پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

اینفوگرافیک: داستان تکامل برند Galaxy S سامسونگ

بامداد جمعه ای که گذشت، چهارمین پرچمدار سامسونگ از خانواده Galaxy S معرفی شد. یک تلفن هوشمند 5 اینچی با نمایشگر Full HD از نوع Super Amoled که اولین پردازنده ساخته شده با معماری بیگ.لیتل را در قلب خود دارد. 

انتظار می رود فروش Galaxy S4 از 50 میلیون فراتر رود و شنیده ها حاکی از برنامه ریزی سامسونگ برای تولید 100 میلیون دستگاه از این محصول است. 

در ادامه شرح حالی از فعالیت های سامسونگ تا تولید چهارمین کهکشانی این شرکت را قرار داده ام.

ادامه مطلب ...

به یاد حلبجه

آمده ام ! بهر سفری تا عمق بیایان های بی کسی و انتهای وحشت صحرای بغداد و تا کلمه به کلمه ی آیه های خشم صدام ... اینجا ایستگاه حلبجه است.

، تاریخ، 24 م اسفند خونین و 24 م لاشه های گر گرفته و 24 م تاریخ خاکستر شده

... ایستگاهی پر از شیون و فریادو زجه های  " هه‌ی رۆڵه‌ڕۆ، وه‌ی رۆڵه‌ مه‌ڕۆ!" و پر از پیکر " عمر خاور " ... اینجا حلبجه است و زخم سکوت زمین و فصل دود و گوگرد ؛

ادامه مطلب ...

مشخصات کامل گلکسی اس 4(Galaxy S4) +گالری کامل عکس‌های رسمی

بالاخره روز موعود فرا رسید و سامسونگ پرچمدار جدید خود و پرچمدار جدید اندروید را ساعت 2:30 صبح امروز در نیویورک طی مراسمی معرفی کرد و به تمام شایعات پایان داد.

 

مشخصات این سوپرفون جدید سامسونگ را در زیر به همراه عکس‌های رسمی گوشی ببینید.

 

 

  • صفحه نمایش 5 اینچی Full HD سوپرآمولد با کیفیت 1920×1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 441 پیکسل در اینچ
  • اندروید نسخه 4.2.2 آبنبات ژله‌ای
  • ابعاد 136.5×69.8×7.9 میلیمتر
  • وزن 130 گرم
  • دوربین 13 مگاپیکسلی
  • Story Album (برنامه مورد استفاده در گالری گوشی)
  • S Translator(برنامه مخصوص ترجمه)
  • Samsung Smart Scroll(پیمایش هوشمند صفحات)
  • Samsung Smart Pause(نگه داشتن فیلم در حال پخش با بر گرداندن سر به طرفی دیگر)،
  • S Travel
  • S Voice Drive (برنامه دستیار مجازی برای کمک به استفاده از تلفن در حال رانندگی)
  • S Health (برنامه مخصوص اندازه گیری کالری مصرفی و برای سلامتی)
  • WiFi 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه 4 و NFC
  • رم 2 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 16/ 32/ 64 گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 64 گیگابایت
  • باتری 2600 میلی آمپری
  • برای مارکت‌های مختلف نوع پردازنده متفاوت است: برای نسخه جهانی پردازنده  Exynos 5 Octa است که 4 هسته Cortex-A15 با سرعت 1.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A7 با سرعت 1.2 گیگاهرتر دارد
  • برای برخی مارکت‌ها پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت‌ 1.9 گیگاهرتز

یارانه اسفند پنج‌شنبه شب واریز می‌شود

آخرین یارانه نقدی سال 91 پنج‌شنبه شب 24 اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود که از جمعه 25 اسفند قابل برداشت است. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یارانه نقدی مرحله بیست و پنجم به عنوان آخرین یارانه سال 91 پنج‌شنبه شب به حساب سرپرستان خانوارها واریز می شود. 

