پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

گران‌ترین تلفن همراه جهان +عکس

تلفن همراه آیفون 5 که با یک الماس سیاه رنگ و صدها الماس سفید رنگ تزئین شده است، با قیمت نجومی 15 میلیون دلار عنوان گران‌ترین تلفن همراه هوشمند جهان را از آن خود کرده است.

به گزارش ایسنا، گرانترین تلفن همراه هوشمند جهان توسط «استورات هیو» طراح سرشناس جواهرات طراحی شده است.

قاب این تلفن از طلای خالص و به صورت کاملا دست‌ساز طراحی شده است، اما کلید «خانه» (Home)‌ گران قیمت‌ترین بخش این دستگاه محسوب می‌شود که از یک الماس سیاه منحصر به فرد با وزن 26 قیراط ساخته شده است.


علاوه بر این الماس سیاه رنگ 14.5 میلیون دلاری، 600 الماس سفید رنگ نیز در قسمت لگوی شرکت اپل در پشت گوشی و بدنه تعبیه شده اند.

گرانترین تلفن همراه هوشمند جهان به سفارش یک تاجر ناشناس اهل هنگ کنگ و در مدت 9 هفته طراحی شده است.

تلفن همراه هوشمند آیفون 33 هزار دلاری و آی پد 168 هزار دلاری این طراح انگلیسی نیز با قاب طلا و الماس تزئین شده‌اند.

دشواری کنکور صدای اساتید را درآورد

اساتید دانشگاه‌های ویتنام معتقدند که سوالات آزمون ورودی دانشگاه‌های ملی این کشور بیش از اندازه و به شکل غیرضروری دشوار هستند.

به گزارش ایسنا، این استادان تاکید دارند که دشواری سوالات آزمون ورودی دانشگاه‌ها، فرصت ادامه تحصیل را از دانشجویان مشتاق به اخذ مدارج دانشگاهی می‌گیرد.

دکتر «انگوین کیم» معاون دانشگاه علوم طبیعی ویتنام در این باره تاکید کرد: سوالات دشوار منجر به اخذ نمرات پایین از سوی داوطلبان می‌شود و این امر، وزارت علوم و آموزش این کشور را در تعیین یک نمره تراز معین در آزمون‌های مختلف، با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی ویتنام نت بریج، بسیاری از دانشگاه‌های ویتنام گزارش داده‌اند که با روند فعلی طرح سوالات آزمون، دانشجویان این کشور تنها بخش اندکی از نمرات آزمون را اخذ می‌کنند و این امر امکان ادامه تحصیل را برای دانشجویان مستعد و علاقه‌مند به ورود به دانشگاه بیش از اندازه دشوار کرده است.

۷۷۷۷۷ شاخه گل؛ مهریه‌ای که خوشبختی نیاورد

زنی جوان وقتی فهمید شوهرش به او خیانت کرده است به دادگاه خانواده رفت و مهریه عجیب و غریبش را که ۷۷۷۷۷ شاخه گل مریم است به اجرا گذاشت. 

به گزارش خراسان، این زن که نادیا نام دارد و دو سال از ازدواج او با شوهرش شاهرخ می گذرد دیروز به دادگاه خانواده شماره 2 تهران رفت و گفت مهریه اش را می خواهد. زن جوان در توضیح این درخواستش به قاضی گفت: من و شاهرخ زندگی مان را با عشق آغاز کردیم و فکر نمی کردم روزی کار به این جا کشیده شود اما حالا که او به من خیانت کرده است دیگر نمی توانم به زندگی ام با او ادامه دهم و می خواهم با گرفتن مهریه ام به زندگی مشترکمان پایان دهم. 

نادیا ادامه داد: زمانی که پای سفره عقد نشستم چون عاشق شاهرخ بودم و از طرفی به عدد ۷ و گل مریم علاقه زیادی داشتم مهریه ام را ۷۷۷۷۷ شاخه گل مریم تعیین کردم. فکر می کردم این کار برایمان شانس و خوشبختی می آورد اما حالا فهمیده ام از ابتدا تصمیمم برای ازدواج با شاهرخ اشتباه بود. 

زن جوان درباره علت به اجرا گذاشتن مهریه اش گفت: مدتی بود به رفتار شوهرم مشکوک شده بودم و حس می کردم با زن غریبه ای رابطه دارد. اوایل به رویش نیاوردم اما وقتی چند نفر از دوستانم او را با دختری جوان دیدند و ماجرا را برایم تعریف کردند تصمیم گرفتم کار را یکسره کنم و از او جدا شوم. حالا هم هیچ چیز نمی تواند من را از تصمیمی که گرفته ام منصرف کند و شاهرخ باید مهریه ام را به من پرداخت کند. 

در پی اظهارات این زن، قاضی احضاریه ای برای شوهر او صادر کرد تا در جلسه بعدی در این باره تصمیم گیری شود.

شش نکته برای حفظ امنیت تلفن همراه

در دوره‌ای که تلفن‌های هوشمند از ابزارهای اصلی برای تبادل اطلاعات و فعالیت‌های کاری به شمار می‌روند،حفظ حریم امنیتی این دستگاه‌ها تا حد امکان یکی از ضروریات است.

به گزارش ایسنا، استفاده از ابزارهایی هم‌چون تلفن همراه امروزه به یکی از رایج‌ترین روش‌های برقراری ارتباط با جهان پیرامون تبدیل شده است به گونه‌ای که با بهره‌گیری از زیرساخت‌های ارتباطی کمتر کاری را می‌توان بر بستر وب متصور شد که امکان انجام آن از طریق تلفن‌های همراه با قابلیت اتصال به اینترنت وجود نداشته باشد.

