پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

10 نکته برای گرفتن تصمیمات هوشمندانه


ذهن شما حتی زمانی که شما خواب هستید و استراحت می کنید هم به پردازش خود در باب تصمیم های سخت و پیچیده ادامه می دهد و چون خود شما مزاحمتی برایش ایجاد نمی کنید! در این زمان می تواند با فراغ بال بیشتری تصمیم بگیرد و به نتیجه برسد.
بانکی نوشت: تصمیم گیری بخشی از کارهای روزانه هر یک از ماست و در طول شبانه روز هر کدام از ما در موقعیت هایی قرار می گیریم که ملزم به تصمیم گیری هستیم. دایره این تصمیمات از خردترین و ساده ترین تصمیمات روزمره تا مهمترین آنها را در برمی گیرد.

تفکر غالب این است که براساس آنچه احساسات به ما می گویند و به سخن دیگر برپایه آنچه حس می کنیم، تصمیم بگیریم، اما مشکل اصلی این نوع رویکرد این است که اغلب تعصبات ما در این نوع تصمیم گیری به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه دخالت داده می شوند و در نهایت کار را خراب می کنند.

اما راه خلاصی از این تعصبات و رفتارهای غلط آگاه شدن نسبت به آنهاست. در صورتی که ما بدانیم کدام تفکرات اغلب نهادینه شده در ذهن ما غلط و نارواست، می توانیم بسیار سبک بال تر از گذشته تصمیم بهتری بگیریم.

این گزارش شما را هم از تعصبات و رفتارها غلط آگاه می کند و هم نکاتی برای تصمیم گیری بهتر به شما می آموزد:

1. به دنبال "بهترین" گزینه بودن تنها وقت تلف کردن است

تحقیق زیاد از حد انجام دادن، حساسیت بیش از اندازه به خرج دادن و خوب و بد کردن های اضافی تنها وقت ما تلف کرده و  حتی گاهی باعث می شود گیج شویم که بالاخره کدام درست و کدام غلط است.

2. تقلید کورکورانه از تصمیمات دیگران اغلب فرجامی جز ناکامی ندارد

اینکه کسی در جایی با روشی موفق بوده است، دلیل بر این نیست که ما هم دقیقا با همان روش در جایی دیگر موفقیت کسب کنیم و به مرادمان برسیم، اتفاقا معمولا برعکس می شود که کورکورانه تقلید کردن از دیگران نتیجه اش می شود شکست.


ادامه مطلب ...

باران موسیقی در حمام


حالا دیگر سردوشی برای تان آواز دلخواه را به صورت بلوتوث دریافت کرده و آن را می خواند و نیازی نیست که شما زحمت این کار را بکشید. نکته جالب این است که با قطع جریان آب و بستن دوش، اسپیکر آوازه خوان تان هم خاموش می شود.
شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارند زیر دوش حمام بزنند زیر آواز؟ اما خانواده و همسایه ها از زیبایی صدای تان در عذاب هستند! خب، به گمانم این سردوشی جذاب بتواند راه نجاتی برای شما و اطرافیان تان باشد. این نازل پخش آب توسط Kohler ساخته شده و دارای یک اسپیکر ضد آب جداشدنی است که توسط یک آهنربا، در وسط سردوشی و درون آن قرار می گیرد.

حالا دیگر سردوشی برای تان آواز دلخواه را به صورت بلوتوث دریافت کرده و آن را می خواند و نیازی نیست که شما زحمت این کار را بکشید. نکته جالب این است که با قطع جریان آب و بستن دوش، اسپیکر آوازه خوان تان هم خاموش می شود. شرکت Kohler می گوید این اسپیکر تا هفت ساعت برای تان آواز می خواند و آنگاه باتری هایش نیاز به شارژ دارند. البته به گمانم جای یک میکرو توربین آبی برای تامین برق از جریان آب دوش در این اسپیکر کم باشد!


دختر با این ویژگی ها مجرد می ماند


دخترهای انحصارطلب خیلی خوبند، فقط یک ایراد بزرگ دارند: آنها روزگار همسرشان را سیاه می کنند! آنها می خواهند تمام زندگی طرف مقابلشان شوند و این اصلا منطقی نیست. همه خانم ها دوست دارند در مرکز توجه مرد زندگی شان باشند اما این توجه حد و مرزی دارد که دخترهای انحصارطلب از آن بی خبرند.
چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟ موفقیت به شما می گوید! اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین ببرید. هیچ کس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.

