پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

بهمنی: دلار را حتما سامان می دهم

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح نحوه پیش‌فروش سکه، جزئیات طرح جدید توقف و ممنوعیت خریدوفروش ارز خارج از مرکز مبادلات را تشریح کرد و گفت: بزودی معامله ارز خارج از مرکزمبادلات "قاچاق" محسوب خواهد شد. 

محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در خصوص بررسی 2 سناریو فروش "آنی و آتی" برای آغاز دور جدید پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی اظهار داشت: براساس جمع‌بندی های انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که فروش آتی سکه را در دستور کار قرار دهیم و سناریوی فروش آنی از دستور کار خارج شده است. 

ادامه مطلب ...

چرا خودرو به شدت گران شد؟

یکی از دلالان بازار خودرو از پشت پرده افزایش قیمت‌ها و نحوه تجارت خودرو در بازار آزاد می‌گوید. 


به گزارش ایسنا، اگرچه در دو ماه گذشته روند قیمتی خودروهای پرتیراژ داخلی صعودی شده بود اما در حدود یک ماه اخیر رشد قیمت‌ها روندی شدید و غیر منتظره یافت. 

ادامه مطلب ...

شخصیت شناسی از روی امضا


 اگر می خواهید بدانید بغل دستی تان، واقعا کیست و چه ویژگی هایی دارد، بهتر است یک قلم و کاغذ جلویش بگذارید و بخواهید برای یادگاری هم که شده به شما امضا بدهد. متخصصان نشانه شناس و گروهی از روانشناسان، معتقدند شیوه امضا کردن آدم ها می تواند برخی از خصوصیات شان را آشکار کند و به ما بگوید که در مقابل شان باید چه رفتاری را در پیش بگیریم.

 

 

امضای منطقی ها

 

اگر در زمان امضا کردن، خودکار را به طرف عقربه های ساعت حرکت می دهد، فردی منطقی است. اما اگر برعکس این حرکت را انجام می دهد، احتمالا با فردی روبه رو هستید که به آسانی دلایل شما را نمی پذیرد و قانع نمی شود، چراکه افرادی که برخلاف عقربه های ساعت امضا می کنند، معمولا آدم هایی غیرمنطقی هستند. پس بهتر است زمانی که فرد مقابل تان امضا می کند، در کنارش حضور داشته باشید تا علاوه بر شکل امضا، بتوانید جهت حرکت خودکار روی کاغذ را هم ببینید.

 

 

 

شخصیت شناسی از روی امضا

امضای بی خیال ها

 

کسانی که امضایشان، گنگ و خط خطی است و با عجله و بدون درنگ امضا می کنند، زندگی را آسان می گیرندو به خاطر موانع  ای که  برسر راه شان است، زندگی را به کام خود تلخ نمی کنند. اگر شما هم آدم آسان گیری باشد، در کنار آنها خوش خواهید گذراند؛ اما اگر سخت گیر و عصبی باشید بودن با آنها برای تان سخت ترین کار خواهد بود.

 

 

شخصیت شناسی از روی امضا


ادامه مطلب ...

بزرگترین بادبان خورشیدی، سال آینده توسط ناسا به فضا پرتاب می شود

یکی از کمبودها در فضاهای بین سیاره ای، پمپ بنزین -به معنای عام- است! و این کمبود بزرگ باعث شده که فضاپیماها مجبور به حمل مقادیر زیادی از ذخایر سوخت گران قیمت و مایه زحمت شوند که این اجبار، دامنه حرکت آنها را هم محدود می کند. ولی با استفاده از جدید ترین ایده ناسا برای ساخت بادبان خورشیدی پیشران، احتمالاً فضانوردان آینده می توانند سوار بر بادهای خورشیدی به دیگر ستارگان پرواز کنند. 

ادامه مطلب ...

واکنش تند رییس مجمع نمایندگان خوزستان به اظهارات خسرو معتضد

من سئوالم این است که آقای معتضد هویتش مربوط به کجاست. ایشان که در زمان رضاشاه و شاه ملعون خانواده اش در دربار بوده اند و از آن دستگاه ارتزاق می کردند چطور الان می آید و برای یک قومیت پاک سخن پراکنی و دهن کجی می کند



به گزارش پدیده و به نقل از خوزنیوز هفته گذشته خسرو معتضد، مورخ و کارشناس در یک برنامه تلویزیونی اظهاراتی را در مورد قوم بختیاری بیان کرد که موجی از اعتراض را در بین  مردم این قوم ایجاد کرد.

