ این نرخ گذاری می تواند به نفع مشترکان باشد. 

وی با بیان اینکه مصوبه یکسان سازی نرخ پایه مکالمات تلفن همراه هفته آینده به اپراتورهای موبایل کشور ابلاغ خواهد شد، افزود: این اپراتورها ملزم به اطلاع رسانی شفاف به مشترکان هستند و باید نرخ های جدید برای سیم کارتهای دائمی از ابتدای خردادماه در قبوض اعمال شود و برای سیم کارتهای اعتباری نیز این نرخ ها از ابتدای خردادماه محاسبه خواهد شد. 

تا پیش از این مصوبه، تماس داخل شبکه اپراتورهای ایرانسل 499 ریال، رایتل 555 ریال و همراه اول با توجه به هزینه جابجایی 447 ریال، 536 ریال، 760 ریال و 849 ریال به ازای هر دقیقه محاسبه می شد.