تا به حال فکر کرده اید چرا بعضی افراد این همه طرفدار دارند ومحبوب همه هستند اما بعضی دیگر ... انگار کسی دوست ندارد حتی نزدیکشان بشود؟ خب، دسته اول مهره مار ندارند – شما که به این جور خرافات اعتقاد ندارید؟! – بلکه خصوصیاتی دارند که باعث محبوبیتشان می شود، یا بهتر بگوییم فاقد خصوصیاتی هستند که آدم ها را از آنها براند.

چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟ موفقیت به شما می گوید! اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین ببرید. هیچ کس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.

1- دخترهایی که برای خودشان «مرد» شده اند!

شمار این جور دخترها در دنیای امروز روبه افزایش است، و جالب اینجاست که آنها اصلا از دافعه های خودشان خبر ندارند و به «مردانگی» خودشان کاملا افتخار می کنند. آنها زنان دیگر را ضعیف، ناتوان، ظریف و وابسته می دانند و اصلا حاضر نیستند به عنوان جنس زن به آنها نگاه شود.

لباس های مردانه، کارهای مردانه، بازوهای قوی و برجسته و صدای کلفت و مردانه از چیزهای مورد علاقه آنهاست که با آن فخر می فروشند. اگر شما هم ظرافت های زنانه را باعث سرافکندگی خود می دانید، به مقاله «پسرهایی که مجرد» می مانند نگاهی بیندازید.

زنان مردنما همانقدر برای دیگران دافعه دارند که مردان زن نما حال شما را بد می کنند. زن، زن آفریده شده و مرد، مرد، و هر کدام از این دو جنس در قالب خصوصیات خودشان است که جذابیت دارد، قدرت دارد و می تواند کارهایش را راه بیندازد.

البته این جور دختران می توانند به خوبی جای پدر را برای بچه هایشان پر کنند اما متاسفانه مجرد می مانند، چون پدر بچه ها دنبال «همسر» خوبی برای خود می گردد!


ادامه مطلب ...

پسر با این ویژگی ها مجرد می ماند


تعهد، اولین شرط لازم برای ازدواج است و مهمترین شرط برای یک دختر ایرانی. پسرهای بی قید و بی تعهد شاید بتوانند در ابتدا خودشان را توی دل کسی جا کنند (مسلما آنها هرگز نمی روند به کسی بگویند «سلام من آدم غیرمتعهدی هستم، با من ازدواج می کنی؟!») اما بعد از مدتی نشانه هایشان بروز می کند و طرف مقابلشان را از آنها فراری می دهد.
تا به حال فکر کرده اید چرا بعضی افراد این همه طرفدار دارند ومحبوب همه هستند اما بعضی دیگر ... انگار کسی دوست ندارد حتی نزدیکشان بشود؟ خب، دسته اول مهره مار ندارند – شما که به این جور خرافات اعتقاد ندارید؟! – بلکه خصوصیاتی دارند که باعث محبوبیتشان می شود، یا بهتر بگوییم فاقد خصوصیاتی هستند که آدم ها را از آنها براند.

اما چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟ اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین ببرید. هیچ کس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.

1- پسرهای تی تیش مامانی

پسرهای تی تیش همانطورکه از اسمشان پیداست پسرهای نازی هستند که محتاج مراقبت و توجه دیگرانند، آنها قدرت زیادی از خود ندارند، اهل ریسک کردن در زندگی نیستند، در هیچ زمینه ای استقلال ندارند و در واقع در ازدواج به دنبال یک «مامان» هستند که آنها را تر و خشک کند و مراقبشان باشد.

این جور مردان بیش از حد به خودشان می رسند و نه جذاب هستند و نه قابل اعتماد. به احتمال زیاد بینی شان را عمل زیبایی کرده اند، نگران جوش های صورتشان هستند، به اضافه وزنشان دقت زیادی دارند و مرتب از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند (فکرش را بکن!).

آنها معمولا از خاکی شدن لباسشان می ترسند و برای هر تصمیمی هم با مامان مشورت می کنند. این نوع پسرها به شدت توجه طلب هستند و گاهی حسودی هم می کنند. آنها واقعا توانایی گرداندن زندگی مشترک را ندارند و آویزان دیگران هستند. به شدت به طرف مقابلشان وابسته می شوند و او را خفه می کنند.