 

دکتر اسماعیل جلیلی ، رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در این باره به خبرنگار خوزنیوز گفت: مقام معظم رهبری با نطق هوشمندانه خودشان قبل از شروع فضای سیاسی انتخابات بخاطر مدیریت کردن جو سیاسی فرمودند :« از امروز تا روز انتخابات هرکس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف بکار گیرد قطعا به کشور خیانت کرده است.» این نوع گفتمان بیانگر یک چیز است که حساسیت های جامعه ما در شرایط فعلی بسیار بالاست.

 

نماینده مردم مسجدسلیمان افزود: صدا و سیما به عنوان یک مرکز ملی که با هدف انسجام و یکپارچگی در جامعه وظیفه مهمی برعهده اش است و اساسا صیانت از یکپارچگی نظام برعهده نهادهای نظام  و خصوصا برعهده صدا و سیما ست.

 

وی افزود: اصولا استفاده از افرادی که دامن به اختلاف در حوزه قومیت ها می زنند پسندیده نیست. کشور ما ایران برگرفته از قومیت های مختلف است که صدها و هزاران سال برادارانه در کنار هم زندگی کرده اند و همواره در کنار هم از کیان ملی و مملکت ما دفاع کرده اند و وجود آنها در کنار هم هویت ملی ما را شکل داده اند. بطور خاص در حوزه مرکزی قومیت بختیاری  این افتخار را داشته است که در دفاع از کشور خودش و در حمایت از وحدت و اتحاد ملی نهایت تلاش و کوشش خود را در کنار سایر اقوام داشته است.

 

جلیلی ادامه داد: متاسفانه گاهی برخی از افراد که رویکرد آنها مبتنی برایجاد تفرقه و نفاق در جامعه هست  از حوزه و منابع ملی استفاده می کنند و دست به اقدامات و گفتارهایی می زنند که نتیجه آن جز ایجاد آشوب و تنش در جامعه چیزی نیست. به نظر من فرمایش مقام معظم رهبری در مورد ایجاد اختلاف مشمول عملکرد این فردی است که در صدا و سیما از امکانات و منابع ملی استفاده می کند و سعی دارد این تنش را در جامعه القا بکند و من به صراحت و طبق تعبیر صریح مقام معظم رهبری می گویم ایشان به کشور خیانت کرده است. البته قبل از این  در مورد اقوام دیگر هم همچنین مباحثی مطرح بوده است.

 

رییس مجمع نمایندگان خوزستان بیان داشت: شما از روزی که ایشان دست به این کار زده است ببینید چه فضای التهاب آلودی در حوزه قومیتی ما و به طور خاص قوم بختیاری  اتفاق افتاده است. پیامک هایی که زده می شود، تلفن هایی که زده می شود، مقالات و گفتارها و یادداشت هایی که نوشته می شود، وبلاگ هایی که موضع می گیرند را رصد کنید. چرا از جیب مردم بر علیه مردم  باید استفاده بشود و این عین خیانت است.

 

وی افزود: حتی این صحبت ها باعث شده است که سایت های ضد انقلاب هم از این گفته ها سوء استفاده کنند و این بهانه به دست دشمن دادن است. ببینید ما نباید به مسائل قومی دامن بزنیم ولی انسجام و هویت استراتژیک ما در آینده مبتنی بر قومیت های ماست. ما که نمی توانیم قومیت ها را نادیده بگیریم. بعد هم چه ضرورتی دارد که یک قومیت را متهم بکنیم که ایرانی نیستند.

 

جلیلی تصریح کرد: من سئوالم این است که آقای معتضد هویتش مربوط به کجاست. ایشان که در زمان رضاشاه و شاه ملعون خانواده اش در دربار بوده اند و از آن دستگاه ارتزاق می کردند چطور الان می آید و برای یک قومیت پاک  سخن پراکنی و دهن کجی می کند. یک آدم با این سوابق خانوادگی هویت یک قوم را زیر سئوال می برد آن هم در دستگاه ملی که وظیفه حفظ انسجام ملی را بعهده دارد. تا حالا کسی به خودش اجازه نداده است که همچنین گستاخی ای بکند. شک ندارم این اظهارات در جهت تحقق اهداف دشمنان انقلاب ، ام ای 6 ، سیا و موساد است که یکی از اهداف آنها ایجاد انشقاق در بین قومیت هاست. کارهای اینگونه که به صراحت می گویم هدفمند هم هست در جهت تحقق اهداف دشمن است.