استفاده هرچه بیش‌تر از دستگاه موبایل، نگرانی حول امنیت فعالیت‌های انجام شده را بیش‌تر می‌کند. این مساله به خصوص در صورتی که از تلفن همراه برای کار استفاده شود، اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. البته باید به خاطر داشت که اگر موبایل شخصی با سرور ای‌میل محل کارش پیکربندی شده باشد، احتمالا برخی از نکات امنیتی که در مقاله مرکز ماهر که اطلاعات این گزارش از آن برگرفته شده است، به آن اشاره کرده است توسط کارفرما پیاده سازی شده است.

ادامه مطلب ...

سریع‌ترین اینترنت خانگی دنیا

یک شرکت ISP ژاپنی که سونی پشت آن قرار دارد، سرویس اینترنتی جدیدی را با فناوری فیبر نوری عرضه کرده که سرعت دانلود آن ۲ گیگابیت در ثانیه است.

به گزارش نارنجی؛ به این شکل لقب سریع‌ترین سرویس اینترنت خانگی جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

نام این سرویس Nuro گذاشته شده و برای خانه‌ها و مشاغل کوچک در توکیو و ۶ حوزه پیرامون آن در دسترس است. سرعت آپلود اندکی پایین‌تر از سرعت دانلود و معادل ۱ گیگابیت بر ثانیه است ولی هنوز سریع‌تر اکثر سرویس‌هایی است که در دنیا ارائه می‌شود.

برای اینکه مقایسه‌ای داشته باشیم سرویس گوگل فیبر سرعت دانلودی برابر با ۱ گیگابیت در ثانیه را ارائه می‌کند -که البته خود این هم نزدیک ۱۰۰ برابر سریع تر از میانگین سرعت اینترنت خانگی در دنیا است.

سرویس Nuro با یک قرارداد ۲ ساله، ماهی ۵۱ دلار حق اشتراک دارد و البته هزینه نصب آن هم حدود ۵۳۵ دلار است. شما اگر یک اینترنت ۲ گیگابیتی در خانه یا محل کار داشتید، اولین چیزی که دانلود می کردید چه بود؟

استخدام جالب


یک شرکت بزرگ قصد استخدام یک نفر را داشت. بدین منظور آزمونی برگزار کرد که یک پرسش داشت. پرسش این بود: شما در یک شب طوفانی در حال رانندگی هستید. از جلوی یک ایستگاه اتوبوس می‌گذرید. سه نفر داخل ایستگاه منتظر اتوبوس هستند، یک پیرزن که در حال مرگ است. یک پزشک که قبلاً جان شما را نجات داده است. یک خانم یا آقا که در رویاهایتان خیال ازدواج با او را دارید. شما می‌توانید تنها یکی از این سه نفر را سوار کنید. کدام را انتخاب خواهید کرد؟ دلیل خود را شرح دهید. پیش از اینکه ادامه حکایت را بخوانید شما نیز کمی فکر کنید!


ادامه مطلب ...

سوخت هسته ای چیست ؟


مادهای که به عنوان سوخت در راکتورهای هستهای مورد استفاده قرار میگیرد باید شکاف پذیر باشد یا به طریقی شکاف پذیر شود.۲۳۵U شکاف پذیر است ولی اکثر هستههای اورانیوم در سوخت از انواع ۲۳۸U است.

● نحوه آزاد شدن انرژی هسته ای

میدانیم که هسته از پروتون (با بار مثبت) و نوترون (بدون بار الکتریکی) تشکیل شده است. بنابراین بار الکتریکی آن مثبت است. اگر بتوانیم هسته را به طریقی به دو تکه تقسیم کنیم، تکهها در اثر نیروی دافعه الکتریکی خیلی سریع از هم فاصله گرفته و انرژی جنبشی فوق العادهای پیدا میکنند. در کنار این تکهها ذرات دیگری مثل نوترون و اشعههای گاما و بتا نیز تولید میشود. انرژی جنبشی تکهها و انرژی ذرات و پرتوهای بوجود آمده ، در اثر برهمکنش ذرات با مواد اطراف ، سرانجام به انرژی گرمایی تبدیل میشود. مثلا در واکنش هستهای که در طی آن ۲۳۵U به دو تکه تبدیل میشود، انرژی کلی معادل با ۲۰۰MeV را آزاد میکند. این مقدار انرژی میتواند حدود ۲۰ میلیارد کیلوگالری گرما را در ازای هر کیلوگرم سوخت تولید کند. این مقدار گرما ۲۸۰۰۰۰۰ بار برگتر از حدود ۷۰۰۰ کیلوگالری گرمایی است که از سوختن هر کیلوگرم زغال سنگ حاصل میشود.

● کاربرد حرارتی انرژی هسته ای

گرمای حاصل از واکنش هستهای در محیط راکتور هستهای تولید و پرداخته میشود. بعبارتی در طی مراحلی در راکتور این گرما پس از مهارشدن انرژی آزاد شده واکنش هستهای تولید و پس از خنک سازی کافی با آهنگ مناسبی به خارج منتقل میشود. گرمای حاصله آبی را که در مرحله خنک سازی بعنوان خنک کننده بکار میرود را به بخار آب تبدیل میکند. بخار آب تولید شده ، همانند آنچه در تولید برق از زعال سنگ ، نفت یا گاز متداول است، بسوی توربین فرستاده میشود تا با راه اندازی مولد ، توان الکتریکی مورد نیاز را تولید کند. در واقع ، راکتور همراه با مولد بخار ، جانشین دیگ بخار در نیروگاههای معمولی شده است.

ادامه مطلب ...