بر این اساس در مجموع 25 ماه گذشته با در نظر گرفتن یارانه 28 هزار تومانی نان و همچنین کمک جبرانی 85 هزار تومانی دولت، هر ایرانی حدود یک میلیون و 250 هزار تومان یارانه نقدی دریافت کرده است. 

اکنون 74 میلیون و 500 هزار ایرانی یارانه نقدی ماهانه 45 هزار و 500 تومانی را دریافت می‌کنند و مبلغ این یارانه بنا بود تا اجرای فاز دوم قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها تغییر نکند. 

البته با توجه به ردیف در نظر گرفته شده برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در لایحه بودجه سال آینده، 90 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه در قالب‌های نقدی و غیر نقدی و همچنین اجرای نظام جامع تامین اجتماعی برای جامعه در نظر گرفته شده است که بر این اساس در مورد میزان یارانه نقدی افراد در سال آینده دو سناریو وجود دارد. در حالت اول اگر به کل ایرانی‌ها که یارانه نقدی فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه ها را دریافت می کنند در سال آینده یارانه داده شود، رقم یارانه نقدی ماهانه حدود 100 هزار تومان خواهد بود. 

اما با توجه به اظهارات رییس جمهوری مبنی بر این که مطالعاتی برای حذف برخی دهک ها از دریافت یارانه گام دوم هدفمندسازی یارانه ها انجام شده، اگر حدود 10 میلیون نفر یارانه گام دوم را دریافت نکنند، در سال آینده 74.5 میلیون ایرانی یارانه گام اول را دریافت می کنند و از این تعداد فقط به 64.5 میلیون نفر یارانه گام دوم تعلق می گیرد. بنابراین طبق محاسبات مابه التفاوت یارانه گام اول و دوم در هر ماه رقمی حدود 64 هزار تومان خواهد بود بنابراین 10 میلیون نفر یارانه 45 هزار و 500 تومانی و 64.5 میلیون نفر یارانه ای حدود 110 هزار تومان دریافت خواهند کرد. 

با در نظر گرفتن این‌که 74.5 میلیون ایرانی یارانه نقدی مرحله اول قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها را دریافت می‌کنند در سال آینده رقمی معادل 338 هزار و 975 میلیارد ریال صرف یارانه نقدی مرحله اول خواهد شد و با توجه به این که در راستای اجرای گام دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها بنا شده 10 میلیون ایرانی از گردونه دریافت یارانه حذف شوند مابقی این مبلغ تا سقف 900 هزار میلیارد ریال صرف یارانه نقدی مرحله دوم خواهد شد. 

آیا گلکسی s4 با قابلیت فیلم برداری و عکاسی سه بعدی می آید؟

شایعاتی حاکی از آن است که سامسونگ از دوربینی با قابلیت فیلم برداری و عکاسی سه بعدی در محصول جدید خود استفاده می کند، عکس زیر احتمال این قضیه را قوی تر می کند.

منبع: sammobile

اولین عکس رسمی گلکسی s4 از سوی سامسونگ


اگر چه تصویر واضحی را سامسونگ منتشر نکرده ولی از شبهی که در عکس وجود دارد به نظر می رسد که طراحی این مدل تازه از کهکشانی جدید سامسونگ نزدیک برادر بزرگش است. باید نشست و دید که محصول جدید سامسونگ پادشاه بعدی آندرویدی سال بعد خواهد بود یا نه؟


منبع: sammobile

شیر کاکائو خوب یا بد؟


شیر و لبنیات از 4 هزار سال قبل از میلاد به عنوان غذایی مهم شناخته شده بودند. نقش های سنگ های غارهایی که انسان های اولیه در آن زندگی می کردند، مراحل آماده سازی و مصرف شیر و لبنیات را به تصویر در آورده اند. در کتاب های مقدس نیز به مومنان وعده باغ هایی که نهرهای شیر در آن روان است، داده شده که نشان دهنده اهمیت شیر برای مردم آن زمان است.

ادامه مطلب ...