 

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا ادامه دا: این صحبت ها در بهمن ماه و درایام دهه فجر که همه حول محور انقلاب و ولایت و رهبری جمع شده اند ، ایشان چه هدفی را دنبال می کند.  من دوباره و به صراحت و بر طبق تعبیر مقام معظم رهبری می گویم که این اظهارات خیانت است. تاریخ نگاری که نان را به نرخ روز می خورد تاریخ نگار نیست.

 

جلیلی افزود: تاریخ تحریف شده به درد هیچکس نمی خورد. آقای معتضد مستندات شما چیست که اینگونه جو جامعه را ملتهب می کنید. چطور است که در عهد هخامنشیان و قبل از آن با محوریت قومیت مرکز نشین و زاگرس نشین به نام بختیاری مواجه  بوده ایم اما یک انسان کوته فکر این چنین تهمت می زند.

 

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در پایان اظهار داشت: من روز سه شنبه در این زمینه در صحن علنی مجلس به آقای ضرغامی تذکر خواهم داد چون این اقدام ها را خیانت به کشور می دانم.

احتمال واریز همزمان عیدانه و یارانه اسفند

احتمال واریز همزمان عیدانه 70 و 90 هزار تومانی دولت و مجلس به مردم و یارانه نقدی اسفندماه امسال وجود دارد. 

به گزارش خبرنگار مهر، براساس توافق دولت و مجلس، کمک اقتصادی به اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 20 هزار تومان بیشتر از سایر اقشار جامعه خواهد بود. برهمین اساس، هر ایرانی 70 هزار تومانی و اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 90 هزار تومانی به عنوان کمک اقتصادی شب عید دریافت خواهد کرد. 

براساس اطلاعات رسیده، احتمال واریز همزمان عیدانه 70 و 90 هزار تومانی دولت و مجلس به مردم و یارانه نقدی اسفندماه امسال (45 هزار و 500 تومانی به زاری هر نفر) در دهه اول آخرین ماه زمستان وجود دارد. 

در این صورت، به حساب خانوار دو نفره 231 هزار تومان، خانوار سه نفره 346 هزار و 500 تومان، خانوار چهار نفره 462 هزار تومان، خانوار پنج نفره 577 هزار و 500 تومان، خانوار شش نفره 693 هزار تومان، خانوار 7 نفره 808 هزار و 500 تومان، خانوار 8 نفره 924 هزار تومان ، خانوار 9 نفره یک میلیون و 39 هزار و 500 تومان و خانوار 10 نفره یک میلیون و 155 هزار تومان واریز خواهد شد. 

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بیش از 73 میلیون ایرانی این کمک را دریافت خواهند کرد. کل اعتبار کمک اقتصادی شب عید2.7 میلیارد دلار اعلام شده است که قرار است از صندوق توسعه ملی برداشت شود. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است این دلارها با نرخ مبادله‌ای تبدیل به ریال شوند تا در مدیریت بازار ارز نیز تاثیرگذار باشند. 

یکی از بدترین عوارض استرس را بشناسید

استرس مزمن، حافظه را دچار آسیب می کند. 

کسانی که استرس مزمن و مداوم را تجربه کرده اند، می دانند که استرس می تواند عواطف، احساسات و توانایی تفکر را تحت تاثیر قرار دهد. 

تحقیقی که اخیرا در دانشکده پزشکی نیویورک انجام شد، مکانیسم عصبی ارتباط بین استرس مداوم و تضعیف حافظه را مشخص نمود. نتایج این مطالعه در نشریه نورون به چاپ رسیده است. (نورون معادل سلول عصبی است) این بررسی همچنین نشان داد که استرس می تواند یک عامل محرک در بروز بسیاری از بیماری های روانی باشد. 

هورمون های استرس، بخش قشر پیشانی در مغز را تحت تاثیر قرار می دهند. این بخش از مغز عملکردهایی مانند حافظه و تصمیم گیری را کنترل می کند. 

مطالعات قبلی نشان داده بودند که استرس مزمن به رفتارهای مرتبط با قشر پیشانی مانند انعطاف پذیری روانی و توجه فرد آسیب می رساند. 