اما همه اینها با تصویری که ما از «مرد زندگی» داریم (مردی قدرتمند و مستقل) منافات دارد. اگر جزو این گروه هستید بدانید که موهای عجیب و غریب شما هیچ جذابیتی برای طرف مقابلتان ندارد!


ادامه مطلب ...

حذف کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد در کلیه رشته‌ها از بهمن ماه


رییس دانشگاه آزاد از اعلام آمادگی دانشگاه برای حذف کنکور در 100 درصد رشته‌های کارشناسی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرهاد دانشجو در حاشیه برپایی «نذر بزرگ دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در مجتمع پیامبر اعظم» با بیان اینکه دانشگاه آزاد آمادگی خود را برای حذف کنکور در رشته‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اعلام کرده است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد آمادگی دارد از بهمن ماه دانشجوی بدون کنکور کارشناسی جذب کند ولی باید منتظر صدور مجوز از سوی وزارت علوم باشیم.

وی با اشاره به طرح پیشنهاد حذف کنکور برای رشته‌های دانشگاه آزاد در کارگروه ماده چهار کنکور، گفت: کارگروه با حذف آزمون در حدود 70 – 80 درصد رشته‌ها موافقت دارد، ولی هنوز چیزی به ما اعلام نکرده‌اند.

رییس دانشگاه آزاد افزود: کارگروه تقریبا با حذف کنکور برای 3000 رشته محل موافقت کرده است، ولی هنوز کتبا چیزی اعلام نشده است.

دانشجو با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌سازی در بسیاری از دانشگاه‌ها، هم اکنون ظرفیت بیش از تقاضاست، تصریح کرد: بر این اساس صندلی خالی زیادی در دانشگاه آزاد وجود دارد. بنابراین می‌توان حذف کنکور را در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته اجرا کرد. البته رشته‌های پرطرفداری وجود دارند که برای پذیرش دانشجو در آنها باید راهکارهای دیگری اندیشید.

وی افزود: در صورت حذف کنکور، می‌توان بر اساس مکانیزمی‌های طراحی شده، دانشجو پذیرفت.

دانشجو در خاتمه با بیان اینکه 90 درصد دانشجویان در سال 91 به صورت بومی پذیرفته شده‌اند، اظهار کرد: بر این اساس سیاستی اعمال شده است که انتخاب رشته دانشجویان به سمتی هدایت شود تا داوطلبان در محل زندگی خود پذیرفته شوند.



راز قتل هولناک زن و مرد جوان در بیابان

عاملان قتل زن و مرد جوان که پس از کشتن قربانیان با شلیک گلوله، جسد آنها را به آتش کشیده بودند در جلسه دادگاه منکر اتهامات خود شدند.


به گزارش مهر، اردیبهشت سال 86 مردی هراسان خود را به ماموران پاسگاهی در شهرستان داراب رساند و از کشف جسدی در حاشیه شهر خبر داد. او به ماموران گفت: امروز از محل کارم در حال بازگشت به خانه بودم که با جسد سوخته مردی در حاشیه شهر روبرو شدم.


در ادامه تیمی از ماموران راهی محل جنایت شده و در جریان بررسی‌ها دریافتند مرد ناشناس ابتدا به قتل رسیده و بعد جسدش به آتش کشیده شده است.تیم جنایی در ادامه تحقیقات جسد زنی را در آن منطقه کشف کردند که او هم پس از قتل به آتش کشیده شده بود.


کارآگاهان که با جنایتی هولناک روبرو بودند موضوع را به بازپرس ویژه قتل اطلاع داده و با حضور او در محل تجسس‌ها برای شناسایی راز قتل و دستگیری قاتل آغاز شد.ماموران در حال تحقیق برای کشف راز این قتل بودند که زنی با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان داراب از ناپدید شدن مرموز همسرش خبر داد.


او در شکایت خود گفت: همسرم سه روز قبل از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. تلاش‌های من نیز برای یافتن خبری از او بی نتیجه مانده است. کارآگاهان که احتمال دادند جسد کشف شده متعلق به شوهر این زن باشد از او خواستند به پزشکی قانونی مراجعه کند که او جسد سوخته شوهرش به نام میثم را شناسایی کرد. همزمان با شناسای هویت یکی از مقتولان روند رسیدگی به این پرونده وارد مردحله تازه ای شد اما تیم جنایی همچنان با معمای ناشناس بودن هویت دیگر قربانی این جنایت روبرو بود.