برای انجام تحقیق اخیر، اثر منفی استرس تکرار شونده بر گیرنده های گلوتامات مورد بررسی قرار گرفت. سیستم انتقال پیام گلوتامات، نقش حیاتی در عملکرد قشر پیشانی دارد. نتایج نشان داد که در پاسخ به استرس مزمن، گیرنده های گلوتامات به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابند و در نتیجه فرآیندهای شناختی و ادراکی مربوط به قشر پیشانی با اختلال روبرو می شود. 

محققان معتقدند که مکانیسم مولکولی که موجب ارتباط استرس با کاهش گیرنده های گلوتامات می شود باید مشخص گردد، زیرا با مهار و توقف این مکانیسم می توان از کاهش گیرنده های گلوتامات و در نتیجه اختلال در حافظه جلوگیری نمود. 

یافته مهم این پژوهش این بود که استرس مداوم و طولانی مدت موجب کاهش گیرنده های گلوتامات و اختلال در عملکرد طبیعی قشر پیشانی می شود. در نتیجه حافظه و قدرت تصمیم گیری فرد به میزان زیادی کاهش می یابند. 
منبع: سیمرغ

جزئیات پرداخت عیدی 70 و 90 هزار تومانی


70 هزار تومان عیدی خانوارها اول اسفند ماه پرداخت می شود. 

به گزارش ایسنا، ارسلان فتحی‌پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بیست و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگو با اعلام خبر بالا گفت: جلساتی بین دولت و مجلس در رابطه با فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها برگزار و طی آن مقرر شد که برای هر نفر حدود 70 هزار تومان و برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند 90 هزار تومان در اولین روز اسفند پرداخت شود. وی با تاکید بر این‌که برآورد ما پرداخت یارانه به 76 میلیون نفر است، خاطرنشان کرد که از این تعداد 73 میلیون نفر عیدانه 70 هزار تومانی می‌گیرند. هر چند آمار بهزیستی و کمیته امداد مشخص نشده ولی مبلغ بودجه آن 2.7 میلیارد دلار است. وی ادامه داد: ابتدا بحث این بود که کالای غیر نقدی به مردم داده شود تا از طریق کارت الکترونیکی اقدام به تهیه کالای مورد نیاز خود کنند ولی متوجه شدیم که این کار هزینه‌بر است و نمی تواند همه کالاهای مورد نیاز خانوارها را پوشش داده و آثار تورمی آن را کمتر نمی‌کند. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره محل تامین بودجه پرداخت عیدانه خاطرنشان کرد: محل تامین بودجه برای این کار صندوق توسعه ملی است که دولت از آن قرض گرفته و در بودجه سال آینده آن را به صندوق بازمی‌گرداند. او در پایان گفت: قیمت پرداخت عیدانه براساس نرخ ارز مبادله‌ای بر کاهش نرخ ارز تاثیر دارد. 

افت فروش رایانه در بازار

یکی از اصلی ترین محصولاتی که برای ارتباط با دنیای مجازی و انجام فعالیت‌های روزمره در دسترس بشر قرار گرفته است لپ تاپ و رایانه‌های خانگی هستند که هر قشری با هر درآمدی نیاز به این دو محصول دارند تا نیاز‌های خود را برطرف کنند. 

به گزارش ایسنا، نوت‌بوک و کامپیوترهای خانگی با ارز (به ویژه دلار و درهم) خریداری می شوند و حتی چند محصول جزئی مانند موس، کیبورد و کیس که در کشور تولید می شوند نیز برای واردات "بورد" که قابلیت تولید آن در کشور وجود ندارد به ارز وابسته هستند و با کوچکترین نوسان ارز قیمت این دو محصول نیز دچار نوسان می‌شود. 

ادامه مطلب ...

میدان مغناطیسی و نماز

هارولدبور از دانشگاه ییل برای اولین بار با انجام یک آزمایش ساده، به وجود میدان مغناطیسی در اطراف موجود زنده پی برد.او با توجه به یک مولد الکتریکی که در آهنربا در داخل سیم پیچ دوران می کند و جریان تولید میکند، سمندری را در یک ظرف آب نمک قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند. الکترودهایی که در این ظرف وجود داشتند و به یک گالوانومتر حساس متصل شده بودند، یک جریان متناوب را نشان می دادند. زمانی که بور این آزمایش را بدون سمندر انجام داد،گالوانومتر هیچ جریانی را نشان نداد.

ادامه مطلب ...