بعد از تجسس‌های گسترده پلیسی مشخص شد میثم چند ماه قبل عاشق‌زنی شده و او را به عقد موقت خود درآورده بود که در ادامه ماموران پی بردند جسد سوخته زن نیز متعلق به همسر صیغه‌ای میثم به نام مژگان می‌باشد.


در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد خانواده مژگان با این ازدواج مخالف بوده و آنها را تهدید به قتل کرده بودند. سپس سه نفر در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند که در بازجویی‌ها به ارتکاب این قتل اعتراف کردند. عامل اصلی جنایت در بازجویی‌ها گفت: مژگان به دلیل اختلافاتی که با شوهرش داشت از او جدا شد و پس از مدتی با میثم آشنا شده و به عقد موقت او درآمد. ما با این موضوع مخالف بودیم تا اینکه سرانجام تصمیم به قتل هر دوی آنها گرفتیم. روز حادثه به بهانه صحبت آنها را به حاشیه شهر کشانده و ابتدا با شلیک گلوله مژگان و میثم را کشتیم. بعد هم جنازه آنها را به آتش کشیدیم.


با اعتراف متهمان و بازسازی صحنه قتل پرونده برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد. در جلسه دادگاه اولیای دم با طرح شکایت خواستار قصاص متهم اصلی پرونده شدند.


مرد جنایتکار به اسم امیر نیز پس از حضور در جایگاه با رد اعتراف‌های قبلی خود گفت: من فقط در صحنه قتل حضور داشتم و هیچ نقشی در کشتن میثم و مژگان نداشته و آنها به دست فرد دیگری کشته شدند .


پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای آنها قاضی عرفانی زاده همراه چهار قاضی مستشار دادگاه - فارسی، رستگاری، مظفر و سجادی نژاد - وارد شور شدند.


زنی روی ریل قطار خوابید، اما زنده ماند

یک زن به قصد خودکشی در شهر مارشیئن ـ او ـ پون بلژیک روی ریل قطار دراز کشید؛ اما با وجود عبور قطار مسافربری از رویش به طور معجزه آسایی زنده ماند.

به گزارش جام جم آنلاین، در واقع، زن به جای این‌که روی عرض ریل دراز بکشد میان دو ریل خوابیده بود و قطار بی‌آن‌که به وی آسیب برساند از رویش عبور کرد. ماموران آتش‌نشانی با این‌که زن کمترین آسیبی ندیده بود، وی را به بیمارستان منتقل کردند.این حادثه موجب شد تردد قطارها بین ایستگاه‌های راه آهن شهرهای پیئتون و مارشیئن ـ او ـ پون برای ساعت‌ها مختل شود.

عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها ممنوع شد

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری کشیدن قلیان در قهوه‌خانه‌ها ممنوع است.

علی‌اکبر بختیاری در گفت‌وگو با مهر افزود: در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری موضوع شکایت جمعیت مبارزه با دخانیات ایران بررسی شد و اعضای این جمعیت خواستار ابطال مصوبه وزیران عضو کمیسیون اجتماعی بودند.

وی عنوان کرد: تا قبل از این مصوبه قهوه‌خانه‌ها نیز جزو اماکن عمومی محسوب شده و استعمال دخانیات در آن ممنوع بود، اما مصوبه وزیران عضو کمیسیون اجتماعی قهوه‌خانه‌ها را از شمول اماکن عمومی خارج کرد.

در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری این شکایت بررسی شد و مصوبه یاد شده مغایر با بند 14 ماده پنج قانون شهرداری‌ها شناخته شد.

بختیاری خاطرنشان کرد، با ابطال این مصوبه قهوه‌خانه‌ها نیز جزو اماکن عمومی محسوب شده و استعمال دخانیات مانند قلیان در آن ممنوع است.

ازدواج به شــرط چــاقــو ؟!



"چرا تو شب‌ها آن‌قدر خرخر می‌کنی؟"، "وقتی داری چای می‌خوری، هورت نکش"، "چقدر با تلفن حرف می‌زنی؟یک ساعته پشت خطم!"، اینها فقط نمونه‌ای از جملاتی است که بعد از پایان دوران خوش مجردی از زبان همسر جان خواهید شنید. هرکسی یک مقدار باهوش باشد، می‌داند که یک آدم مجرد خیلی راحت‌تر زندگی می‌کند، بدون مسئولیت‌های سنگین زندگی دونفره اما یک آدم عاقل به وقتش می‌فهمد که باید ازدواج کند و از لذت‌های دنیای مجردی خداحافظی کند اما چند نفر این زمان را درست تشخیص می‌دهند، چند نفر هول می‌شوند و انتخاب درستی انجام نمی‌دهند و زندگی مشترک خوبی را تجربه نمی‌کنند؟ هنوز هم خیلی‌ها هستند که به محض تمام شدن درس به فکر ازدواج می‌افتند، بی‌آنکه بدانند واقعا از نظر شخصیتی آمادگی ازدواج دارند یا نه. برای اینکه مطمئن شوید حتما آمادگی و شرایط ازدواج را دارید، این موارد را در خودتان چک کنید.

 همه قاطی مرغ‌ها نمی‌شوند

بعضی‌ها فکر می‌کنند حتما باید در زمان خاصی که معمولا بزرگترها بهتر تشخیص می‌دهند، ازدواج کنند. اصلا هم مهم نیست که هدفشان را از ازدواج نمی‌دانند. ازدواج برای این افراد کاری است که باید انجام شود، مثل سربازی رفتن یا مدرسه رفتن اما برخی واقعا آمادگی ازدواج ندارند، ربطی هم به سن و سال ندارد. ازدواج یک کار جدی است و هرکسی اهل به دوش گرفتن این مسئولیت بزرگ نیست.

ازدواج شبیه دانشگاه رفتن است، هرکسی به درد دانشگاه رفتن نمی‌خورد. از بین کسانی هم که به دانشگاه می‌روند، فقط بعضی‌ها موفق می‌شوند. پس اول باید این موضوع را کاملا درک کنیم که ازدواج مسئله ساده‌ای نیست، ضمن اینکه از طرفی هم نباید بیش از حد ازدواج را بزرگ کنیم که دچار وسواس بشویم.

 شش خان ازدواج

هرکسی می‌خواهد ازدواج کند، باید به یک حداقل‌هایی در زمینه‌های مختلف شخصیتی رسیده باشد. ازدواج بچه بازی نیست و اگر به اندازه کافی در این زمینه‌ها به بلوغ نرسیده باشیم، حتما یک جای کارمان می‌لنگد. رسیدن به این بلوغ‌های شش گانه همان درست بزرگ شدن است. با توجه به شرایط اجتماعی و خانوادگی، پسرهای ایرانی معمولا تا 28،27 سالگی به این بلوغ‌های شش گانه نمی‌رسند، پس خانم‌ها باید حواسشان به سن و سال همسر آینده هم باشد.


ادامه مطلب ...

کشف جسد حلق‌آویز بوکسور جوان قبل از مسابقه

جسد حلق‌آویز شده بوکسور جوان البرزی شب شنبه در یکی از باغ‌های شهرستان نظرآباد کشف شد.

به گزارش ایرنا، فرمان سلمان‌زاده رئیس هیات بوکس استان البرز اظهار کرد: حاتمی یکی از بوکسورهای موفق استان در رده سنی جوانان بود که پیش از حادثه زیر نظر هیات نظرآباد و البرز برای حضور در رقابت‌های مناطق آماده می‌شد.

وی گفت: این ورزشکار قرار بود روز گذشته در تمرین خود در نظرآباد حضور یابد، اما غیبت او موجب پیگیری موضوع از سوی مربی و رئیس هیات بوکس نظرآباد شد.

سلمان‌زاده افزود: سرانجام در یکی از باغ‌های نظر‌آباد جسد حاتمی پیدا شد.

وی ادامه داد: تحقیقات در زمینه علت مرگ این ورزشکار ادامه دارد.

سلمان‌زاده گفت: حاتمی در انجام تمرین‌ها حضور شادابی داشت و علائمی از افسردگی و درگیری فکری در او وجود نداشت. امیرحسین حاتمی متولد 1375 بود و در وزن 49 کیلوگرم مبارزه می‌کرد.